jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Ciach0 , @plpawzaw , @soszo , @Leo , @Zibi911 , @Maxi99 , @Triumphator oraz anonimowym.
Olej do analizy dostarczył @AdiRuti .
Wszystkim serdecznie dziękujemy!
Przeznaczenie:
Opis ICP/FTIR
Olej klasy A5/B5 dedykowany silnikom Forda wymagających norm WSS-913x, czyli wolnossące silniki benzynowe z wtryskiem pośrednim oraz turbo diesle spełniające normy Euro IV/V. Na pewno nie jest to typowy olej dla silników Forda ze względu na bazę i dodatki. Skład chemiczny jest nietypowy dla tej klasy olejów, porównując go choćby do Ford Formula F/Motorcraft. Nietypowość polega na znacznie większej ilości Zn/P oraz znacznej ilości związków Mo.
Związki te pełnią rolę dodatków przeciwzużyciowych, zmniejszających współczynnik tarcia. Mogą i są również źródłem depozytów i popiołów. Baza oleju oparta jest o oleje grupy III i oleje gr V (estry).
Olej do analizy dostarczył @AdiRuti .
Wszystkim serdecznie dziękujemy!
Przeznaczenie:
- ACEA A5/B5, ACEA A1/B1, API SL, ILSAC GF-4
- Fiat 9.55535-G1
- Ford WSS-M2C-913-D, Ford WSS-M2C-913-C, Ford WSS-M2C-913-B, Ford WSS-M2C-913-A
- Jaguar Land Rover STJLR 03.5003
- Renault RN 0700, Dacia, Renault Sport
- marki azjatyckie
EE PERFORMANCE ECO 5w30 | Millers Oils
Olej silnikowy klasy performance, wykorzystujący technologię NANODRIVE (Low Friction Technology) oraz estry syntetyczne, do silników wymagających oleju o specyfikacji ACEA A5/B5 oraz A1/B1 5w30, głównie mocnych silników Ford, Jaguar Land Rover, oraz producentów azjatyckich. Następca oleju 7706 M ...
www.millersoils.pl
Opis ICP/FTIR
- Lepkości w normie SAE30
- Indeks lepkości typowy, niewysoki. Można przewidywać przyzwoite własności w teście ścinania polimerów
- Liczba zasadowa 9.6 - wartość w zupełności wystarczająca dla neutralizowania kwaśnych produktów spalania w kontekście paliw o zminimalizowanej zawartości siarki. Własności alkaiczne oparte o dość znaczną ilość związków wapnia i niewielką ilość zw Magnezu
- Formulacja "klasyczna". Nie przewidziano własności minimalizujących LSPI
- Rzadko dzisiaj spotykana ilość zw Zn/P (główny dodatek przeciwzużyciowy), gigantyczna dawka zw Mo (modyfikator tarcia, antyoksydant) oraz B (dyspergator). Nie podejmujemy się określić, czy "więcej znaczy lepiej", ale warto rozważyć testy przeciwzużyciowe oleju, tym bardziej, że producent chwali się technologią "NanoDrive" oraz przeznaczeniem oleju do użytku typu "track day"
- Widmo FTIR wskazuje na bazę opartą o oleje gr III z dodatkiem olejów gr V (POE), czyli nietypowo. Widoczna jest mieszanina antyoksydantów fenolowych i aminowych.
Olej klasy A5/B5 dedykowany silnikom Forda wymagających norm WSS-913x, czyli wolnossące silniki benzynowe z wtryskiem pośrednim oraz turbo diesle spełniające normy Euro IV/V. Na pewno nie jest to typowy olej dla silników Forda ze względu na bazę i dodatki. Skład chemiczny jest nietypowy dla tej klasy olejów, porównując go choćby do Ford Formula F/Motorcraft. Nietypowość polega na znacznie większej ilości Zn/P oraz znacznej ilości związków Mo.
Związki te pełnią rolę dodatków przeciwzużyciowych, zmniejszających współczynnik tarcia. Mogą i są również źródłem depozytów i popiołów. Baza oleju oparta jest o oleje grupy III i oleje gr V (estry).
Last edited: