• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos Premium Ultra S 0W-30 C2

Te Eneosy mają bardzo niskie zawartości siarki, robią wrażenie.
oil-club.ru/forum/topic/34947-eneos-sustina-0w-20-api-snrc-ilsac-gf-5-svezhee/
 
Tak, tak jak w podpisie. Na oko i ucho co to chłop w szpitalu umarł olej bardzo fajny. Odczucia podobne do tych ktore mial kolega z Optimy po zalaniu Mitasu - zniknęła lekka drzaczka na niskich obrotach którą miałem na poprzednich olejach od nowości, praktycznie nie słychać turbiny przy bucie w podłodze (tutaj najbardziej dawał się we znaki Orlen i PMO, Yacco podobnie jak Eneos). Na pewno są mniejsze opory w silniku bo pali mniej, no ale poprzedni Orlen to był A5/B5, a na PMO i Yacco jak wynika z notatek palił podobnie. Na razie olej nówka, dopiero 1000 nabiłem, więc zobaczymy pod koniec życia w silniku, ale jestem zadowolony z dupohamowni.

Po nim zaleję Orlena Pro XJ, ciekaw jestem różnicy we wrażeniach.
 
Bedzie UOA czy nadal lipa z pobraniem próbki? Bo zastanawia mnie mocno degradacja TBN w tym oleju. Jeśli przyjmiemy, ze bezpieczna granica to 1,5-2 to mamy niewielki zapas nie martwi Cię to?
 
Jakoś nie specjalnie - zakładam że skośnooki chemik wiedział co robi i olej te 7500 kilometrów przeżyje.

Kombinuje z wężykami do ściągania oleju, może uda mi sie coś dobrać to ściągnę. Jak nie to może ASO "nie zapomni", ale to sie okaże.
 
Mg jest chyba jako detergent do zastąpienia Ca tutaj brak Mg przez co TBN bardzo niski.
 
Tak się zastanawiam, niby DI są podatne, a w przypadku choćby Hyundai/Kia mamy normę C2, gdzie parę różnych olejów, które brałem pod uwagę do mojego auta, mają najczęściej w okolicach 2000 Ca, Mg i Mo raczej niewiele. W Azji jest olej marki Kia, też ma Ca na poziomie C2.

Napisałem do Kia Polska zapytanie czy mocno dbając o auto można używać D1G2, znalazłem oliwy o fajnych kartach, ale nie spodziewam się odpowiedzi innej niż odesłanie do instrukcji obsługi.
 
Tak, mg jest detergentem.
Do wystąpienia lspi oprócz wapnia w oleju potrzebne są / sprzyjają:
- dolewki benzyny do oleju
- wysokie temperatury.
Jak widać, duży wpływ na lspi ma konstrukcja silnika o czym przekonał się opal na własnej skórze.
 
Ktoś na forum Kii wspominał jakiś czas temu, że jedno 1.4 TGDI się rozpadło, sądząc z opisu właśnie przez LSPI. Ale szczegółów, jak zwykle w takich przypadkach brak. W USA któreś Kie też miały problemy z silnikami i olejem - był nawet pozew i Kia musiała bulić.

Ale fakt, że w TGDI Koreańczyków czy Japończyków tak nie słychać o tym problemie co w wozach z zachodu.
 
"Uprzejmie informujemy, że obsługę techniczną i serwisową aut świadczymy za pośrednictwem Autoryzowanych Stacji Obsługi KIA. Prosimy o bezpośredni kontakt w poniższej sprawie z dowolną ASO Kia."
 
KMP zrobi wszystko żeby ci jasno nie odpowiedzieć na pytanie. Zonk jest taki, że gwarantem jest KMP a nie ASO, więc jak ASO powie tak, a w razie awarii KMP powie że wina oleju to nikogo nie będzie obchodzić, że ASO uznało że można. Olej niezgodny z instrukcją, gwarancji niet, zapraszamy wyp...ać.

Więc jak chcesz D1g2 to musisz szukać takiego, który jednocześnie spełni normy ACEA dla twojego silnika.
 
Ale fakt, że w TGDI Koreańczyków czy Japończyków tak nie słychać o tym problemie co w wozach z zachodu.
Czy ja wiem? Po za oplem gdzie pojawia się to nagminnie jakoś nie słychać o problemach u innych marek. Znam wiele TSI latających na fullsapsach, ecoboosty chyba też jakiś wielkich problemów nie mają, renowki również
 
@Plywak, z tymi tłokami Opla to nie tak do końca, jak piszesz.
Awarii ulegają najczęściej silniki z datą produkcji 2015 i pierwsza połowa 2016r.
Potem była modyfikacja silnika, zmiana oleju i na koniec zmiana oprogramowania.
Roczniki modelowe od 2017 nie mają z tym problemu.
Co do pękających tłoków, to zarówno w ecoboostach, jak i TSI zdarzają się.
Nie wiem, z jakich przyczyn, no nie śledzę, ale przypadki są.
Faktem jest, że "dzięki" Oplowi, świat ujrzał problem lspi, ale mimo wszystko problem pękających tłoków z tego powodu nie jest tym najważniejszym. Najbardziej we znaki daje poszarpywanie i utrata mocy co właśnie wyeliminował nowy olej.
 
Nic nie wspominałem o pękających tłokach, a o samym zjawisku LSPI o ktorym wspominasz szarpanie itp, a znam trochę TSI latających na fullsapsach bez zjawiska LSPI. Z reszta sam VAG dopuszczał takie oleje
 
Dlatego chcąć dbać o silnik idelanie byłoby używać Dexos1gen2, są takie oleje o parametrach z karty odpowiadających c2, ale nie mają podanej normy C2, a gwarancja wymaga.. Walcze z KMP dalej, próbuję ominąć bramkarza pierwszego kontaktu.
 
@michal84, myślę że niepotrzebnie szukasz sobie problemów.
Lej co zaleca producent i co wlewa ASO, czyli jakiegoś Orlena.
Oliwy dexos1g2 nie mają norm C!
Zawartość popiołów poniżej 1%, przeważnie 0,9% w oleju.
 
Różnica raptem jednego procenta - podobnie jak C3 - które potrafią się ocierać o 0,9% i tego jest spora grupa także u tych największych, bo pakiety dodatków tak są skonstruowane.
 
Bo 0,8 to górna granica, która jak pokazuje norma C3 nie jest jakoś sztywnie przestrzegana, więc nie robiłbym dramatu jak będzie 0,9 na nowoczesnym pakiecie.
 
Macie rację z tymi popiołami, ale oleje o których piszecie albo nie mają normy C, albo pakietu przecie LSPI.
 
Back
Top