Triumphator
Moderator
Łał, widzę, że niektórzy już uśmiercili nawet mojego TDCi
Tak się zastanawiam, siedzicie na forum olejowym tyle czasu, macie analizę, nawet zapożyczoną VOA, na forum jest opisane, jak czytać ICP, skąd Wy nagle tutaj wydedukowaliście jakieś idiotyzmy i zajechanych panewkach i limitach w zaleceniach producentów?
@JohnJohn jak tam Twoje panewki w 1.6 TDCi? Bo u Ciebie na Ravenolu FDS to tam dopiero metali byłooo
Ravenol FDS 5W30 USVO 9400 km Focus MK2 1.6 TDCi
Skoro producent zaleca 5W30, a w nowszych wypustach 0W30, natomiast ja zalałem go 0W20 i po 10.000km nic mu nie jest, analiza nie wykazała też niczego niepokojącego, skąd wniosek o granicznych zaleceniach? Gdyby SAE30 były lepkościami granicznymi, to w analizie, po 10kkm na SAE20 powinienem mieć metale zuzyciowe w setkach PPM, a te są...normalne, czyli wychodzi, że SAE30 jest daleko od wartości granicznych z dużym zapasem bezpieczeństwa.Powiedziałbym, że są granicznymi, a nie optymalnymi, lepkościami przy których zużycie silnika jest na akceptowalnym poziomie w założonym przez producenta czasie eksploatacji.
I nikt też do tego nie namawia, ale jak widać silnikowi też się krzywda nie dzieje.Niema co zchodzic niżej z lepkością określoną przez producenta.
No wypłynęły z olejem, przecież widać na analizie, całe 3ppm glinu, katastrofa, część się pewnie już obróciła, niektóre może nawet i na lewą stronę .Ciekaw jestem jak wyglądały panewki przed i po tym teście, bo wątpię aby im się nie oberwało.
Tak się zastanawiam, siedzicie na forum olejowym tyle czasu, macie analizę, nawet zapożyczoną VOA, na forum jest opisane, jak czytać ICP, skąd Wy nagle tutaj wydedukowaliście jakieś idiotyzmy i zajechanych panewkach i limitach w zaleceniach producentów?
@JohnJohn jak tam Twoje panewki w 1.6 TDCi? Bo u Ciebie na Ravenolu FDS to tam dopiero metali byłooo
Ravenol FDS 5W30 USVO 9400 km Focus MK2 1.6 TDCi
Last edited: