• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil ESP X2 0W20 - Mondeo 2.0 TDCi (DW10C) @10.365 km

wszystko o produkatach Mobil
Łał, widzę, że niektórzy już uśmiercili nawet mojego TDCi 😅
Powiedziałbym, że są granicznymi, a nie optymalnymi, lepkościami przy których zużycie silnika jest na akceptowalnym poziomie w założonym przez producenta czasie eksploatacji.
Skoro producent zaleca 5W30, a w nowszych wypustach 0W30, natomiast ja zalałem go 0W20 i po 10.000km nic mu nie jest, analiza nie wykazała też niczego niepokojącego, skąd wniosek o granicznych zaleceniach? Gdyby SAE30 były lepkościami granicznymi, to w analizie, po 10kkm na SAE20 powinienem mieć metale zuzyciowe w setkach PPM, a te są...normalne, czyli wychodzi, że SAE30 jest daleko od wartości granicznych z dużym zapasem bezpieczeństwa.
Niema co zchodzic niżej z lepkością określoną przez producenta.
I nikt też do tego nie namawia, ale jak widać silnikowi też się krzywda nie dzieje.
Ciekaw jestem jak wyglądały panewki przed i po tym teście, bo wątpię aby im się nie oberwało.
No wypłynęły z olejem, przecież widać na analizie, całe 3ppm glinu, katastrofa, część się pewnie już obróciła, niektóre może nawet i na lewą stronę 😂.

Tak się zastanawiam, siedzicie na forum olejowym tyle czasu, macie analizę, nawet zapożyczoną VOA, na forum jest opisane, jak czytać ICP, skąd Wy nagle tutaj wydedukowaliście jakieś idiotyzmy i zajechanych panewkach i limitach w zaleceniach producentów?

@JohnJohn jak tam Twoje panewki w 1.6 TDCi? Bo u Ciebie na Ravenolu FDS to tam dopiero metali byłooo
Ravenol FDS 5W30 USVO 9400 km Focus MK2 1.6 TDCi
😆
 
Last edited:
Także sporo niklu, rozrząd? Może okolice zaworów, coś sie wyciera na 100% ale chyba jakoś nagląco jeszcze nie jest.
Nikiel to może być jakiś wynik fałszywie pozytywny.
Polaris zawsze oznacza nikiel w olejach z normą VW 508/509, chodzi zapewne o marker.
Kiedyś gdzieś @wlyszkow wspominał bodajże, że Nikiel w 0W20 508/509 potrafi w Polaris wyjść i >10ppm, nawet w VOA, właśnie w związku z reakcją markera z bodajże barwnikiem w oleju, czy coś takiego.
 
@Triumphator jakie panewki? 😆

Coś w tym jest, że po każdej analizie trzeba remont kapitalny robić albo nowego silnika szukać.
Chyba brakuje na forum analizy z naprawdę zajeżdzonego silnika, dla lepszej perspektywy.
 
Back
Top