• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol Ultrance ECO 0W-20 - 8.000km - BMW F30 330i 252KM [B46 USA]

koczownik

Użytkownik
Samochód
BMW F30 330iX [B46], Kia Rio 1.2 2017 [G4LA]
bmw.jpg

Olej wlałem do auta przy przebiegu 26.500km, a więc auto prawie nowe, to jest czwarta wymiana (zasze lany 0w20).
Samochód głównie używany w mieście (start-stop nie używany) jazda 2x7km ze średnią prędkością ~20km\h i 2x w miesiącu trasa drogami krajowymi 180km.
Do benzyny cały czas dolewany Oilsyn Petrol Power DNA.

Trochę niepokoi mnie wysoki poziom Żelaza i początkowo Niklu 8 (ale widzę, że ten sam nowy olej w analizie też ma nikiel 9 link ).
Ze względu, że instrukcja dopuszcza oleje od 0w20 do 5w40. Zastanawiam się czy nie przejść 5w30 z API SP.
Co myślicie? Co można powiedzieć o pozostałych wynikach analizy?
 
Last edited:
Spróbować zawsze można ale 2ppm żelaza na 1000km to nie jest powód do niepokoju. Na 5W30 wcale nie musi być lepiej. Po za tym czy 1 czy 2 ppm na 1000km jest wyznacznikiem jakości, poprawności doboru oleju też nie jest takie oczywiste.
 
18ppm żelaza to wręcz zdrowy silnik. Normy, zależnie od tego na jaką zerkniesz dopuszczają do nawet 200ppm w normalnym przebiegu. Nikiel jest na bardzo wysokim poziomie (normy do 3ppm), ale jak piszesz, nowy olej wykazywał także zawartość niklu więc trudno powiedzieć czy to z silnika, czy aparatura wykazuje jakiś składnik oleju jako nikiel.

Reszty nie ma co komentować, bo wypada bardzo dobrze, idealnie wręcz.

Co do zmiany, to zależy jak bardzo ci się chce i na ile chcesz wydawać kasę. Co ja bym zrobił: zalał jeszcze raz ten sam olej i zrobił dwie analizy: w środku przebiegu (po 5000) i na końcu przy 10000. Wtedy porównał poziomy niklu i czy rosną razem z przebiegiem czy spadają albo się utrzymują. Dlaczego tak? Głównie po to, żeby sprawdzić czy dzieje się coś z rozrządem czy nie. Dobór oleju to sprawa drugorzędna wg mnie.

Sprowadzałeś ten wóz czy masz go od nowości? Bo jak sprowadzałeś, to tym bardziej bym się zainteresował. Z takim przebiegiem to raczej bez powodu właściciel go nie oddał.
 
Odnośnie Niklu, pytałem Archoila, bo przez nich zlacałem badanie. Archoil twierdzi, że "nikiel pochodzi z barwnika oleju tej specyfikacji"
Wóz z USA, więc powód sprzedaży jest jasny :) Według carfax pierwsza wymiana oleju przy 7.000km i teraz czeka już piąta :)
Analiza w środku przebiegu jest problematczna, bo nie ma bagnetu.
Na 0w20 podoba mi się to, że przy -14oC w zeszłym roku odpalał jakby było +20oC :D
Jak myślicie ile jeszcze by pociągnął ten olej?
 
Last edited:
Trochę niepokoi mnie wysoki poziom Żelaza i początkowo Niklu 8 (ale widzę, że ten sam nowy olej w analizie też ma nikiel 9 link ).
Ze względu, że instrukcja dopuszcza oleje od 0w20 do 5w40. Zastanawiam się czy nie przejść 5w30 z API SP.
Na podstawie tej analizy?
Ona raczej służy do tego, żeby sprawdzić bieżące parametry fizykochemiczne oleju oraz ~0-1, czy silnik się nie rozpada, a nie do oceny własności przeciwzuzyciowych konkretnego oleju.
Zrób, jak @jerseyAdmin opisał i ewentualnie po tej analizie decyduj.
 
Jak myślicie ile jeszcze by pociągnął ten olej?
Sam olej powinien te 15000 wytrzymać, tutaj bardziej kwestia akumulacji paliwa i kiedy przekroczyłoby awaryjny poziom a to zależy od silnika, nie od oleju.
 
Liczba kwasowa nieznacznie wysoka.
Boron dokąd poszedł?
Jaka średnia prędkość / ilość godzin z tego interwału wyszła?
 
INTERWAŁ:
czas: 13 miesięcy
przebieg: 8.000kkm
średnia prędkość: 33km/h
Ilość godzin: 244h
 
Back
Top