• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fabia 6Y awaria szyby elektrycznej

orzeszpole

Użytkownik
kilka dni temu podczas zamykania szyby przedniej od strony pasażera nagle usłyszałem trzask i szyba zjechała na dół, elektryczne sterowanie nie działa, udało się rękami na siłę szybę zamknąć.

Z tego co poczytałem trochę to wychodzi że uszkodzony został ślizg szyby?

Opis ze sklepu odnośnie elementu naprawczego, czy to będzie to?
Kupić i wymienić oba ślizgi- lewy i prawy? bo nawet jeśli pękł jeden to drugi pewnie też jest zużyty?

Ktoś podpowie może miał z tym już do czynienia? na co warto zwrócić uwagę?
@Kaczorek79 @Triumphator @JNC_946 @STREAM-HD ?

Opis produktu​

Element naprawczy podnośnika szyby
ZAMIENNIK WYSOKIEJ JAKOŚCI
PRZÓD/PLASTIK LEWY
Na jedne drzwi potrzeba 2 plastiki jeden lewy i jeden prawy
ZASTOSOWANIE
SEAT

  • LEON (1M1), 11.1999-05.2005
  • TOLEDO (1M2), 04.1999-09.2004
SKODA
  • FABIA (6Y), 04.2000-03.2007
VOLKSWAGEN
  • BEETLE (1C/9C/1Y), 01.1998-05.2005
ZN6722-1
 
Klasyka, zrzucić boczek, rozwiercić nity mocujące tą blachę o ile ktoś nie zmienił ich na śruby wyjąć i odkręcić od niej podnośnik
Ja wyjąłem cały mechanizm i wrzuciłem jakiś zamiennik. 3 lata już działa.
Także jak chce ci się pobawić to można i wymienić ślizgi ale są niewiele tańsze niż cały mechanizm.
Ogólnie nie ma dużej filozofii poza tym że właśnie nity trzeba rozwiercić a po robocie od nowa zanitować.
 
Ja niestety nie pomogę, przez dwa lata nie chciało mi się walczyć z tylnymi drzwiami, które przestały się otwierać, co jest chyba bardzo pospolitą awarią w wielu modelach VAG-a na przestrzeni ładnych kilku lat.
Ostatecznie, po tym jak Fabia stała miesiąc na parkingu zaczęła znowu odwalać chore akcje, że w końcu dopięła swego i skończyła na szrocie 😉
 
Albo tylko ślizg albo linki mechanizmu zmieliło i trzeba będzie cały mechanizm lub całą używaną blachę z mechanizmem. Zobacz najpierw co się stało bo stare Vagi lubią po czasie zerwać te linki. U mnie kiedyś zerwało i wstawiłem nowy marki ELEWIND. Działa do tej pory ale można i używany oryginał za kilka dych.
 
@JNC_946 tylko pamiętając, żeby tą blachę przy montażu dobrze uszczelnić, żeby nie mieć jeziora w samochodzie po pierwszym deszczu 😁
 
Na grupie nie ma dnia, żeby ktoś nie pisał o wodzie w aucie i prawie zawsze to właśnie ta uszczelka blachy która już skamieniała i się wykruszyła :p
 
@Triumphator Ja muszę podziałac z tyłu przy nich bo tam nie były ściągane a ciężko mi stwierdzić czy się leje przez styk blachy drzwiami czy uszczelkę drzwi.
A z przodu silikon daje radę bo (odpukać) zawsze suchutko po opadach.
 
Silikon oby nie na bazie octu bo podgryzie metal i wda się rdza.
 
Jakiś neutralny, nie było czuć octem jak przy klasycznym sanitarnym także powinno być git.
 
ok, więc wstrzymam się z zakupem części, może na weekendzie uda mi się otworzyć pacjenta to się okaże jaki jest zakres zniszczeń, dzięki
 
ciężko mi stwierdzić czy się leje przez styk blachy drzwiami czy uszczelkę drzwi.
Najprościej, wiadro wody na szybę, otwierasz drzwi i patrzysz, czy boczek drzwi na dole nie robi się mory, albo nie zaczyna spod niego woda wyciekać. Ja robiłem u siebie wszystkie 4 sztuki, w międzyczasie dwa razy wyciągając wnętrze do suszenia, bo miałem normalnie stojącą wodę na podłodze po deszczach...
Silikon oby nie na bazie octu bo podgryzie metal i wda się rdza.
Uszczelniacz dekarski robi tutaj robotę, tylko trzeba rozsądnie, bo później, w razie coś, tą blachę chyba tylko diaks ruszy 😁
 
Ja w tt wymienilem cały set i mam spokoj. 160zl komplet na stronę. Niemila niespodzianka byly nity, ale okazalo sie, ze i to banał.
 
Back
Top