• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

FIAT 500 1.2

Luuk

Użytkownik
Samochód
Hyundai Genesis 4.6
Marka samochodu
FIAT 500 1.2
Budżet/ile litrów
120 zł / 4 L
Styl jazdy
Silnik
1.2 (169A4000)
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5W-40 (norma FIAT 9.55535 S2)
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5W-30
Witam.

Poszukuję oleju, który jest kompatybilny z normą FIAT 9.55535 S2 oraz sprawdzi się w skrajnie niekorzystnych warunkach miejskich. Samochód najczęściej pokonuje po mieście dystans ok. 2 km i rzadko kiedy silnik osiąga temperaturę roboczą. Od czasu do czasu „wyjeżdża” gdzieś dalej (ok. 20 km). Bardziej skłonny jestem ku propozycjom marek zagranicznych. Na chwilę obecną moją uwagę zwróciły:

- Texaco Havoline Ultra S 5W-40
- Eurol Turbo DI 5W-40
- Fuchs Titan GT1 5W40 XTL
- Midland Synova 5W40 (nieco ponad budżet i trudniej z dostępnością)

Poprzedni właściciel stosował Castrol Edge 5W-30 z wymianą co 2 lata. Ja zamierzam wymieniać maksymalnie co rok. Zwracam się z prośbą o pomoc w doborze odpowiedniego oleju oraz lepkości (xW-30 czy xW-40?).
 
a ja bym jednak przy takim sposobie eksploatacji kupował najtańszy olej spełniający normę i wymieniał co pół roku. Lotos Syntetic Plus 5w40 albo Specol Gold 5w40.
 
Oba jej nie spełniają jeśli chodzi o normę fiatowską.
 
Last edited by a moderator:
To, że non stop tu się wałkuje, że najlepiej lać oleje zgodne z normą zalecaną przez producenta.

Pisanie w jednej wypowiedzi o oleju spełniającym normę i polecanie najtańszych polskich jej nie spełniających olei to już jakiś absurd.
 
Ta norma to ACEA C3-04, (MB 229.51) i API: SM/SN., w lepkościach 5w30, 0/5w40, więc szeroka gama Castroli, ale łapie się też chyba Lotos C2/C3 no i Specole, z ktorych jeden trafi na analizę a drugi jest jest po.
 
Eurol Fluence 5W40
mamy jego analizę na forum, marka pewna, produkt solidny, deklarację 9.55535-S2 ma.
@SACZI Co do aprobaty to fiat chyba nie przyznaje ich nikomu innemu poza Selenią.
 
Zgodny ze specyfikacją Fiat 9.55535-S2: Castrol Magnatec 5W-40 C3, Castrol EDGE 5W-40, Castrol EDGE 0W-40
 
Last edited by a moderator:
Dlaczego tak się uczepiliście na 5w40 skoro auto jest ciągle niedogrzane i robi krótkie odcinki? Przecież to bez sensu...
 
Ponieważ olej z lepkością 5W40 (oprócz tego że przewidzianą przez producenta) dysponuje większą rezerwą na rozrzedzenie paliwem. A pytanie do @Luuk, ile zajmuje pokonanie tych 2km średnio, czy jest to jazda w korku i trwa 15 min. czy 4 min.?
 
Ta norma Fiata to raczej oleje 5w40, 0w40. Eurol Fluence stracił rekomendacje, a Turbo Di zyskał, ale Fluence ma dodatkowo MB 229.51. Specol ma Spec Premium c3 5w40, który ma spełniać normy Fiata, Mercedesa i powinien mieć niską lepkość w swojej klasie. Z wymienionych w temacie olejów ja bym wziął Texaco m.in. za spełnianie dodatkowo 229.51.
 
@Alex Rano zasadniczo korków nie ma, więc podróż trwa 3-4 minuty. Po południu za to korki potrafią być wręcz gigantyczne jak na tak niewielkie miasto (ok. 20000 mieszkańców) i wtedy podróż na takim dystansie potrafi trwać nawet do 20 minut. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę fakt na dodatkowe 1-2 wyłączenia i ponownego uruchomienia silnika w drodze powrotnej (zakupy, itp.).
 
@Luuk oczywiście samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu - mimo, że z niektórych postów na tym forum można odnieść takie wrażenie ;)
Jednak mimo wszystko jest to ktorga dla silnika, choć na Twój + należy dodać, że mała pojemność jest tutaj ogromną zaletą (szybciej się nagrzewa). Na pewno przy takim trybie eksploatacji, warto olej zmieniać jak najczęściej, niezależnie jakiego byś nie wybrał. Silnik 1.2 to 8 zaworowa konstrukcja, Fiat produkuje go od 30 lat, to czy wlejesz tam olej z normą S2 czy MB 229.51 ACEA C3 nie ma większego znaczenia, bo norma Fiata oficjalnie jest tylko dla Selenii (poza Twoim budżetem). Pozostałe oleje które "spełniają" S2, to deklaracja producenta, że tak faktycznie jest ale oficjalnej aprobaty żaden olej oprócz Selenii nie ma, bo taka jest polityka producenta (Fiata/Alfy/Lancii) w tym zakresie.
Jeśli bardzo chcesz mieć olej spełniający normę S2, to Texaco Ultra S można wyrwać za ok. 100-110zł/4l.
Pamiętają o doładowaniu akumulatora przed zimą, te Fiaty mają bardzo małe baterie i przy takim trybie może się łatwo poddać.
 
Silnik 1.2 to 8 zaworowa konstrukcja, Fiat produkuje go od 30 lat, to czy wlejesz tam olej z normą S2 czy MB 229.51 ACEA C3 nie ma większego znaczenia, bo norma Fiata oficjalnie jest tylko dla Selenii (poza Twoim budżetem). Pozostałe oleje które "spełniają" S2, to deklaracja producenta, że tak faktycznie jest ale oficjalnej aprobaty żaden olej oprócz Selenii nie ma, bo taka jest polityka producenta (Fiata/Alfy/Lancii) w tym zakresie.
Warto tutaj wspomnieć, że norma fiata często współistnieje na olejech z mb229.51, więc można się pokusić o stwierdzenie, że oleje z mb229.51 może być stosowany w silnikach Fiata, gdzie zalecana jest norma 9.55535 S2.
Co do reszty - zgoda.
 
Jak koledzy wyżej pisali, oleju z oficjalną pieczątką Fiata w swoim budżecie nie kupisz, bo to tylko Selenia.

Wg mnie z wymienionych przez ciebie Texaco będzie dobrym wyborem w budżecie. Jeżeli chcesz jak najbliżej oleju OEM to 120 złotych powinno starczyć na Petronasa Syntium 3000 AV 5W-40. To powinien być odpowiednik Selenii od tego samego producenta (Petronas robi Selenie) chociaż z oczywistych względów to Syntium nie ma na butelce norm Fiata.
 
Back
Top