Szukam czegoś lepszego niż Motul, zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika, więc proszę o oleje full saps, 5w40. Od czasu do czasu lubię sobie przycisnąć oraz planuje remap.
<200 / 5 L i coś lepszego niż Motul to nie ma takich cudów. Możemy ci zaproponować coś droższego niż X-Cess, ale lepsze to nie będzie, na pewno nie tyle żebyś zauważył jakąkolwiek różnicę. Swoją drogą co ci X-Cess przeszkadza? To bardzo dobry olej, lałem je do 115 konnego diesla w Alfie 156 i do 140 (modzonego na ~160) 2.4 w AR 166 i byłem zadowolony.
Chciałem się dowiedzieć czy jest coś innego, godnego uwagi w podobnej cenie. Zauważyłem, że motul doczekał się 2 gen, cena jest zauważalna bo ok 50 zł więcej. Warto dopłacić?
VST? Dobry wybór.
Motul X-cess 5W40 nie jest złym olejem ale to nie ta półka co Ravenol czy Meguin SL 5W40. Lepszy będzie też np. mid saps Eurol Fluence 5W40 a z tańszych olejów spokojnie zastąpić Motula można np. Eurolem SL 5W40 (jest pełna analiza na forum i na pewno nie jest to niższa półka od Motula) czy nawet krajowy Lotos Synthetic 5W40.
Następnym razem ciekawą opcją może być nasz Lotos Syntetic Plus 5w40 w duecie z AR9100. Cały set można kupić za mniej niż sam VST. Lotos nie jest gorszy niż X-cess, oba oleje to HC i w twoim silniku będą sprawowały się bez zarzutu.
Chciałem jeszcze zapytać o opinię pmo 5w40 extreme. Czy będzie on na poziomie ravenola 5w40 vst? Cena jest znacząca, a dopiero po fakcie znalazłem ten olej i zaciekawił mnie, można go też kupić bezpośrednio u producenta, a to dla mnie duży plus.
Jeśli nie chcesz "zwykłego" HC, to na przykład Mobil 1 FS\NL 0W40, lub Shell Helix Ultra 5W40\0W40. Kluczem i tak będą tutaj interwały. Stosuj płukankę co wymianę i nie przekraczaj okolic 10 tysięcy i będzie super.
W 159 obecnie jest Lotos Aurum C3 5W40. Silnik jest po mapie na 163/170KM ~380Nm w zależności od hamowni i przejechane ma 291tyś km.
Kupiłem go, bo dużo osób tutaj poleca polskie oleje i byłem ciekaw jak się spisze. Na ten moment nic złego nie mogę powiedzieć, na bagnecie wygląda bardzo ładnie, silnik w środku jest czysty, a cena (90zł/5L) sprawia, że wymiany oleju nie odczuwasz
Moim zdaniem jakościowo to półka Motula, tylko cena lepsza.
Czemu tu nikt nie wspomni o Milleres EE Nano 5w40 , Insignia na tym dobrze latała , a analiza tuż przed zalaniem nieszczęsnego GM absolutnie nie wykazywała zwiększonego zużycia części .
Chciałem jeszcze zapytać o opinię pmo 5w40 extreme. Czy będzie on na poziomie ravenola 5w40 vst? Cena jest znacząca, a dopiero po fakcie znalazłem ten olej i zaciekawił mnie, można go też kupić bezpośrednio u producenta, a to dla mnie duży plus.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.