• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Bravo II 1.4 Tjet

Brax

Użytkownik
Samochód
-Bravo II 1.4 tjet
Witam,

Co polecilibyście do Bravo II turbo benzyna 1.4, zmienione turbo na gt1446 = 200koni z groszami. Jazda często po mieście na krótkich odcinkach, jakieś trasy dłuższe raz w tygodniu. Rocznie robię około 13tyś a olej zmieniam najczęściej w okolicy czerwca i koniec grudnia/początek stycznia. Wytypowałem sobie przez dłuższy okres czasu takie oleje:

Ravenol SSL 0W40
Penrite 10tenhts 0W40
Ravenol RCS 5w40
Amsoil 0W40 tylko nie wiem czy ten europejski czy signature

Biorę również pod uwagę żeby dodać do niektórych opcji dodatek ar9100 lub 9200v2.

A może jakieś inne propozycje?
 
Ravenol SSL to PAO, AMSOIL Signature Series również plus bogaty pakiet dodatków. Natomiast Penrite i Ravenol RCS to już oleje z górnej półki PAO + estry. Wszystko zależy co oczekujesz od oleju

Do normalnego zastosowania na co odzień:
Ravenol SSL
Meguin Super Driver
Neste 0W40
Eurol 0W40

Do upalania:
Penrite 10Tenths
Ravenol RCS
Millers CFS
Motul 300V
Rock Oil Carbon

Amsoila Signature series bym postawił gdzieś miedzy jedną grupą, a drugą.
 
Skoro Amsoil signature 0W40 jest pomiędzy tymi grupami to może na niego postawię. Do niego nie warto już dodawać żadnego Archoila?
A ten Amsoil 0W40 ESP warty jest uwagi?

Do tej pory miałem okazję wypróbować SSLa z ar9100 jak i Penrite 0W40 też z ar9100, w międzyczasie przewineły mi się też takie oleje jak Millers 5w40 c3, Amsoil 5w40 c3 i Penrite 5w40 c3, Amsoil 0W40 esp. Teraz jeszcze będę montował czujnik temperatury oleju i chce wytypować jeden olej na stałe ewentualnie jeden na lato i drugi na zimę.
 
Z dobrych ale bardziej budżetowych 0W40 na bazach PAO polecić mogę :
- Ravenol SSL
- Eurol Synergy
- Meguin Super Leichtlauf Driver
- Neste City Pro 0W40
Eurol Synergy pod względem trzymania temperatury jest na poziomie olejów wyczynowych (CFS NT+ 5W40) i dużo lepiej np. od Penrite10 Tenths Premium 0W40. Każdy z ww. olejów będzie bardzo dobry. Moim zdaniem nie ma sensu w tym wypadku stosowania olejów bardziej dedykowanych do sportu i/czy kosztujących większe pieniądze.
 
Ktos sie wypowie o Eurolach jeszcze? Bo widze ze ostatnio Tomek i cała "Octaviaforum" zyje tylko olejem Eurol i dochodzi do takich sytuacji ze nagle porownywany jest do Penrite'a PAO Estrowego 10Tenth :eek: , troche zalatuje marketingiem bo swego czasu pewni sprzedawcy polecali tylko Millersy, nastepnie do diesli Penrite Enviro+ ktory nie jest jakos wybitny ale dobrze i poprawnie sformulowany i jak ktos chcial cos taniego do Specol Gold ktory tak strasznie mial miec PAO a okazalo sie ze PAO to tam nie wiele.
 
Nie ma mnie na forum Octavii ale też mi się o uszy obiło to o czym piszesz. Prawda jest taka, ze na każdym forum jest co najmniej jeden czy dwóch sprzedawców wiec normalnym jest, ze polecają to na co mają aktualnie najlepszą ofertę. Kwestia poparcia tego analizami i wtedy nie widzę w tym najmniejszego problemu. Eurol akurat w tej specyfikacji na tle wymienionej konkurencji tyłka nie urywa i imo niczym się nie wybija, a konkurencja chyba ma nawet więcej PAO niż Eurol ot po prostu dobry olej. Zastanawiający jest jedynie wysoki NOACK ich olejów jak na niby bazy PAO. Synergy wg rosyjskiej analizy też ma NOACK powyżej 10%
 
Piszac wprost, chodzi tutaj o maksymalizacje dochodow. Handlarze zauwazyli, ze te srodki smarne robia sie popularne, wiec wykorzystali to. Bo cenowo sa te oleje atrakcyjne.

[mention]Plywak[/mention] zapewne piszesz o 0W-40. Juz wspominalem o tym oleju, dla tej lepkosci NOACK w okolicach 10% to dobry wynik, ale to zalezy w duzej mierze jaka mieszanine olejow bazowych wykorzystali. Ale podejrzewam, ze niektore dodatki maja takze wplyw na ten parametr. Dobrym przykladem jest Redline 0W-40, tam NOACK waha sie od 9-10 %, a jest to PAO z dosc duza zawartoscia Estrow (jak dobrze pamietam do 15%).Ten Eurol to juz jest wlasciwie 0W-30, gdyz lepkosc w 100 °C lezy na jej granicy, wiec po zmieszaniu ze starym olejem lub z paliwem szybko lepkosc spadnie.
 
Ale tez musimy brac pod uwage roznice w laboratoriach...

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=61

Udostepnilem analize Redline 0W-40, ale to juz wyzsza polka.
 
Eurol i Neste obie z rosyjskiego forum z podobnego okresu wiec podejrzewam, ze to samo labolatorium.
 
Wiec roznicy nie powinno duzych byc, ale czy na pewno te oleje sa produkowane w tej samej recepturze na rynek rosyjski? Rowniez nie mozemy klasyfikowac olejow na podstawie jednego parametru, musimy brac pod uwage cala mieszanine olejow bazowych i pakiet dodatkow. Co z tego, ze NOACK lezy w okolicach 8%, jak taki Redline ma wyzszy, a jest jeszcze lepszy, oczywiscie biorac pod uwage caloksztalt.

Nawet Meguin Super Leichlauf Driver ma wedlug ich pomiarow 10%, a tam olej bazowy 100% PAO.
 
poziom1989 napisał:
Wiec roznicy nie powinno duzych byc, ale czy na pewno te oleje sa produkowane w tej samej recepturze na rynek rosyjski?

Zadając sobie takie pytanie to nie powinniśmy kopiować analiz z innych krajów bo tak naprawdę jaką mamy pewność co do tych analiz? Różnice w produktach na różne rynki być może nawet te wewnątrz EU o których wie tylko producent, różnice w laboratoriach i metodach pomiaru i się okaże, że jak sami nie wykonamy analizy olejów, które nas interesują to zawsze będzie jakieś ALE ;) Osobiście opieram się na tym co jest dostępne, a dostępne są tylko analizy z Rosji bo dziwnym trafem w Niemczech analiz Eurola nie ma.
 
Te ktore ja udostepniam, sa w duzej mierze z niemieckiego laboratorium. Oleje Eurola nie sa popularne w Niemczech.
 
poziom1989 napisał:
Oleje Eurola nie sa popularne w Niemczech.

Co mnie osobiście dziwi bo to oleje ich sąsiadów. Jeśli jakość jest faktycznie taka jak się to u nas opisuje to w tej cenie powinny być u sąsiadów bardziej popularne.
 
Hm, ciezko mi sie wypowiadac na ten temat. Moze jeszcze trafia na niemiecki rynek. Ja te oleje znam nieco tylko i wylacznie z polskich for.
 
Bo i najlepszym źródłem info o Eurolu jest OCP, tam się wszystko zaczęło. Są tam analizy i parę olejów tam przetestowano, łącznie z mocnymi dieslami w tym biturbo, erkami czy eresami i nie są to anonimowe postacie, ale userzy którzy mają trochę pojęcia :) Jak mało informacji, to oil-club.ru, swego czasu tamtejszy dystrybutor zrobił kawał dobrej roboty, więc analiz jest dużo łącznie z przekładniówkami. A odnośnie samego OCP, mało tam info o Ravenolu, Millersie, Shellu czy Motulu? O Specolu też już pisane było sporo, i też pisałem że PAO to w 0w20 i spec. VW jest a jak z resztą....nie wiem, ale za 60/70 złotych to byłby cud....ale kto wie cuda się zdarzają :)
 
Ja bym ostatecznie postawił na zimę Ravenola 0W40, a na lato Penrite 0w40 (noack 5,5 :mrgreen: ) lub Amsoila 0W40 SS.
 
W sumie to dopadły mnie teraz myśli czy taki przykładowo Amsoil SS 0W40 nada się w moim przypadku (silnik po programie) gdy będę jechał vmaxem lub blisko vmaxa po autostradzie wiele kilometrów czy w takim przypadku dorzucić do niego AR9200v2 lub zmienić olej na 5W40 może jakiś racing w stylu Ravenol RCS. Tak jak pisałem zmieniam olej dwa razy w roku i w zimie tak ostro nie jeżdżę, ale w lato się zdarzy...
 
Back
Top