• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Croma 1.9 16v 150

Ananas

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat Croma 1.9 MJTD 16v 150 KM
Marka samochodu
Fiat Croma
Budżet/ile litrów
ok. 200zł/5l
Styl jazdy
Silnik
1.9 16v jtd 150 KM
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,03
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40, API SN/CF, ACEA A3/B4
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix Ultra 5w40
Witam. Zależy mi na dobrym jakościowo oleju, szczególnie na ochronie silnika jak i turbosprężarki oraz dobrym wpływie na popychacze hydrauliczne. Olej zmieniam co ok. 10 tyś. km. (co druga wymiana płukanka TEC2000). Często jeżdżę w mieście, ale nierzadko zdarza się jechać długi czas autostradą. Z reguły wykorzystuje potencjał silnika (lecz czekam, aż olej się podgrzeje), rzadko jeżdżę ekonomicznie. Auto nie posiada fabrycznie filtra DPF.
Obecnie mam zalany olej Shell Helix Ultra 5w40. Czy polecacie coś "lepszego", czy jest on wystarczający? Myślałem również o Ravenolu Turbo VST 5w40. Auto praktycznie "nie bierze" oleju, od wymiany do wymiany dolewam może z 200-300ml., staram się trzymać min. 3/4 poziomu miarki.

Pozdrawiam
 
Shell jest wystarczający, ten silnik nie ma wysokich wymagań olejowych. Oprócz shella zgodnych polecenia w cenach od najniższej:

- Lotos Synthetic Turbodiesel 5W40
- Total 9000 5W40
- Castrol Magnatec 5W40
 
Motul X-Cess. Miałem go w starszym bracie Twojego silnika (8v 140 KM) i bylem bardzo zadowolony. Ale to podobna półka co Shell więc jeżeli ci w niczym ten HU nie przeszkadza to możesz spokojnie zostać przy Shellu.
 
Jak 200zł za 5l to może spróbować Lotos 5W40 lub Orlen Maxexpert C3 5W40 i do tego jakiś dodatek od archoil.
Również Eurol Super Lite 5w40 badany tutaj wydaje się niezłym wyborem.
 
Ja do swojego fiacika 1.6 mjet zalałem orlena v 5w30 silnik super miękko na nim pracuje ,podobnie jak na castrol c2 5w30.
 
Ja do swojego fiacika 1.6 mjet zalałem orlena v 5w30 silnik super miękko na nim pracuje ,podobnie jak na castrol c2 5w30.
Tutaj wychodzi niezdecydowanie Fiata co do norm, bo jeżeli kolega pytający o olej się nie pomylił, to zalecanym jest 5W40 A3/B4 zamiast 5W30 C2 jak ma to miejsce u nas ;)
 
Tak, instrukcja zaleca normę ACEA A3/B4 i lepkość 5w40 w przypadku braku filtra DPF, którego u mnie od nowości nie ma :), w przypadku, gdy owy filtr się znajduje, olej ma mieć lepkość 5w30 i normę C2 lub C3
 
Back
Top