• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Grande Punto 2008 @ 1.3 JTD 75 km

s3b

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B7 Avant 1.9 TDI 116 km
Marka samochodu
Fiat Grande Punto
Budżet/ile litrów
Budżet do 150-200 zł / 4L
Styl jazdy
Silnik
1.3 JTD 75 KM
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5W40
Witam,

Poszukuje dobrego oleju do Fiat Grande Punto 1.3 JTD 75 Km z 2008 roku. Samochód z bardzo niskim oryginalnym przebiegiem 105 tyś km. Samochód nie posiada filtra DPF. Obecnie jeździł na Castrol 5W40. Niestety instrukcja od auta zaginęła, ale w internecie znalazłem zrzut z polskiej wersji:

ins.png


Z góry dziękuje za polecenie dobrego oleju. Budżet to 150-200 zł.
 
Mobil ESP 5w30, Valvoline Maxlife C3 5w30, Castrol Magnatec S&S 5w30,
 
Last edited:
W moim 16 mjet najlepiej sprawdzał się Castrol c2 5w30 jedna wymiana,orlen v 5w30 teraz taki zalany.
Od nowości na mobil esp c3 castrol c3 ma przejechane prawie300kkm i turbina w doskonałym stanie.
A na orlenie przestała się pocic odma co miało miejsce ba totall LL 5w30
 
Czyli najlepiej przejść z 5W40 na 5W30? Szczególnie, że auto będzie jeździło tylko po mieście i to raczej na krótkich dystansach.
 
A moim zdaniem jeśli wtryski zdrowe i nie podlewa paliwem przez DPF to lepiej przejść na 5W30.
Szybciej osiągnie temp roboczą.
 
Czyli najlepiej przejść z 5W40 na 5W30? Szczególnie, że auto będzie jeździło tylko po mieście i to raczej na krótkich dystansach.
Ten silnik powinien pracować na 5w30najlepiej c3 lub c2.
Moj 1.6 mjet ma już 300kkm na 5w30 przeważnie z normą 504/507 i ma się dobrze.
Jeśli nie pobiera oleju to nawet 5w30 c2,a do miasta Castrol stop start 5w30 wsam raz.
 
A moim zdaniem jeśli wtryski zdrowe i nie podlewa paliwem przez DPF to lepiej przejść na 5W30.
Szybciej osiągnie temp roboczą.

Samochód nie posiada filtra DPF, więc myślę, że nie będzie z tym problemu.

Ten silnik powinien pracować na 5w30najlepiej c3 lub c2.
Moj 1.6 mjet ma już 300kkm na 5w30 przeważnie z normą 504/507 i ma się dobrze.
Jeśli nie pobiera oleju to nawet 5w30 c2,a do miasta Castrol stop start 5w30 wsam raz.

Dzięki za informacje. Jeżeli zastosuje płukankę to można śmiało przechodzić na 5W30?

Rozumiem, że według Ciebie najlepszy będzie ten Orlen PLATINUM Max Expert V 5W–30?
 
Rozumiem, że według Ciebie najlepszy będzie ten Orlen PLATINUM Max Expert V 5W–30?
W moim od nowości lany .
100kkm castrol profesional 5w30
Nastepne 100kkm mobil esp 5w30
Jedna wymiana na castrol ss5w30,nastepnie motul xclean+ 5w30,kilka wymian na total LL 5w30 ale na tym pociłami się odma .
Teraz orlen v 5w30.odma przestała się pocić i silnik bardziej miękko pracuje.
Silnik ma sie dobrze olej zmieniany od nowości co 15kkm,brak jakichkolwiek objawów zużycia jednostki łącznie z turbo a i niema problemów z dpf choć auto teraz jeździ tylko na miejscu.
 
Ok, dziękuje za informacje.

Może jeszcze ktoś inny wypowie się w temacie? Wiadomo, że każdy ma inne spostrzeżenia na ten temat.
 
Szybciej osiągnie temp roboczą.
Mit. Nie powielaj mitów.

Może jeszcze ktoś inny wypowie się w temacie?
Cokolwiek 5W30\5W40 C3. Jeśli będzie jeździło głównie po mieście, to skróć interwały do tych 7500-8000km. Płukanka silnika przed każdą wymianą oleju.
 
Ile oleju wchodzi? 2.5l - dobrze pamiętam?

Według instrukcji 2.4L, a jak licząc z tym co wciągnie filtr to 2.6L.

W ogóle ciekawą rzecz teraz znalazłem, ktoś tutaj na forum założył podobny temat do takiego samego auta i każdy polecał 5W40 :)

 
Instrukcja jest tutaj jasna:
9.55535-s1 to 5w30 C2.
Większość poleca Ci 5w30 C3.
C2 od C3 z grubsza równi się zakresem HTHS (lepkość dynamiczna w 150C) - C2 to oleje zasadniczo o niższej lepkości.
 
Przy tej ilości oleju w misce i jeździe głównie po mieście celowałbym w "lekką czterdziestkę", Shell Helix Ultra lub Lotos.
 
"lekką czterdziestkę"
A co to takiego? Parametr SAE 40 to SAE 40. Tyle w temacie. Serio, żaden silnik różnicy nie zauważy w oleju z górnej granicy SAE 30, a dolnej SAE 40. Może skończmy już z takimi porównaniami. Nie ma różnicy ani w spalaniu, ani w prędkości osiągania temperatury roboczej między 30, a 40, więc i darujmy sobie takie nazewnictwo. Lekka Czterdziestka to może być szczupła kobieta w sile wieku, nie olej.
 
@luckyboy - dlaczego tak twierdzisz?
2.5 litra to niewiele oleju, te silniki często biorą oliwę, więc robi się 2l, a taka ilość oleju silnikowego jest podatna na rozrzedzenie bardziej niż 4-5l. Dodatkowo łańcuch rozrządu jest smarowany też tym olejem.
 
A co to takiego? Parametr SAE 40 to SAE 40. Tyle w temacie. Serio, żaden silnik różnicy nie zauważy w oleju z górnej granicy SAE 30, a dolnej SAE 40. Może skończmy już z takimi porównaniami. Nie ma różnicy ani w spalaniu, ani w prędkości osiągania temperatury roboczej między 30, a 40, więc i darujmy sobie takie nazewnictwo. Lekka Czterdziestka to może być szczupła kobieta w sile wieku, nie olej.
Pozwól guru, że będę pisał na co mam ochotę.
 
Back
Top