• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Linea 1.4 77KM

Ghert

Użytkownik
Marka samochodu
Fiat Linea
Budżet/ile litrów
Tanio i dobrze
Styl jazdy
Silnik
1.4 8v 77KM
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100-200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5W-40, ACEA C3 Kwalifikacja FIAT 9.55535-S2
Jaki olej masz obecnie
Valvoline MaxLife 5w40
Cześć jaki polecacie olej do tego silnika i czy trzymać się normy C3 i FIAT 9.55535-S2. Samochód ma LPG i jeździ zazwyczaj 20-60 km dziennie
 
Jesli ma być tanio i dobrze, to zwykły Lotos Synthetic Plus 5W40 + max 10 tysięcy interwały + płukanka i nic więcej nie trzeba. Normę C3 bym sobie w tym przypadku podarował. Pobór masz 1-2L na 10 tysięcy, więc przy czymkolwiek droższym idziemy w większe koszta. Pilnuj regulacji luzów zaworowych i śmigaj.
 
Tanio i dobrze to specol C3 5w40, spełnia wymagania normy Fiata 9.55535-S2. 73 ziko za 4 litry oleju.
 
To stary silnik, każdy 5w40 będzie dobry np. Shell Helix Ultra 5w40
 
Ja w tym silniku przerabiałem:
Motul X-Clean 5W40
Selenia KPE 5W40
Fuchs Titan GT1 XTL 5W40
Orlen 5W40 C3
Carlube 5W40 C3
Axenol 5W40 C3

Generalnie z mojego doświadczenia (ponad 80 tys km, LPG):
ważne żeby olej był w klasie lepkości 5W40 oraz spełniał ACEA C3. Norma Fiata jest rzadkością, celowałbym jako bonus w normę MB 229.51 która to podobno jest bardzo zbliżona / przewyższająca normę Fiata. Ja szedłbym w Orlen / Lotos w klasie 5W40 C3 - nie ma sensu przepłacać za zachodnie oleje podczas gdy krajowe nie ustepuja jakością. Silnik super niezawodny :)
 
Ja też wybrałbym 5w40 C3 229.51, propozycja to Eurol Fluence, ewentualnie Texaco Havoline Ultra S, taniej Lotos Synthetic Turbodiesel ma aprobatę MB, a Specol deklaruje te wszystkie normy. Przy tylu alternatywach Shella HX7 z 229.31 bym odpuścił.

 
Ja miałem walniętego braciszka tego silnika, 12 zaworowe 1.4. Silnik generalnie pancerny, jak zalejesz olej to wystarczy. Nie ma się wg mnie specjalnie co przejmować normami Fiata, norma C3 wystarczy. Bierz Aurum bo najłatwiej je dostać, albo Orlen XD.

Jeżeli chcesz Shella to w sumie te oleje to czołówka jeżeli chodzi o jakość, także bez problemu możesz zalać. Z tej trójki (Orlen, Lotos, Shell) ja bym brał to co łatwiej i taniej kupić.

Ja do Fiaciora lałem Mobila, ale to były początki XXI wieku i sytuacja z jakością olejów była inna niż teraz.
 
@Ghert Synthetic to wyższa seria w Lotosie od Aurum, Synthetic ma aprobatę Mercedesa (Aurum spełnia niższą normę) i spełnia normy dla benzyn i diesli, diesel w nazwie to raczej marketing.
Cena Lotosów jest podobna, a dostępność dla mnie sprowadza się do wpisania nazwy oleju w portal aukcyjny.
Pomijam to, że każdy wymieniony tutaj olej jest wystarczający :)
 
Magneti Marelli 5W-40 C3 spełnia normę Fiata. Wiele o nim nie można powiedzieć poza tym, że robi je Shell. Jest oficjalny sklep na Allegro więc raczej ryzyko trafienia podróby ( o ile są w ogóle szanse na jego podrobienie) niewielkie.
 
@resi, to klon Shell-a Helix-a HX7. Zapewne ten sam olej wlewany w inne butelki z marką Magneti Marelli.
 
Nie wiem. Kupiłem, bo sprzedawali poniżej 90zł na promocji xD
Bez promocji chyba się nie opłaca i lepiej kupić Shella. Cena podobna.
 
Back
Top