Jesli ma być tanio i dobrze, to zwykły Lotos Synthetic Plus 5W40 + max 10 tysięcy interwały + płukanka i nic więcej nie trzeba. Normę C3 bym sobie w tym przypadku podarował. Pobór masz 1-2L na 10 tysięcy, więc przy czymkolwiek droższym idziemy w większe koszta. Pilnuj regulacji luzów zaworowych i śmigaj.
Ja w tym silniku przerabiałem:
Motul X-Clean 5W40
Selenia KPE 5W40
Fuchs Titan GT1 XTL 5W40
Orlen 5W40 C3
Carlube 5W40 C3
Axenol 5W40 C3
Generalnie z mojego doświadczenia (ponad 80 tys km, LPG):
ważne żeby olej był w klasie lepkości 5W40 oraz spełniał ACEA C3. Norma Fiata jest rzadkością, celowałbym jako bonus w normę MB 229.51 która to podobno jest bardzo zbliżona / przewyższająca normę Fiata. Ja szedłbym w Orlen / Lotos w klasie 5W40 C3 - nie ma sensu przepłacać za zachodnie oleje podczas gdy krajowe nie ustepuja jakością. Silnik super niezawodny
Ja też wybrałbym 5w40 C3 229.51, propozycja to Eurol Fluence, ewentualnie Texaco Havoline Ultra S, taniej Lotos Synthetic Turbodiesel ma aprobatę MB, a Specol deklaruje te wszystkie normy. Przy tylu alternatywach Shella HX7 z 229.31 bym odpuścił.
Ja miałem walniętego braciszka tego silnika, 12 zaworowe 1.4. Silnik generalnie pancerny, jak zalejesz olej to wystarczy. Nie ma się wg mnie specjalnie co przejmować normami Fiata, norma C3 wystarczy. Bierz Aurum bo najłatwiej je dostać, albo Orlen XD.
Jeżeli chcesz Shella to w sumie te oleje to czołówka jeżeli chodzi o jakość, także bez problemu możesz zalać. Z tej trójki (Orlen, Lotos, Shell) ja bym brał to co łatwiej i taniej kupić.
Ja do Fiaciora lałem Mobila, ale to były początki XXI wieku i sytuacja z jakością olejów była inna niż teraz.
@Ghert Synthetic to wyższa seria w Lotosie od Aurum, Synthetic ma aprobatę Mercedesa (Aurum spełnia niższą normę) i spełnia normy dla benzyn i diesli, diesel w nazwie to raczej marketing.
Cena Lotosów jest podobna, a dostępność dla mnie sprowadza się do wpisania nazwy oleju w portal aukcyjny.
Pomijam to, że każdy wymieniony tutaj olej jest wystarczający
Magneti Marelli 5W-40 C3 spełnia normę Fiata. Wiele o nim nie można powiedzieć poza tym, że robi je Shell. Jest oficjalny sklep na Allegro więc raczej ryzyko trafienia podróby ( o ile są w ogóle szanse na jego podrobienie) niewielkie.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.