• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Panda 1.1 8v Fire 2004 a olej 5W30?

Adalbert

Użytkownik
Samochód
VW Golf 7.5, 2017, 1.4 TSI CZCA (125 KM)
Marka samochodu
Fiat Panda II
Budżet/ile litrów
100/4
Styl jazdy
Silnik
1.1
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
80
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W40, 5W40, 10W30, 5W30
Jaki olej masz obecnie
Orlen Platinum Classic 10W40
Cześć,
Została mi bańka oleju Orlen MaxExpert V 5W30 z norma 504/507 - czy uważacie że można zastosować ten olej w w/w samochodzie? Auto póki co jeździło na oleju 10W40 z Orlen bez problemów. Obecny przebieg to Ok 130k km, interwał to rok lub Ok 7k km, auto często pokonuje krótkie, kilkukilometrowe odcinki. Poniżej załączam zdjęcie instrukcji obsługi :)
 

Attachments

  • 0FDACDEA-62A1-4C6C-9C1E-B5F30CF6E03D.jpeg
    0FDACDEA-62A1-4C6C-9C1E-B5F30CF6E03D.jpeg
    3,3 MB · Odwiedzin: 253
Tak, bez problemu możesz go wlać, spełnia wszystkie wymagania producenta.
 
Ja do sturanego januszowaniem i wiekiem Lanosa wlałem najpierw płukankę, a później po chyba 10w, czy 15w 40, 5w30 dexos1 gen2, czyli obniżony hths.
Nic się nie stało pob3-4 tys km, tzn silnik pracował bez zmian, dodatkowe wycieki się nie pojawiły, oleju dolewać nie musialem.
Lej, najwyżej zmienisz wcześniej.
 
Lej śmiało. Moja też jeździła na 5W30 choć były to wówczas OEM czyli Selenia i VS
 
Choć miałem chęć zalać do swojej 5w30 A5 to teraz bym tego nie zrobił. Tylko grube 5W40 lub 10W40. Ja tam nic o mniejszej lepkości nie zaleję.
 
Zauważyłem, że coniektórzy mają tutaj fioła na punkcie lania paliwa do oleju a analizy pokazują, że nawet diesle z dpfami i sporym przebiegiem nie mają tego paliwa nie wiadomo jak dużo. Co dopiero prosty benzynowy silnik. U mnie w rodzinie Panda była najdłużej ponad 150tys km na 5w30 i od wymiany do wymiany nawet poziom oleju trzymała do końca. Oczywiście, że 5w40 jej nie zaszkodzi ale strach przed rozcieńczeniem oleju w samochodzie używanym w takich warunkach wsadzam między bajki.
PS. Kolejny właściciel bo akurat znajomy skasował ją przy przebiegu dobijającym do 250 tys bez ingerencji w silnik.
 
Ta.. stare 1.1 MPI lejące paliwem 😆
Jak krótkie odcinki to śmiało lej, ten silnik zabije tylko brak oleju ;)
Jedynie możesz zwrócić uwagę na to jak pracuje góra po odpaleniu i rozgrzaniu ;)
 
Zauważyłem, że coniektórzy mają tutaj fioła na punkcie lania paliwa do oleju a analizy pokazują, że nawet diesle z dpfami i sporym przebiegiem nie mają tego paliwa nie wiadomo jak dużo. Co dopiero prosty benzynowy silnik. U mnie w rodzinie Panda była najdłużej ponad 150tys km na 5w30 i od wymiany do wymiany nawet poziom oleju trzymała do końca. Oczywiście, że 5w40 jej nie zaszkodzi ale strach przed rozcieńczeniem oleju w samochodzie używanym w takich warunkach wsadzam między bajki.
PS. Kolejny właściciel bo akurat znajomy skasował ją przy przebiegu dobijającym do 250 tys bez ingerencji w silnik.
Możesz mi uwierzyć, że olej w dieslu z DPF jeżdacym po miejscie i aktywnie wypalajacym tego wlasnie DPFa zostaje rozrzedzony paliwem. A przynajmniej u mnie to występuje.
 
@sprajt2 to, że jest tak u Ciebie, nie znaczy, że jest tak wszędzie. Wszystko zależy, jak rozwiązany jest sam filtr. Jedni przelewają komory spalania, inni leją płyn katalityczny, jeszcze inni mają dodatkowy wtryskiwacz i świecę w samym filtrze.
W brata Audi potrafi rozrzedzać paliwem, u mnie w Fordzie nie ma już za bardzo takiej możliwości.
 
Zaznaczylem, ze u mnie tak jest. To nie znaczylo, ze u wszystkich.

@sprajt, nie ma potrzeby cytować posta bezpośrednio pod nim.
SACZI
 
Last edited by a moderator:
Ja też myślę, że jest to demonizowanie.
Miałem kiedyś taki samochód: Mazda 6 kombi 2.2 diesel 2009 rok, kupiłem ją pod koniec 2011 roku sprowadzona z Francji z przebiegiem 55 tys km. Miała problem z DPF. Zanim DPF został usunięty i zrobiony wirus, potrafiła mi dolać ON 1:1 do oleju. Na zasadzie takiej że w ciągu 3000 km zlewalismy 10 l "oleju" (wchodziło jak dobrze pamiętam 4.7 l). Mój mechanik po takim zlaniu mowi- sprzedaj ja jak najszybciej. Sprawdziłem wtryski Denso były w doskonałym stanie, więc usunęłam dpfa i samochód został u nas na 6 lat, moja żona nim jeździła. Sprzedaliśmy przy przebiegu niecałe 160 tys km i samochód był dalej w nienagannym stanie.
Fakt, że dostawał olej Amsoil HDD wzmacniany za każdym razem Archoilem 9100 (wymiana co rok lub 10 tys)
 
Back
Top