mahcin
Użytkownik
- Samochód
- Fiat Panda II 1.3, Fiat 500L Living 1.3 ///|\\\ było: Honda CR-V III 2.0 LPG, Kia Picanto 1.1 LPG, Honda Jazz I 1.4b, Mazda 3 I 1.6 LPG, Opel Astra G 1.6 LPG, Opel Astra F 1.4 LPG, VW Golf III 1.3b, VW Golf II 1.6b, Opel Astra F Cabriolet 1.6b
- Marka motocykla
- brak
- Marka samochodu
- Fiat Panda 1.3, Fiat 500L 1.3
- Budżet/ile litrów
- 2L --> zależy mi zawsze na obniżaniu spalania, ale nigdy kosztem zużywania się elementów - co dobrać więc?
- Model skrzyni biegów
- C510 w obu, chyba. Były też M20 ale ponoć 6cio biegowe a u mnie 5 biegów i brak dwumas, więc wnioskuję że C510
- Typ skrzyni biegów
- Ręczna
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- TUTELA CAR TECHNYX 75W85, TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE 75W
- Jaki olej masz obecnie
- Mannol 75W90
Witajcie,
za czasów pytania o olej silnikowy miałem Pandę 1.3 a dziś +500L Living 7 osobowy z tym samym silnikiem, bo tak mi się ich ekonomia spodobała, fakt, są to moim zdanie autka "specjalnej troski" ale robię wszystko sam więc luzik, pomogliście mi bardzo z doborem oleju silnikowego, bardzo teraz proszę o pomoc przy przekładniowym.
Tworzą się "eko terrorystów" schody:
Moja Panda jest z końcówki serii (2011) (seria 2006-2011) z osprzętem silnika z nowszego modelu (seria 2012-do dziś), więc logika teoretycznie nakazuje użyć informacji z instrukcji obsługi nowszej wersji, zaś patrząc na eko terrorystów to bardziej ze starej... Skrzynie są takie same, silniki (słupki) takie same, osprzęt inny który tworzy Euro4 i Euro5. Instrukcja obsługi do mojej wersji jest Euro4, zaś realia takie że żaden filtr ani nic nie pasuje z Euro4, musi być z Euro5, bo osprzęt jest z nowej wersji, stąd tym faktem braku możliwości fizycznego doboru filtra nazywam zwrotem "eko terroryści".
Dorzucam Fiat 500L Living 7 osobowy bo tak samo brak dwumas, jest to też ten sam słupek 1.3 Euro5 i elementy mogę sobie zamieniać z Pandą. Wydaje mi się że w obu jest ta sama skrzynia C510. Były ponoć pakowane C510 oraz M20, ponoć M20 miały dwumas i były zawsze 6cio biegowe, moje autka bez dwumas i 5cio biegowe, dlatego dedukuję że w obu jest ta sama C510.
Panda w koło komina a 500L na trasy Europy.
Oryginalna instrukcja mojej Pandy mówi:
TUTELA CAR TECHNYX 75W85
FIAT 9.55550-MX3
F010.B05
(z tym że pod maską fizycznie osprzęt Euro5 siedzi a instrukcja dla Euro4, słupek ten sam)
Instrukcja Pandy nowszej ale właśnie z prawidłowo moim osprzętem Euro5(słupek wciąż ten sam):
TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE 75W
FIAT 9.55550-MZ6
F002.F10
Instrukcja 500L 2013 ale właśnie z prawidłowo moim osprzętem Pandy Euro5(słupek wciąż ten sam):
TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE 75W
FIAT 9.55550-MZ6
F002.F10
Rozumiem że 75W jest rzadszy niż 75W85 i stąd po części niższe katalogowe spalanie w nowszej Pandzie?
Co tu myśleć? Ciężko, więc co sam zrobiłem polegając na opiniach użytkowników Alfy:
Zalałem do obu 75W90, ALE: testowo na oczywiście własną odpowiedzialność tani olej Mannol.
Efekt, jeżdżą, 2 problemy w zimie: no tak ciężko jedynka żeby wchodziła to dawno autka takiego nie miałem. Gdy zimne oba to nieraz przy ruszaniu czuć jakby luzy lub ciężki opór na pół ośkach, poza tym zero problemów, jak gorące to ideały, Europa w 500L zjechana na tym Mannol.
Spalanie: niestety zauważalnie wzrosło o ok nie mniej niż 0.5L (kalkuluję sobie sam), a komputer przy ruszaniu i zmianie biegów pokazuje czasem i ok 20L gdzie wcześniej tego nie było, myślałbym że przypadkiem coś się popsuło, ale w obu, to tak mniej prawdopodobne.
Pytanie więc: W90 jest za gęsty, czy Mannol zbyt dupny i zostać przy 75W90 ale innej firmy?
Osobiście myślę teraz by zalać do obu dedykowany TUTELA CAR TECHNYX 75W85, bo jakoś 75W nie wiem czy rozsądnie, czy nie rozwali mi z czasem skrzyni taki rzadszy jak np odpalę i non stop przejadę autostradą spokojnie 130km/h ale długo 8-10h bez przerwy? Chciałbym pociągnąć tymi silnikami te kolejne 200 tys km bez problemów, a już mają nabite 200tys.
Czytam że Tutela to bdb olej, ale zapytam, czy idę w dobrą stronę? 75W85 warto lać do obu? Czy trzymać się kurczowo instrukcji i lać różne? 500L na dalekie trasy a Panda w koło komina.
Ciekawostka z innej beczki, olej silnikowy wg instrukcji dla wszystkich w/w wersji:
Instrukcja mówi by polegać na komputerze pokładowym i wymieniać wtedy kiedy wyświetli info, ja wiem że to jakaś paranoja i robię inaczej, bo instrukcja też nie mówi by kiedykolwiek wymieniać łańcuch, który wymieniałem w obu bo rwą się na potęgę w 1.3 (dlatego "specjalnej troski" --> ale lubię je)
Także, dla mnie to jawny eko terroryzm i wyżej wymienionym jestem nie ufny do opisu zalecenia oleju do skrzyni.
Wracając do tematu: bardzo proszę Was o pomoc, gdyż doszedłem do punktu w którym sam dalej sobie nie poradzę tak sprawnie, jak z Waszą pomocą.
za czasów pytania o olej silnikowy miałem Pandę 1.3 a dziś +500L Living 7 osobowy z tym samym silnikiem, bo tak mi się ich ekonomia spodobała, fakt, są to moim zdanie autka "specjalnej troski" ale robię wszystko sam więc luzik, pomogliście mi bardzo z doborem oleju silnikowego, bardzo teraz proszę o pomoc przy przekładniowym.
Tworzą się "eko terrorystów" schody:
Moja Panda jest z końcówki serii (2011) (seria 2006-2011) z osprzętem silnika z nowszego modelu (seria 2012-do dziś), więc logika teoretycznie nakazuje użyć informacji z instrukcji obsługi nowszej wersji, zaś patrząc na eko terrorystów to bardziej ze starej... Skrzynie są takie same, silniki (słupki) takie same, osprzęt inny który tworzy Euro4 i Euro5. Instrukcja obsługi do mojej wersji jest Euro4, zaś realia takie że żaden filtr ani nic nie pasuje z Euro4, musi być z Euro5, bo osprzęt jest z nowej wersji, stąd tym faktem braku możliwości fizycznego doboru filtra nazywam zwrotem "eko terroryści".
Dorzucam Fiat 500L Living 7 osobowy bo tak samo brak dwumas, jest to też ten sam słupek 1.3 Euro5 i elementy mogę sobie zamieniać z Pandą. Wydaje mi się że w obu jest ta sama skrzynia C510. Były ponoć pakowane C510 oraz M20, ponoć M20 miały dwumas i były zawsze 6cio biegowe, moje autka bez dwumas i 5cio biegowe, dlatego dedukuję że w obu jest ta sama C510.
Panda w koło komina a 500L na trasy Europy.
Oryginalna instrukcja mojej Pandy mówi:
TUTELA CAR TECHNYX 75W85
FIAT 9.55550-MX3
F010.B05
(z tym że pod maską fizycznie osprzęt Euro5 siedzi a instrukcja dla Euro4, słupek ten sam)
Instrukcja Pandy nowszej ale właśnie z prawidłowo moim osprzętem Euro5(słupek wciąż ten sam):
TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE 75W
FIAT 9.55550-MZ6
F002.F10
Instrukcja 500L 2013 ale właśnie z prawidłowo moim osprzętem Pandy Euro5(słupek wciąż ten sam):
TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE 75W
FIAT 9.55550-MZ6
F002.F10
Rozumiem że 75W jest rzadszy niż 75W85 i stąd po części niższe katalogowe spalanie w nowszej Pandzie?
Co tu myśleć? Ciężko, więc co sam zrobiłem polegając na opiniach użytkowników Alfy:
Zalałem do obu 75W90, ALE: testowo na oczywiście własną odpowiedzialność tani olej Mannol.
Efekt, jeżdżą, 2 problemy w zimie: no tak ciężko jedynka żeby wchodziła to dawno autka takiego nie miałem. Gdy zimne oba to nieraz przy ruszaniu czuć jakby luzy lub ciężki opór na pół ośkach, poza tym zero problemów, jak gorące to ideały, Europa w 500L zjechana na tym Mannol.
Spalanie: niestety zauważalnie wzrosło o ok nie mniej niż 0.5L (kalkuluję sobie sam), a komputer przy ruszaniu i zmianie biegów pokazuje czasem i ok 20L gdzie wcześniej tego nie było, myślałbym że przypadkiem coś się popsuło, ale w obu, to tak mniej prawdopodobne.
Pytanie więc: W90 jest za gęsty, czy Mannol zbyt dupny i zostać przy 75W90 ale innej firmy?
Osobiście myślę teraz by zalać do obu dedykowany TUTELA CAR TECHNYX 75W85, bo jakoś 75W nie wiem czy rozsądnie, czy nie rozwali mi z czasem skrzyni taki rzadszy jak np odpalę i non stop przejadę autostradą spokojnie 130km/h ale długo 8-10h bez przerwy? Chciałbym pociągnąć tymi silnikami te kolejne 200 tys km bez problemów, a już mają nabite 200tys.
Czytam że Tutela to bdb olej, ale zapytam, czy idę w dobrą stronę? 75W85 warto lać do obu? Czy trzymać się kurczowo instrukcji i lać różne? 500L na dalekie trasy a Panda w koło komina.
Ciekawostka z innej beczki, olej silnikowy wg instrukcji dla wszystkich w/w wersji:
Instrukcja mówi by polegać na komputerze pokładowym i wymieniać wtedy kiedy wyświetli info, ja wiem że to jakaś paranoja i robię inaczej, bo instrukcja też nie mówi by kiedykolwiek wymieniać łańcuch, który wymieniałem w obu bo rwą się na potęgę w 1.3 (dlatego "specjalnej troski" --> ale lubię je)
Także, dla mnie to jawny eko terroryzm i wyżej wymienionym jestem nie ufny do opisu zalecenia oleju do skrzyni.
Wracając do tematu: bardzo proszę Was o pomoc, gdyż doszedłem do punktu w którym sam dalej sobie nie poradzę tak sprawnie, jak z Waszą pomocą.
Last edited: