Kevio
Nowy użytkownik
- Samochód
- Fiat Stilo 2.4
- Marka samochodu
- Fiat
- Budżet/ile litrów
- 4,9L na wymianę, budżet bez znaczenia
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.4L 20v 170KM
- Data produkcji
- 16.10.2006
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Selenia Racing
- Jaki olej masz obecnie
- brak informacji (świeży zakup)
Ponieważ jest to mój pierwszy post, chciałbym przywitać się serdecznie ze wszystkimi forumowiczami.
Niedawno kupiłem Fiata Stilo z silnikiem 2.4L i mam zagwozdkę jak olej dobrać ponieważ nie mam książek serwisowych a gdzie nie spojrzę to każdy podaje co innego.
Początkowo Fiat zalecał 10W40 ale po liftingu w 2006 zmienił zalecenie na 10W60. Co ciekawe "dobierz olej" Mobila podaje te różne lepkości w zależności od produkcji --> przed 10/2006 i po 10/2006 a data produkcji po numerze VIN to 16/10/2006.
Co więcej jest opinia, że ten silnik ma problemy z panewkami i zdaniem niektórych zmiana lepkości miała pomóc na tą przypadłość, ale nie brakuje ludzi twierdzących, że oni po torze latają na 10W40 i jest ok.
Planuję zrobić płukanie silnika wg schematu:
- spuszczenie starego oleju + wysłanie do analizy
- nowy olej (najtańszy) + 1 płukanka + tani filtr
- nowy olej (najtańszy) + 2 płukanki
- nowy olej (najtańszy z docelową lepkością) + tani filtr
- docelowy olej + filtr MANN
Proszę was o wsparcie merytoryczne w powyższym temacie, głównie chodzi o docelowy olej.
btw. gdzie wykonujecie badania oleju i ile one aktualnie kosztują?
Niedawno kupiłem Fiata Stilo z silnikiem 2.4L i mam zagwozdkę jak olej dobrać ponieważ nie mam książek serwisowych a gdzie nie spojrzę to każdy podaje co innego.
Początkowo Fiat zalecał 10W40 ale po liftingu w 2006 zmienił zalecenie na 10W60. Co ciekawe "dobierz olej" Mobila podaje te różne lepkości w zależności od produkcji --> przed 10/2006 i po 10/2006 a data produkcji po numerze VIN to 16/10/2006.
Co więcej jest opinia, że ten silnik ma problemy z panewkami i zdaniem niektórych zmiana lepkości miała pomóc na tą przypadłość, ale nie brakuje ludzi twierdzących, że oni po torze latają na 10W40 i jest ok.
Planuję zrobić płukanie silnika wg schematu:
- spuszczenie starego oleju + wysłanie do analizy
- nowy olej (najtańszy) + 1 płukanka + tani filtr
- nowy olej (najtańszy) + 2 płukanki
- nowy olej (najtańszy z docelową lepkością) + tani filtr
- docelowy olej + filtr MANN
Proszę was o wsparcie merytoryczne w powyższym temacie, głównie chodzi o docelowy olej.
btw. gdzie wykonujecie badania oleju i ile one aktualnie kosztują?