• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat tipo 1.4 tjet 2017r +LPG

Kisiello

Nowy użytkownik
Samochód
Colt c50 2.0 v6
Marka samochodu
Fiat
Budżet/ile litrów
200 4L
Styl jazdy
Silnik
1.4 tjet 120kM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 ACEA C3 Fiat 9.55535-S2
Jaki olej masz obecnie
Selenia
Mam od nowości Fiata Tipo.
Po dotarciu ok 1500km olej wymieniony w ASO na selenie. Następnie przyprzebiegu 14tys wymieniony ponownie na selenie.

Jako że gwarancja się skończyła a przebieg zbliża się do 25tys chciałbym zastosować jak najlepszy olej do tego silnika.

Aktualnie zużycia oleju brak, od wymiany do wymiany nie zauważyłem aby na bagnecie go ubyło.
Po nowym roku montuje instalacje LPG do tej pory auto jeździło tylko na PB.

Co możecie polecić do tego silnika?
Wstępnie myślałem o Valvoline SynPower MST C3 5W40 ale poprzeczytaniu paru wątków zgłupiałem.
 
Cześć,

Auto ma GPF? Bo konstrukcja tego silnika się chyba nie zmieniła od kilku lat i można wybrać coś bardzo ciekawego co nie koniecznie spełnia normę Fiata. Ta norma niestety występuje w olejach niskopopiołowych co nie jest niezbędne temu silnikowi (pod warunkiem braku GPF właśnie). Dodatkowo olejów z tą normą jest stosunkowo mało.
 
Ten silnik to epoka dinozaurów niemal. No, może neandertalczyków. Co nie znaczy że jest zły, wsadzali je w końcu do Abarthów.

Z olejów to możesz chyba dowolne C3 w lepkości 5W-40 zalać i będzie dobrze. W sumie, to możesz zostać przy Seleni, tylko wymieniaj co 10000 kilometrów. To dobre oleje, tylko nie lubią długich interwałów wymian. Valvoline, jeżeli chcesz też jest ok. Nie jest to jakaś wysoka półka, ale nie są to złe oleje.

Z alternatyw:
- Petronas Syntium 3000AV 5W-40 - robiony przez tą samą firmę co Selenia, spora szansa że w butelkach Selenii są właśnie oleje Syntium :)
- Midland Synova 5W-40 - mamy świeżą analizę, możesz poczytać. W skrócie - dobry średniak w całkiem dobrej cenie.
- Lotos Aurum C3 5W-40 - także niedawno zbadany, trochę tańszy od Midlanda i równie dobry
- Castrol Magnatec 5W-40 C3 - oleje ze złą sławą, ale prawdę mówiąc nie do końca zrozumiałą. Tak jak Selenia - warto trzymać się ciu krótszych interwałów niż 15000 kilometrów, zwłaszcza że konstrukcyjnie silnik nie jest najnowszy i będzie ok.
 
Zależy mi raczej na dobrym oleju niż na takim z normą fiata. Z tego co wiem to w oleje mają taką normę. Selenia i Motul xclean 8100
 
Na analize x clean trzeba poczekac ale przypuszczam że będzie bardzo podobnie jak każde podane wyżej C3 ;) . Tylko cena inna ;)

Dorzucić można do listy Eurola Fluence 5w40 i Fuchs Titan 5w40 GT1 XTL

A jeśli nie pobiera oleju to warto zalać Ravenola VST 5w40 ;)
Niski popiół jak na FULL SAPS + dobra baza
 
Mobil1 ESP 0W-40, Aral Super Tronic 0W-40

Lub wybrac jakas alternatywe podana przez @jerseyAdmin.

Pod katem zuzycia oleju, a iloscia popiolow siarczanowych...to rownie dobrze mozna zalac jakikolwiek ACEA A3/B4 🤦‍♂️
 
Pewnie dlatego, że nie wszystkim marka Meguin coś mówi, a już na pewno mały procent użytkowników wie, że Meguin produkuje oleje dla LM
 
Kupowałem lokalnie w tzw zaprzyjaźnionym sklepie. Za olej zapłaciłem 125zl/5L także różnicy dużej nie ma :)
Meguina brałem pod.uwage ale ciężko z dostępnością tego oleju w sklepach u mnie w mieście
 
Back
Top