Coś od @Robert1 . Był już w dyskusji ogólnej, a wg mnie warto wstawić i tutaj, gość opisuje parametry dodatku do oleju. Po hiszpańsku więc włączcie napisy i wyłączcie dźwięk
Interesujacy filmik, ukazujacy labolatorium, miedzy innymi ICP oraz aparature do mierzenia lepkosci dynamicznej HTHS. Corka szefa ladnie to wytlumaczyla :>
Jeżeli jest odpowiedniejszy temat proszę o przeniesienie.
Właściciel wypożyczalni samochodów na Nurburging i jego mechanik opowiadają na jakich olejach jeżdżą ich samochody -
W skrócie:
Seat Cupra, BMW M2, Toyota GT86 na 5W30 - tłumaczą to niecałymi 2 km na tor, przez co siłą rzeczy klienci katują na zimnym no i w niektórych jest dalej gwarancja producenta.
BMW M4 na 15W50 - najwięcej używany samochód, robi po 30 kółek dziennie i nawet go nie gaszą w ciągu dnia
McLaren 620R na 0W40 - taka lepkość jest zalecana przez fabrykę.
Porsche GT2 RS MR - najpierw lali OEM 5W30 ale po rozgrzaniu hałasowała hydraulika i przerzucili się na 5W50, na którym z kolei odzywała się przy zimnym silniku. Złotym środkiem okazał się 5W40
Nie przesadzajmy ...
U mnie po 3 latach i 72 tys km musiał wymienić spryskiwacz:
Z gwarancji"się nie dało"
I na wiosnę światła tylne, bo zaparowały - tu się dało z gwarancji.
Co do producentów, to osobiście mam dosyć Mercedesa.
Najgorzej mi się pracuje na ich dokumentacji.
Nawet vag, którego nie lubię, ma dokumentację dopracowane i w jednym, spójnym formacie.
Poza tym kia, psa, ford i nawet BMW - dok bez zarzutu.
"Awaryjnosc", hm temat rzeka.
Ja już się przyzwyczaiłem do różnych wynalazków.
Tylko, czy to w czymś szkodzi? Krytyczne jest zazębienie hipoidalne, a tam trafia zimny olej z koła zanurzonego w oleju i rozciera się na zazębieniu wałka atakującego. Czasem w wojskowych ciężarówkach terenowych wogóle obudowa mostu była rozbijana i samochód musiał przejechać ze 2-3 km, by przegrzać i odpuścić materiał. A czasem jechał dłużej, aż do zaspawania mostu i roztrzaskania wszystkiego w pył Problemem w dzisiejszych czasach może być zużycie energii na mieszanie tego miodu, ale z punktu widzenia trwałości lata eksploatacji takich mostów na oleju SAE90 pokazują, że to widowisko to straszenie ludzi.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.