@Plywak 500-600 przy imporcie prywatnym, niestety opłaty zabierają ponad połowę kosztu zakupu, mi się udało kupić w promocji za pół darmo z czego jestem zadowolony
Dobrze, że mi przypomnieliście, bo serwisówka ma wpisaną wymianę co 60000km albo dwa lata
Też kombinowałem z materiałowymi filtrami, stożkami i cudami ale nawet w ścigancie (Bravo HGT) w końcu zostałem przy seryjnym filtrze z papieru. Może jak ktoś ostro przerabia dolot to ma to sens, ale w zwykłym seryjnym to sztuka dla sztuki.
No bo zaawansowane silniki maja to do siebie , że układy dolotowe są szczegółowo obliczone i wywalenie któregoś elementu lub zmiana ciśnienia przepływu powietrza np przez stożek zakłóci prace układu co przeważnie skutkuje zaniżonymi parametrami w stosunku do serii.
W większości przypadków wkładka lub stożek ma sens przy ponownym strojeniu z AFR.
Chodź są wyjątki, np w Nissanie 350Z wydłużenie dolotu i wsadzenie stożka poprawi diametralnie osiągi i parametry.
Wsadziłem jakiś czas temu do swojej 523i stożek.
Dlaczego? Bo miałem w bardzo kiepskim stanie fabryczną obudowę filtra i był to zabieg stricte eksperymentalny.
Sam stożek jest zamontowany w lewym nadkolu tak aby był odizolowany od ciepłego powietrza od chłodnicy/silnika i żeby w razie czego nie zaciągnął wody (wiadomo czemu).
Jednocześnie wykorzystałem fabryczną rurę która transportuje powietrze wlatujące z przodu zderzaka do obudowy filtra - dmucha prosto na filtr stożkowy zimnym powietrzem.
Po samym montażu miałem wrażenie że silnik pracuje gorzej tj. słabszy dół obrotów i góra.
Zrobiłem kilkadziesiąt km. na benzynie korekty poukładały się troszkę inaczej, od nowa stroiłem sobie gaz w zasadzie na całej mapie musiałem wydłużyć czas wtrysku różnice minimalne ale jednak.
Z plusów :
Ciekawy klang silnika na niskich obrotach przyspieszając przy wciśnięciu 2/3 gazu i więcej coś jak stare amerykańce z r6, przy pełnym ogniu (gaz w ziemi i obroty powyżej 5k ryk silnika zdecydowanie bardziej donośny ale można powiedzieć że przyjemniejszy dla ucha... kto co lubi .
Przy normalnej jezdzie czy to 90 czy 140km/h zero różnicy w głośności pracy silnika.
Jeśli chodzi o moc w zasadzie nie zauważyłem ani + ani minusów jeśli są jakieś różnicę to pewnie parę procent czego moja dupohamownia nie wykrywa .
Wpływu na spalanie nie zauważyłem jej norma to 10-11l lpg i tak też zostało (jazda 75% trasy 25% misto).
Podsumowując jak dla mnie zmiana na +.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.