• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Na filtrze Oleju ostatnio przyoszczędziłem (oraz innego nie było u sprzedawcy w sklepie u Sławomira ) i kupiłem Denckermanna . Wszystko przy wymianie robiłem jak zawsze a po kilkudziesięciu kilometrach zostawiałem plamy i musiałem go dociagać. Może to przypadek ale następnym razem kupie jak zawsze Filtrona albo cos lepszego
 
oleju made in Poland
Czyli Filtron :) Boscha też niejeden model widziałem made in Poland. Podobnie mój filtr paliwa Valeo, ale to już od dawna wiemy, że się lubią z Filtronem.
 
Będę zwalać akurat Filtrona OP595/2 to zrobię zdjęcie obydwu dla porównania.
 
Filtr Filtron oe662 robiony dla filtrona jest taki jakby miększy i można ręką przesuwać lamelki a filtr made in Poland jest twardszy i nie można przesuwać palcem lamelek. Filtry odkąd mam samochód staram się kupować naszej rodzimej produkcji i nie miałem nigdy z nimi problemu. Kabinowy kosztuje blisko 90 zł, ale wolę dać drożej i naszym dać zarobić
 
I do tego nie są drogie
Do peuegota 301
Filtr oleju paliwa i powietrza~120zł
 
Bardzo bym chciał wspomóc całkowicie polski biznes, ale do mojego auta Sędziszów ma tylko filtr oleju. Z tego względu pozostaje mi Filtron, gdzie w oficjalnym sklepie na znanym portalu na A zamawiam komplet i mam z głowy za jednym kliknięciem. Ma być dla mnie wygodnie. Jak chcą sprzedawać i mieć obroty, niech powiększą portfolio i wyjdą do klienta.
 
À propos Filtronów, czy 545/2 i 575 są zamienne? Jedyne różnice jakie między nimi widzę, to 1mm wysokości i dopisek - 6H w gwincie OP 575. Co to za oznaczenie?
 
A Mahle/ Knecht robi teraz większość filtrów w Chinach.
No właśnie, podobno tak, ale kupując ich filtry, nie spotkałem się jeszcze na produkcji spoza Europy.
Powietrza jest made in China, natomiast oleju made in Poland.
Ja miałem dokładnie odwrotnie, oleju PRC, powietrza PL, ale co jak co, akurat do Hengsta przywalić się o nic nie mogę.
Post automatically merged:

Filtron to już nie tacy "nasi", tylko Sędziszów się ostał

Niby tak, ale jednak nie do końca. Fabryka jest w Polsce, zarabiają w niej Polacy, podatki odprowadzają w Polsce, także to coś jak w przypadku MOL-Lotos, niby Mol jest właścicielem, ale nadal spora część kasy zostaje u nas.
 
Przyszedł do mnie filtr paliwa do insignii Hengst E640KP D185.
W manie nastąpiła zmiana.
Kiedyś miał na końcu taką zaślepkę a teraz nie ma ,a w Hengst jest ta zaślepka ,do czego to sluzy?
 

Attachments

  • Screenshot_20230223_144956_OneDrive.jpg
    Screenshot_20230223_144956_OneDrive.jpg
    498 KB · Odwiedzin: 74
Last edited:
@Triumphator OC264 chińczyk
 
Hengst jest ta zaślepka ,do czego to sluzy

Do niczego 🤭
Nie wiem jak w insignii ale w Astrze J 1.7 dochodziły dziwne dźwięki z układu paliwowego. Próbowałem różnych filtrów ponieważ różniły się właśnie tymi kapturkami. Jak pamiętam bez powodzenia. Być może chodzi o problem akustyczny właśnie. Po wymianie zwykłe była cisza ale z czasem zaczynał się pojawiać dźwięk jakby napełnianej butelki czy coś w tym stylu.
 
Z tym kapturkiem było głośniej czy bez?
W insignii mam teraz manna dopiero będę zmieniał na tego Hengsta z kapturkiem,nie pamiętam czy jak ostatnio zmieniałem na manna to miał ten kapturek. W insignii słychać tylko przez chwilke jak się zapłon przekręci tak jakby pompkę paliwa ale to przez chwilke a potem cisza
 
Nigdy nie miałem filtra bez kapturka. Zawsze jakiś był tylko dziurki w różnych kształtach, np filtron chyba miał sitko w sensie dużo małych otworów. Miałem silnik A17DTJ bez pompki w baku chyba w takich wersjach występował ten dźwięk. Filtr jest chyba ten sam co do isi. Jeśli nie masz w takiego problemu to tak jak napisałem - kapturek jest do niczego.
 
Nie,u mnie nic takiego nie występuje.
Ok . Czyli Hengst z kapturkiem zostaje...zauważyłem tak na szybko ,Filtron ma tak jak pisałeś jakieś dziurki,sitko ,PZL Sędziszów ma tak samo jak mann z kapturkiem..także jest ok.
Dzięki za info..
 
W Insignii montowałem Manna PU9001x, Hengsta E640KPD185, Filtrona PE982/1 i Delphi HDF623 ale foto mam tylko Filtrona. Z tego co pamiętam Delphi wyglądał tak samo jak Filtron.(PS. Bosch=Delphi)
 

Attachments

  • 20210507_145150.jpg
    20210507_145150.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 62
Przyszedł do mnie filtr filtrona 685/2 z ciekawości sprawdziłem i jest Poland.
 
Ja juz 3 raz kupuje filtr oleju Hengsta do Saaba i za każdym razem jest Made in USA. Filtr bardzo dobry jakościowo.
 
Dziś do mnie dotarły filtry między innymi oleju.. Zamówiłem Manna HU 712/11x made in Germany i taki sam tylko Hengst E157H D227 made in Poland i Hengst jest gorzej wykonany ,materiał filtracyjny jakiś miękki delikatny. Widać ,że słabszej jakości i to sporo..
A znowu Hengst paliwa made in Germany ,bardzo ok się wydaje i jakościowo super..
 
Back
Top