• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ja kabinówke na wiosne i na jesien/zimę czyli 2x do roku. Powietrza razem z olejem co 10.000km
 
cytrynowiec napisał:
Własnie o węglowym pisałem ,te wykończenie słabe, krawędzie końcowe poszarpanie jakby je sierpem albo tępym nożem ciapał.
Może zależy od filtra, mój numer Filtrona jest idealnie spasowany i nigdzie nie poszarpany.
 
Z Filtronem jest różnie można trafić rewelacyjny filtr i takie trafiałem np powietrza a można trafić słabej jakości i nie wiem od czego to zależy?
 
Filtron jest bdb, pod warunkiem, że jest Made In Poland, niektóre filtry robią dla filtrona i mann-a podwykonawcy i tu jakość się rozjeżdża.
 
Ja ostatnio miałem napis MADE FOR FILTRON i teraz gdzie to bylo zrobione?
 
W poprzednim samochodzie stosowałem filtry Knecht lub Mann.

W przypadku filtra oleju knecht i mann wyglądały dosłownie tak samo, przy czym była tylko inna czcionka napisów i oba były produkowane Made in Austria.

Obecnie z racji tego że mam samochód Francuski korzystam zawsze z Purfluxa z "wyginaną" bibułką, bardzo dobre wykonanie tych filtrów.
Do innych samochodów wkładam też Hengst, zawsze jest na nich napis made in Poland lub made in Germany, b. dobra jakość wykonania.
 
Bochcio napisał:
korzystam zawsze z Purfluxa

Również Purflux. Chłopaki u mnie na forum Laguny rozcinali filtry i Purflux, oraz Filtron wypadały najlepiej.
 
O Purfluxie złego słowa nie można powiedzieć też pewniak.
 
Zielony34 napisał:
Bochcio napisał:
korzystam zawsze z Purfluxa

Również Purflux. Chłopaki u mnie na forum Laguny rozcinali filtry i Purflux, oraz Filtron wypadały najlepiej.

Możesz podesłać linka. Jestm ciekawy tych testów
 
Też chętnie bym zobaczył.
 
Lucjan napisał:
Zielony34 napisał:
Bochcio napisał:
korzystam zawsze z Purfluxa

Również Purflux. Chłopaki u mnie na forum Laguny rozcinali filtry i Purflux, oraz Filtron wypadały najlepiej.

Możesz podesłać linka. Jestm ciekawy tych testów
Robert1 napisał:
Też chętnie bym zobaczył.
https://renaultlaguna.pl/forum/topic/84050-filtry-oleju/
 
Ciekawe info - Żródło warsztatowiec.pl

Jaki papier na filtr
17 Sie 2016
Jedną z podstawowych spraw przy opracowywaniu filtrów mających skutecznie chronić silnik przed zanieczyszczeniami jest dobór odpowiedniego materiału filtracyjnego. W przypadku filtrów powietrza i oleju jest to głównie specjalny papier nasączony żywicami.

Papier filtracyjny jest wykonywany na bazie celulozy z różnymi dodatkami, a następnie nasączany żywicami. W nowszych gatunkach papieru stosuje się dwie warstwy, przy czym papier z jednej strony ma inne właściwości niż z drugiej.

Papiery wykorzystywane do produkcji filtrów różnią się m.in. gramaturą, grubością, wielkością porów oraz rodzajem żywic, którymi są nasączone. Gatunek papieru jest dobierany stosownie do przeznaczenia filtra, a mówiąc precyzyjniej do przewidywanych warunków jego pracy (zapylenia, warunków klimatycznych), przewidywanego czasu pracy, a także wielkości silnika, do którego filtr ma być stosowany.

Ważne parametry

Grubość papieru wykorzystywanego w filtrach oleju i powietrza może się wahać od 0,4 do 1,2 mm, a jego gramatura wynosi od 110 do 200 gr/m2. Parametry te mają bezpośredni wpływ na chłonność filtra. Bardzo ważna jest też prędkość przepływu (ok. 10 cm/s) – chodzi o to, żeby nie przekroczyć tzw. krytycznej, gdyż wówczas filtr nie będzie spełniał swego zadania. Papier filtracyjny musi też cechować się takimi właściwościami jak:

optymalne spektrum filtracji zanieczyszczeń 5-30 µm;
odporność na wilgoć oraz wysoka i niską temperaturę;
duża chłonność;
hamowanie degradacji biologicznej zanieczyszczeń.
Niezwykle istotny jest rodzaj żywicy używanej do impregnacji papieru, który to zabieg przeprowadza się w dwóch celach: żeby uodpornić papier na działanie wilgoci oraz go wzmocnić. Żywica powoduje większą sprężystość papieru oraz poprawia jego stabilność. Przy dużych wkładach filtracyjnych, gdzie stosuje się ok. 20 m2 papieru, ułatwia to także montaż.

Żywice dzielą się na dwa rodzaje: wymagające obróbki cieplnej (polimeryzacja) oraz zwykłe: epoksydowe, fenolowe, lateksowe, akrylowe. W przypadku papierów filtracyjnych używanych w filtrach oleju i paliwa polimeryzacja jest konieczna, ponieważ paliwa i olej wypłukują żywicę.
 
Filtr powienin byc odporny na wilgoć. I pod tym względem poprawił się filtr powietrza Filtrona. Zazwyczaj wlaśnie powietrza u mnie w aucie lądował Filtron. Przy wymianie był bardzo pofalowany. Od dwóch wymian tego zjawiska nie zaobserwowałem. Filtr jest tylko brudny. Na plus zasługuje poprawiona jakość uszczelek. Sawniej uszczelka była poszarpana. Teraz wszytko równiutkie. Filtr wygląda ładniej niż Knecht/Mahle
 
Generalnie Filtron słaby nie jest mają wpadki ,ale kto ich nie ma (może Mann) Mann ,ale znowu jest to najbardziej podrabiana marka filtrów .
 
Skoro Filtron należy do koncernu Mann+Hummel to ich wpadki są automatycznie wpadkami Manna ;) W dzisiejszych czasach można kupić Filtrona made in china bo koncern Mann+Hummel ma tam rownież fabryki (a dokładniej chyba WIX, który tez należy do kokcernu), jak i pewnie manna z fabryki filtrona w Gostyniu :)
 
Back
Top