• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Skoro filtr Fram kosztuje 10zl niecałe a następny najtańszy ponad 20 to gdzieś ta oszczędność być musi.
Na YT sa dziesiątki filmów krytykujących ich filtry oleju, trafiłem na nie bo zacząłem się zastanawiać dlaczego są 2x tańsze.
 
Wczoraj pisałem w kontekście olejów, że cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Natomiast jeśli chodzi o filtry to zdecydowanie można kierować się ceną. Myślę, że dla laika to najprostszy wybór.
 
Widzilem gdzieś rozciety filtr Frama i tam byl wkład Purfluxa. Sam nigdy nie miałem stycznosci z tymi filtrami , mimo znanej marki w PL to niszowy towar.
 
Tak jak już pisałem,Fram to nie jest firma ''no name '' co nie znaczy,że nie zaczęli ciąć kosztów i nie obniżyli lotów, tego nie wiem.
 
Last edited:
Fram to (JUŻ) nie firma, to marka Sogefi. Tak jak Purflux i CoopersFiaam. Może stwierdzili że to będzie marka budżetowa.
@soszo - nie wozisz czasem z FRA ich filterków do Ożarowa/Błonia?

Pozdrawiam,
 
Last edited:
Z Sogefi to najpewniejszy jest Purflux.
 
Fram to (JUŻ) nie firma, to marka Sogefi. Tak jak Purflux i CoopersFiaam. Może stwierdzili że to będzie marka budżetowa.


Pozdrawiam,
Wszedłem z ciekawości na amerykańską stronę FRAM to zupełnie inne produkty ,na tamtym rynku firma ma się bardzo dobrze,
 
Tak zgadza się mają kilka linii produktów od najtańszych do premium niestety wygląda na to że na europe sygnują najtańszy chiński syf, cały czas pisze o filtrach oleju.
Ciekawe że w USA panuje mit że filtry Fram uszkadzają silniki.
 
Swego czasu jeżdząc Hondą przez wiele lat, zawsze kupowałem OEM filtry Honda, których jest kilka wersji i są zamienne do silnika który użytkowałem. Najpierw na stronie której kupowałem była tylko jedna wersja filtra, którą robił dla Hondy Filtech(made in USA), przy którejś wymianie oleju zauważyłem że filtr oleju który kupiłem jest trochę inny niż był zawsze aczkolwiek jak zawsze niebieski i miał znak Hondy, był jednak wyprodukowany przez FRAM. Trochę poszperałem w internecie i zobaczyłem porównania różnych wersji filtra zamiennych między sobą, produkcji różnych podwykonawców i okazało się jednoznacznie że filtry FRAM nawet z logo Hondy są kiepskiej jakości. Oczywiście filtr zamontowałem, jednak przy kolejnej wymianie zwróciłem już uwagę na wersję kupowanego filtra i po jakimś czasie udało się nawet kupić produkt Made In Japan(Toyo Roki), które obecnie są dostępne bez problemu. Uważam że jeśli filtry FRAM robione jako oryginalne dla Hondy są niskiej jakości, to produkty aftermarketowe tej firmy nie mogą być lepsze.
 
Po zardzewiałym przez rok Fraamie nie kupie już ich produktów 😄
 
Pewnie nie ma sensu się ładować w pułapki,wybór na rynku filtrów jest duży:)
 
Jak kupuje się stacjonarnie to brać Filtrona i po problemie.
 
Jak będę wymieniał filtr (man) przy zmianie oleju niedługo, to zrobie mu sekcje i prześle kilka fotek.. Ciekawi mnie to jak wygląda od środka.
 
U mnie po latach z MANN i epizodami Purflux (olej) poprzestałem kupując wagon zapasu na kilka wymian:

- kabinowy - Filtron z węglem (końcówka A), wszystkie rzekomo maja warstwę biobójczą jak FP w MANN. Wymieniam często wiec pasuje.

-olejowy - Sedziszów - ale trzeba uważać żeby nie rozwalić uszczelnienia- jest słabe i to na minus, teraz głównie Filtron, konstrukcja z plastikowymi kołnierzami wiec nie ma bólu. Sporadycznie Purflux, czasami ori VW, kiedyś głównie Mann

- powietrza - tutaj Sędziszów - mistrz. Dokładne spasowanie i sam wykład wg producenta jeden z lepszych- potem Filtron.

- paliwa - ori jeśli w ASO, samemu Filtron a następne będą Sędziszów bo w końcu zrobili moją referencje.

Filtr paliwa wg procedur VW co 90 000 km tymczasem najdłużej trzymałem to chyba 45kkm po czym staram się wymieniać po 30 000 km i zawsze coś na dnie puszki znajdzie się :)

Nie wspomnę ze założony biały jest czarny po płukaniu układu Amsoilem:)
 

Attachments

  • BEEE34E5-FC2C-4E9F-80F6-5C7B910A896C.jpeg
    BEEE34E5-FC2C-4E9F-80F6-5C7B910A896C.jpeg
    347,6 KB · Odwiedzin: 243
  • 50A1FCB9-AD65-42EB-B109-936E8FD94A26.jpeg
    50A1FCB9-AD65-42EB-B109-936E8FD94A26.jpeg
    383,8 KB · Odwiedzin: 272
  • 4E4A19F4-2AD6-4545-972A-86FC7FC3AF2F.jpeg
    4E4A19F4-2AD6-4545-972A-86FC7FC3AF2F.jpeg
    304,7 KB · Odwiedzin: 255
Last edited:
Taki syf w paliwie? Masakra.. co z tego AMS lejesz?
 
ADFCN - dawka pół butelki na pierwszy strzał potem reszta na 3 razy -po nim zawsze jest ciemniej:)


To na zdjęciu to tylko AR6900D po 30 kkm. Paliwo głównie Cirkle.
Edit: jednak to ten interwał z ADFCN👍

Dodatkowo, przy następnej wymianie K2. Dictum do puszki po wymianie (jeszcze tego nie robiłem).
 
Widzieliście przypadek filtra powietrza który w dolnej części ma do żeberek filtrujących doklejoną warstwę cienkiej tkaniny?
 
Tak. Mam w F4R tkaninę wstępnej filtracji. Wrzuć sobie w google i wejdź w grafikę.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
U mnie w m54b30 takie doklejane tkaniny do filtra ma denckerman. W żadnym markowym nie widziałem
 
Ja to mam w każdym filtrze dla F4R 714.
 
Back
Top