• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Focus MK3 FL 2.0 TDCI 2018

cezarg1410

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus MK3 FL 2.0 TDCI
Marka samochodu
Ford Focus mk3 FL 2018 2.0 TDCI 180
Budżet/ile litrów
300/6
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDCI 180 (DW10F)
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
50-60ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-30 WSS-M2C950-A
Jaki olej masz obecnie
Millers Oils XF Premium C2 ECO 0W30
Cześć.
Auto jak w opisie.
Jazda raczej dynamiczna. Dużo dróg dwupasmowych pokonywanych w szybkim tempie.
Do tej pory łany ten Millers ale w sumie nie wiem dlaczego.
Auto z przebiegiem 140 tysięcy, stan idealny i chciałbym zadbać o motorownię :)
Budżet do nagięcia jeśli znajdzie się jakiś "ideał".
Jeśli znajdą się argumenty za tym żeby lać 5w-30 to nie mam nic przeciwko.
 
jeżeli zgodnie z normą to może w takim razie:
NESTE 0W30 PRO+ F

ta norma chyba jest jakaś dość specyficzna, nie wiem, szczegółów nie znam, może sprawdziłbyś co piszą w instrukcji obsługi nt. alternatywnego oleju jakby nie było tego wymaganego z normą? powinna być taka opcja.
 
Jeżeli chodzi o 950A, zastępczo w instrukcji będzie C2, ale moim zdaniem warto akurat w tą normę pójść, bo oleje 950A mają bardzo niski KV40 i standardowo dla Forda, KV100 w okolicach dolnej granicy dla SAE30, przy tym VI >200, pakietowo to zazwyczaj standardowe C2.

Eurol Ultrance FDE 0W30 naprawdę spoko oliwa w tej normie, no i jest tam chyba ze 40% PAO w całkiem niezłej cenie.
Texaco Havoline ProDS F 0W30 dobry i przede wszystkim tani olej w tej specyfikacji.
No i OEM, czyli Castrol Magnatec D 0W30, z którym te silniki napewno się fajnie lubią :).
 
Dziękuję za podpowiedzi.
W instrukcji mam taki wpis:

Jeżeli olej silnikowy spełniający wymagania specyfikacji WSS-M2C950-A nie jest dostępny, akceptowane jest użycie oleju silnikowego SAE 0W-30, spełniającego wymagania specyfikacji ACEA A5/B5.

Ciekawie wygląda ten Eurol. W internecie dużo mówią że Castrol to kiepski olej. To jak to z nim jest ? :)
 
akceptowane jest użycie oleju silnikowego SAE 0W-30, spełniającego wymagania specyfikacji ACEA A5/B5.
Typowy Ford jest typowy 🤣. Jako pierwszy wybór midSAPS C2, ale jak nie, to ewentualnie full A5/B5 do Euro6 xD.

To jak to z nim jest ?
Jest z nim tak, że BP to jeden z największych koncernów olejowych, dysponujący prawdopodobie zaraz po Exxonie największym zapleczem R&D. Wbrew obiegowej opinii zabetonowanej w latach 90', to solidne i nowoczesne oleje :). I nie, nie zostawiają syfu w silniku, przynajmniej mój po 250.000km jest czysty jak z fabryki :)
 
Można by się tu sprzeczać, że czystość silnika to nie wszystko, bo ważne jest smarowanie :)
Ale sprzeczał się nie będę, bo brak mi wiedzy - stąd z resztą ten temat :)

Ostatnie pytanie: czy ten millers, którego do tej pory lałem jest "nie bardzo"?

Jakoś na chwilę obecną Eurol mnie przekonuje i chyba taki będzie wybór :)
 
Havoline ProDS P SAE 0W-30, fajna formulacja, mieszanina baz, trochę PAO, GTL, HC dużo boru, niskie popioły.
 
@Iron

GTL i Bor powiadasz? 🤔
 
@Triumph675 Tak, pomyliłem nazwy, chodziło o Havoline ProDS V SAE 0W-30, teraz ok? Pakiet dodatków chyba Infineum, olej jest bardzo podobny tym pakietem do OEM WV LONGLIFE III FE SAE 0W-30 oraz mieszanką baz do Mobil 1 z serii ESP, FS. Jak dla mnie bardzo interesująca alternatywa dla w/w i przystępna cenowo. Najwyżej mnie popraw, jak coś nie tak.
Karta charakterystyki z lipca 2022, lepkość kinematyczna w 100'C w górnym zakresie widełek, wysokie VI, temperatura zapłonu i niska temperatura płynięcia.
IMG_20230115_130010.jpg

IMG_20230115_125430.jpg
 
Last edited by a moderator:
Nie ma co płakać. Olej ciekawy, w dobrej cenie. Texaco Pro DS V 0W30 w ogóle chyba nie zaistniało na forum. Nie wiem czy akurat do forda jest zalecane ale jako olej VW 504/507 zasługuje na większą uwagę 🙂
 
@soszo Ciekawy, zwłaszcza na tle oklepanych Motul, wygląda naprawdę interesująco i bardzo porównywalnie do oliw Shell czy Mobil z aprobatą VW, więc bdb, nawet jak na mieszankę HC z PAO. Ze wszystkich Pro DS to V wydaje się mieć najlepszą formulację i parametry.
 
Gdzie jest ten oklepany motul?
Tutaj prawie w ogole nie pojawia się w poleceniach.
Za to czasem o nim pojawiają się wzmianki, jak o jednym z wielu, który po prostu można stosować.
Zupełnie bez zachwytu.
 
Tutaj może nie, ale jak się wejdzie na jakąś grupę czy forum to pełno wzmianek bez pokrycia a to nic specjalnego, przeciętna oliwa.
 
Back
Top