• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford C-Max 1.8 Tdci

  • Thread starter Deleted member 95414
  • Start date
D

Deleted member 95414

Gość
Marka samochodu
Ford C-Max
Budżet/ile litrów
170 zł 5l
Styl jazdy
Silnik
Kkda 1.8
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Texaco Pro Ds F 0w30
Witam, mam możliwość zakupienia w dobrej cenie oleju Petro Canada Duron UHP 0w30. Czy taki olej nadaje się do mojego silnika?
 
teoretycznie silnik nie powinien wybuchnąć od tego oleju, z opisu producenta wynika że jest to low albo mid SAPS, ale nic więcej nie wiadomo. W jakich pieniądzach możesz mieć ten olej? Jak za jakieś 15 zł za litr albo taniej to może warto zaryzykować, jak drożej to ja bym się nie bawił mając tyle innych dobrych i nie drogich olejów.
 
W teorii się nada. Lepkości są na granicy, olej spełnia wymagania API SN. Ale to olej do samochodów ciężarowych i to raczej amerykańskich/kanadyjskich. Nie spełnia żadnych norm ACEA.

Nie powinno się nic stać, ale gwarancji nikt ci raczej nie da.
 
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Możecie polecić jakiś dobry, sprawdzony olej w lepkości 0w30 (nie Shell)
 
A czemu nie 5w30? I czemu nie Shell?
 
5w30 Motorcraft
 
Amsoil SS 0w30
 
Możecie polecić jakiś dobry, sprawdzony olej w lepkości 0w30 (nie Shell)
Jeżeli nie Shell, to Mobil1 ESP LV 0W30, ten ProDS F którego masz teraz też jest dobrym olejem, taniej masz Texaco Energy 0W30.

Generalnie patrząc na wymagania tych silników, spokojnie możesz stosować coś tańszego z 5W30, Texaco Energy 5W30, Motorcraft A5 5W30, Orlen ME Platinum F 5W30 Gulf Formula FS 5W30, Eurol Fortence 5W30, albo Fluence FE 5W30, z droższych opcji masz świetny olej, którym jest Mobil1 ESP 5W30.
Cenowo i jakościowo dobrze wychodzą też Castrole Magnatec Professional A5 5W30 i Professional D 0W30.
 
Gulf Formula EFE 0W-30 <- tanio i dobrze
Eurol Ultrance VA 0W-30 <- ciut ponad budżet i dobrze

Albo zostań przy Texaco jak pisze @Triumphator
 
Gulf Formula EFE 0W-30 <- tanio i dobrze
Ciekawy temat z tym Gulfem, bo patrząc do TDS ma deklarowane strasznie wysokie wartości KV40/100 jak na normę 950A.
Tutaj od tego producenta jest jeszcze ciekawy olej: Formula PCX 0W30, olej spełniający jednocześnie PSA2290 i PSA2312.
Eurol Ultrance VA 0W-30 <- ciut ponad budżet i dobrze
Właśnie w kwestii budżetu, ciekawi mnie kwestia bardzo dużej rozbieżności cen w olejach A5/B5 5W30 pod normy Forda i A5/B5 0W30 pod normy Volvo, w przypadku niektórych producentów potrafi ta różnica sięgać 1/3 ceny.
A chcąc trzymać się A5/B5, w lepkości 0W30, wiem że kolega ma jakąś awersję, ale Shell HU A5/B5 0W30 jest chyba bezkonkurencyjny w swojej cenie.
 
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Poszedłem w oleje C3 i zdecydowalem się na Petronas Syntium 7000 DM
 
Ja będę mało oryginalny, ale dla mnie wystarczy w Fordach stosować Formułę 5W30.
 
Ja na formule f 5w30 w focusie mk1 też 1.8 tdci zrobiłem 100 kkm ubytków nie było turbinka przeżyła korba bokiem nie wyszła.
Olej był zmieniany co roku co 15kkm
Sprzedałem koledze który zrobił kolej e 50 kkm też na formuła f
 
Może w następnym odcinku, ale znając mnie, znów będę chciał spróbować czegoś nowego
 
Witam wszystkich.
Mam na oku dwa, godne uwagi oleje.
1. Meguin MIV 50601 0w30
2. Mobil ESP LV 0w30
Który wziąć Panowie?
 
Najlepiej Ford formuła 5w30
Post automatically merged:

Poco kombinować
 
Back
Top