teoretycznie silnik nie powinien wybuchnąć od tego oleju, z opisu producenta wynika że jest to low albo mid SAPS, ale nic więcej nie wiadomo. W jakich pieniądzach możesz mieć ten olej? Jak za jakieś 15 zł za litr albo taniej to może warto zaryzykować, jak drożej to ja bym się nie bawił mając tyle innych dobrych i nie drogich olejów.
W teorii się nada. Lepkości są na granicy, olej spełnia wymagania API SN. Ale to olej do samochodów ciężarowych i to raczej amerykańskich/kanadyjskich. Nie spełnia żadnych norm ACEA.
Nie powinno się nic stać, ale gwarancji nikt ci raczej nie da.
Jeżeli nie Shell, to Mobil1 ESP LV 0W30, ten ProDS F którego masz teraz też jest dobrym olejem, taniej masz Texaco Energy 0W30.
Generalnie patrząc na wymagania tych silników, spokojnie możesz stosować coś tańszego z 5W30, Texaco Energy 5W30, Motorcraft A5 5W30, Orlen ME Platinum F 5W30 Gulf Formula FS 5W30, Eurol Fortence 5W30, albo Fluence FE 5W30, z droższych opcji masz świetny olej, którym jest Mobil1 ESP 5W30.
Cenowo i jakościowo dobrze wychodzą też Castrole Magnatec Professional A5 5W30 i Professional D 0W30.
Ciekawy temat z tym Gulfem, bo patrząc do TDS ma deklarowane strasznie wysokie wartości KV40/100 jak na normę 950A.
Tutaj od tego producenta jest jeszcze ciekawy olej: Formula PCX 0W30, olej spełniający jednocześnie PSA2290 i PSA2312.
Właśnie w kwestii budżetu, ciekawi mnie kwestia bardzo dużej rozbieżności cen w olejach A5/B5 5W30 pod normy Forda i A5/B5 0W30 pod normy Volvo, w przypadku niektórych producentów potrafi ta różnica sięgać 1/3 ceny.
A chcąc trzymać się A5/B5, w lepkości 0W30, wiem że kolega ma jakąś awersję, ale Shell HU A5/B5 0W30 jest chyba bezkonkurencyjny w swojej cenie.
Ja na formule f 5w30 w focusie mk1 też 1.8 tdci zrobiłem 100 kkm ubytków nie było turbinka przeżyła korba bokiem nie wyszła.
Olej był zmieniany co roku co 15kkm
Sprzedałem koledze który zrobił kolej e 50 kkm też na formuła f
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.