• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Escort RS2000 mk5

lukasrs

Użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 2.0 TDCi
Marka samochodu
Ford Escort 2.0 16v '92
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 N7A
Data produkcji
1992
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
???
Jaki olej masz obecnie
Revline 5w30
Witajcie, auto ma ponad 30 lat więc zastanawiam się,na czym będzie się mu najlepiej pracowało.przebiegi roczne teraz to max 1000km.silnik w bardzo dobrym stanie, nigdy nie pobierał oleju.od czasu do czasu przejedzie się z wyższymi prędkościami...i tu trochę problemowo bo olej potrafi się rozgrzać do ponad 120 stopni... obecny olej to 5w30 revline.
 
Ford Escort RS ? No, no.
Jest i materiał na klasyka. Niemniej jak to mawiał instruktor jazdy: "Nieużywany mięsień flaczeje" więc żeby pojazd służył długo i szczęśliwie powinien również trochę więcej jeździć. Tym bardziej, że masz czym !

Jak sytuacja z brązowym nowotworem ? A może go nie ma ?

Przepłucz silnik płukanką AR2820 lub Oilsyn PowerFlush i zalej porządną oliwą jak to traktuje instrukcja obsługi:

1687867770384.png


1687867816598.png


W miarę ekonomicznie i zapewne dobrze: Orlen Platinum MaxExpert 5W30 A3/B4

Drożej, ale ciekawiej i bardziej prestiżowo: Ravenol SSO 0W-30 USVO

Alternatywnie (opcja pośrednia) może jakaś "lekka czterdziestka" typu Mobil1 0W40 FS czy Shell Helix Ultra 5W40 ?
Tutaj chyba idealnie pasowałby niedostępny w PL Mobil1 Extended Performance 5W30 High-Milleage :) Chociaż powyższe propozycje powinny być równie trafne.

Dodatki do oleju są sprawą opcjonalną, niemniej takowe są i mogą (choć nie zawsze da się to wyczuć) również wpłynąć pozytywnie na temperatury oleju i nie tylko. Z drugiej strony takowe też muszą pracować, a więc auto musi być eksploatowane. Są ceramiki pokroju Nano C5 czy Xado 1 Stage jak i również zaawansowane modyfikatory tarcia AR9100 czy AR9200V2.
 
Fajne autko.

Jeżeli olej się grzeje, ale oddaje sensownie ciepło, to 120 stopni mu nie zaszkodzi specjalnie. Orlen 5W-30 A3/B4 albo Shell Helix Ultra 5W-30 będą ok.
 
Zależy o którym :) Marka jest bardzo dobra, możesz spokojnie któregoś sobie dobrać. Ten silnik ma tak niskie wymagania jakościowe odnośnie oleju że w zasadzie co być nie wlał będzie je spełniać z naddatkiem. Celuj w któregoś z Mobili Super raczej niż tych nowych 1. super 2000 5W-30 powinien być dobry, ale w sumie każde 5W-30 powinno się nadać.
 
5W-30 Super 3000X1 FE
5W-30 Super 2000X1 też będzie dobry pamiętam jak kupowałem 5L za 60 pln u Sławomira :)
 
Najprawdopodobniej wezmę tego Mobila super 3000 5w30..wsumie nie dawno zapałem tego revline...ale coś mi nie pasuje praca silnika na tym oleju.moze jestem przewrażliwiony..
 
Zalany Mobil 3000,mam nadzieję że oryginalny🙂.płukanka l&m akurat była pod ręką.
 

Attachments

  • IMG_20230701_123550.jpg
    IMG_20230701_123550.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 101
  • IMG_20230701_123558.jpg
    IMG_20230701_123558.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 103
  • IMG_20230701_123517.jpg
    IMG_20230701_123517.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 106
Powitać, Pany przy mocniejszym przepałowaniu na torze łapie 120-130° nawet po jednym kółku ok 1300 m.słychac też przez chwilę popychacze ale to zasługa braku przegrody w misce.auto jest używane okazjonalnie i od czasu do czasu jakiś zlot,tor.korci mnie jakas zmiana na wyższą lepkość...co o tym myślicie?a auto nie jeździ w zimie.
 

Attachments

  • IMG_20230826_094545.jpg
    IMG_20230826_094545.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 58
Skoro jeździsz po torze no to czas na olej przeznaczony do tego typu zastosowania. Oczywiście na tego typu oliwach też można jeździć i poza tego typu obiektami. Spróbowałbym Fuchs Titan Race Pro S 5W30 i/lub Motula 300V 5W30. Taka temperatura im nie straszna zdecydowanie. Wątpię w sukces przejścia na lepkość 5W40 skoro silnik ma zaleconą wyłącznie lepkość 5W30. Większa lepkość= większe opory wewnętrzne i być może sytuacja nawet ulegnie pewnemu pogorszeniu. Jeśli już bardzo chcesz to spróbowałbym ewentualnie Mobil1 FS 0W40 albo Millers Oils EE Performance 5W40 zaś jeśli miałoby być ekonomicznie i sensownie to Lotos Synthetic 5W40, ale chyba pozostałbym jednak przy klasie 5W30.
Swoją drogą: jakie masz temperatury oleju podczas normalnej jazdy ? Termostat działa właściwie/ układ chłodzenia sprawny w 100% ? Pytam, żeby wiedzieć czy wskaźnik na 100% właściwe temperatury pokazuje.
 
Może LM 5w40 Molygen, posiada dodatek wolframu, kolor oleju zielony. Zalecany do aut sportowych i po modyfikacjach.
 
Podczas normalnej jazdy temperatura w okolicy 95°, chyba że długi odcinek autostradowy.wyjazdy na tor bardzo sporadyczne.zastanowie się nad motulem 5w30 300v lub nad tym LM zielonym.
 
Back
Top