Odnoszę wrażenie że ten olej w lato nie daje rady pozatym ecoboosty leja paliwem i przy jeździe miejskiej szybko się olej skończy nawet ten super amsoil,także chce mieć zapas lepkosci
913d na pewno?
Jeśli tak to całe stado A5 też powinno być ok. Ode mnie Shell A5 0W30.
Dodam, że przy mocnym podlewaniu paliwem, częstsza wymiana oleju będzie lepsza niż drogi super-olej w dłuższym interwale.
Tylko najpierw analiza, żeby podejrzenia ubrać w konkrety.
913d na pewno?
Jeśli tak to całe stado A5 też powinno być ok. Ode mnie Shell A5 0W30.
Dodam, że przy mocnym podlewaniu paliwem, częstsza wymiana oleju będzie lepsza niż drogi super-olej w dłuższym interwale.
Tylko najpierw analiza, żeby podejrzenia ubrać w konkrety.
Ja nie mam doczynienia z takimi silnikami ale skoro podlewają paliwem to coś co ma dobre wiskozatory + ewentualnie zapas lepkości.
(Patrz wyniki testów shear stability na kacapskim forum)
I w sumie z ciekawości jednorazowo kontrola czy poziom rozcieńczenia po tych 9000km
nie jest za duży nie byłaby głupia.
Ja jestem bardzo zadowolony z Amsoil SS 5w20, jednakże bardzo teraz podrożał, zatem niedługo będę zmieniał na Shell Ultra SP 0w20 (API SP Acea C5) - a skoro chcesz koniecznie 5w30 to sugeruje Millers XF premium LSPI 5w30 - choć osobiście uważam że robisz źle - masz do tego prawo - to Twój samochód
Po pierwsze do tego silnika Ford nie przewiduje normy 913D, ani żadnej 946 o której piszesz w którymś poście. Patrzyłeś w ogóle w instrukcje?
Ford przewiduje normę 948-B, tylko i wyłącznie. Swoją drogą wcale bym się nią nie kierował, bo ona nie uwzględnia zapobiegania LSPI a ten silnik jest na to zjawisko bardzo narażony.
Ja bym raczej skłaniał się ku pozostaniu przy 5w20 lub 0w20 - ACEA C2, C5, albo C6. Do tego pakiet anty LSPI czyli API SP, dexos 1 gen 2. Uważam że obecnie cena/jakość wobec powyższego to numerem 1 jest Shell 0w20 SP.
A jak jeździsz po mieście i boisz się utraty lepkości to nie lej oleju o większej niż potrzeba, tylko częściej zmieniaj olej.
W mojej instrukcji jest norma 913 i 948 a 946 amsoil czy millers lspi mają api sp które są dla mnie do zaakceptowania. Dlaczego nie 5w30 ludzie leją takie oleje do tego silnika i jest ok,w pierwszych 1.5 eb ford zalecał 913 dopiero później przeszedł tylko na 948. I jeszcze raz zapytam dlaczego nie 5w30 bo co się stanie?
Możesz wrzucić zdjęcie z instrukcji? (nie dlatego że Ci nie wierzę, po prostu chciałem porównać z moją instrukcją).
Pewnie nic się nie stanie na 5w30, a na pewno nie od razu, jednak sam fakt że zrobisz sobie zapas lepkości nie będzie oznaczało że będziesz mógł dłużej na takim oleju jeździć. Paliwo w oleju nie wpływa negatywnie tylko na lepkość, degraduje też olej w wielu innych aspektach. Cóż z tego że z 5w30 zrobi się 5w20, skoro będzie np. 5 czy więcej % paliwa w oleju i taki olej się już nie będzie nadawał do jazdy.
Generalnie jak kupiłem auto był zalany 5w30 ja z kolei przeszedłem na 5w20 castrol 3500km na nim przejechałem następnie plukanka i ravenol 5w20 6000km znowu plukanka i teraz amsoil jakieś 7300km teraz chce millersa 5w30 lspi zawsze mogę wrócić do 5w20
I jak widać u mnie interwały wymiany oleju są krótkie czy to będzie w20 czy w30 to i tak max będę jeździł do 9k
Dzięki. Mój jest z września 2014 roku i mam już w papierowej instrukcji tylko i wyłącznie 5w20 z normą 948-B, a przypadku braku takiego ma być 5w20 C2.
Tak jak pisałem wcześniej, ja bym na Twoim miejscu lał 5w20,ale jakiś tańszy i zmieniał co 5-6 tys.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.