• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Focus C-Max 2.0 Duratec LPG - opinie o zalanym oleju Rowe Multi Formula 5w40

Petru23

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus C-Max 2.0 Duratec LPG, 4F27E
Marka samochodu
Ford Focus C-Max
Budżet/ile litrów
200zł/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 Duratec AODA
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5w30 / WSS-M2C913-B
Jaki olej masz obecnie
Rowe Multi Formula 5w40
Witam,

Postaram się przytoczyć jak najwięcej informacji.

Maxa kupiłem w 2018r jako auto od pierwszego właściciela z Niemiec (papiery, książka leasingowa, stan auta) z uszkodzonymi pierścieniami. Od prawie nowości, czyli od 2006 r ford ma założona instalacje LPG Prince.
Uszkodzone pierścienie objawiały się wręcz znikaniem oleju silnikowego oraz dymieniem niczym stary diesel i pluciem olejem przez wydech.
Po remoncie pierścieni + głowica majster wlał mu mobil 1 10w40, który po ok 3k km delikatnej jazdy (do 3000rpm) zmieniłem na Total Quartz 9000 ENERGY 5w40. Czemu taki? Naczytałem się i nasłuchałem, że 5w30 jest za rzadki do tego silnika po odbytym niepełnym remoncie i lepiej wlac mu 5w40.

Po kilku tys km i stałym doprowadzaniu silnika do właściwej kultury pracy (egr, zawory podciśnienia, przepustnica itp itd) Wymieniłem mu rozrząd i sprawdziłem luzy zaworowe, które okazały się trzymać normę. Otrzymałem też informacje, że silnik był zaniedbany i jest zasyfiony w środku ale tragedii nie ma - będzie działać.
Fordem jeździłem codziennie do października 2019 kiedy to dostałem firmowe autko i fordzika odstawiłem na parking do marca 2020, sporadycznie go odpalając i robiąc kilkaset km w tym okresie. Kilka dni temu odstawiłem go na serwis wraz z wymianą oleju (ok 12-13tys km przejechane na Total) i mechanik zaproponował mi właśnie Rowe z racji bycia jego dystrybutorem. Zgodziłem się i zachciałem znów 5w40 mając w planach kolejna wymianę już na 5w30.
Przez cały okres eksploatacji auta na Totalu, jeździe na krótkich odcinkach po Kielcach oraz kilku wypadach do Warszawy (do 160km/h, przeważnie 120km/h) dolałem mu może 0,3l max 0,5 oleju.

Reasumujac.

Przed remontem masakryczne dymienie na czarno, plucie olejem z rury i znikanie oleju w zatrważającym tempie.
Silnik po niepełnym remoncie - pierścienie + głowica, zalany 10w40 na ok 3k km
Wlany w/w Total 5w40
Po 12-13tys km i półrocznym postoju wlany Rowe multiformula 5w40.
Silnik w środku trochę zanieczyszczony wg informacji od jednego z mechaników, który zaglądał do srodka.

Pytanie - czy wlany olej Rowe jest słusznym wyborem przez mechanika?

Informacji o rowe jest niewiele w sieci, głównie na tym forum się przewija ale z racji mojej totalnej niewiedzy mało rozumiem z tego rozumiem.

Zamieszczam zdjęcie opakowania, gdyż nie widzę identycznego choćby na allegro

c37da3ff63251972med.jpg
 
Pytanie - czy wlany olej Rowe jest słusznym wyborem przez mechanika?
Jest blednie dobranym olejem ...
Jak sam piszesz, producent zaleca olej z normą 913b, a to oleje 5w30 i na dodatek o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej, tzw lekko bieżne.

Więc, pierwsza rekomendacją to ford formuła f - olej na bazie hc z domieszką baz mineralnych.
Taniej, równie dobrze i z naszego podwórka to Lotos:

Jest również dostępny Orlen max expert:

Reasumując, Twój silnik nie wymaga oleju na soku z gumijagód, a tylko rekomendowanego przez forda...
Wymiana co rok lub co 10 tys km
 
Nic nie polecę bo nie siedzę w tych silnikach i olejów nie znam ...
Kuzyn ma C-Maxa z tym silnikiem i lata na FF po autostradach z prędkościami 160+ i po 40 tys km od remontu, silnik jak brał 1L/10 tys km, tak dalej bierze.
Nic się nie dzieje, zatem dla niego nie ma powodu do zmiany.

Jak chcesz zaspokoić swoje ego PAO/Estrami, to możesz spróbować Amsoil Signature Series.
Spełnia nowsze normy forda (929 i 946) oraz A5/B5.
Oliwa na 100% pewna, oparta o PAO i Estry, ale dedykowana do nowszych benzyn z turbo i bezpośrednim wtryskiem.
Z bardziej "klasycznych", możesz przyglądnąć się Mobil1, Shell ewentualnie Motul Specific 913C lub D.
 
Własnie przeczytałem po raz kolejny opis Twojego przypadku i popatrz:

Te silniki wymagają lekkobieżnego oleju 5w30 i robią na tym kilkset tys km.
Nie wiem, czy inna klasa oleju może poprawić coś w tej kwestii.

Nie sądzę również, aby była konieczność natychmiastowej wymiany oleju, tym bardziej, że Rowe do tanich nie należy.
Więc dojedź do pełnego interwału i poczytaj o płukankach.
Potem zmiana na olej z dedykowaną normą i lepkością - może być na PAO/Estrach, ale nie traktuj tego jak konieczność.

Może ktoś jeszcze coś dopisze ... ?

EDIT
Właśnie kołaczą mi się po głowie przypadki flotowych Yarisów, które zalewane były 10w40 zamiast 0w20.
W efekcie przy 100 tys + silniki zaczynały brać olej, bo pierścienie się zapiekały od "gęstego mazidła".
 
Jakie przebiegi robisz rocznie? Bo z tego co wiem to głownie 1.8 miał problemy z pierścieniami ale w 2.0 też się zdarzały bo jest to bliźniacza konstrukcja. Z tego powodu skupiłbym się na pewno na częstej wymianie oleju, co by to nie było 10-12k i będzie dobrze - PAO nie zaszkodzi jeśli budżet pozwala. Ja akurat miałem tego cmaxa kiedyś z 1.6 Benzyna ale to inna konstrukcja.
 
Własnie przeczytałem po raz kolejny opis Twojego przypadku i popatrz:

Te silniki wymagają lekkobieżnego oleju 5w30 i robią na tym kilkset tys km.
Nie wiem, czy inna klasa oleju może poprawić coś w tej kwestii.

Nie sądzę również, aby była konieczność natychmiastowej wymiany oleju, tym bardziej, że Rowe do tanich nie należy.
Więc dojedź do pełnego interwału i poczytaj o płukankach.
Potem zmiana na olej z dedykowaną normą i lepkością - może być na PAO/Estrach, ale nie traktuj tego jak konieczność.

Może ktoś jeszcze coś dopisze ... ?

EDIT
Właśnie kołaczą mi się po głowie przypadki flotowych Yarisów, które zalewane były 10w40 zamiast 0w20.
W efekcie przy 100 tys + silniki zaczynały brać olej, bo pierścienie się zapiekały od "gęstego mazidła".

A czy płukanka nie zaszkodzi silnikowi? Od dłuższego czasu słyszę, że może się skoczyć jak z dynmiczna wymiana w zaniedbanym automacie. Cały syf pójdzie w górę i zapcha co nieco. I kaplica.
 
Na tym forum piszą, że płukanki są bezpiecznie...
Ja nigdy nie stosowałem i swojego doświadczenia nie mam.
 
Słyszy się i czyta różne głupoty. Ja sam obecnie mam wycieczki w swoim kierunku, bo pewne testy na YT są spoko, a 5W30 nie nadaje się do jazdy z wysokimi obrotami, itp...

To samo jest z płukankami. Jedyną krzywda, jaka sam zresztą sobie zrobiłem, to było wlanie nafty w silnik. Ale z innej przyczyny. Nic nie zatkało.

Możesz śmiało stosować markowe płukanki, nie czytaj głupot, bo w ludziach jest więcej zabobonów, niż wiedzy faktycznej

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
@up

To skoro 5w30 nie nadaje się do wysokich obrotów, a mój automat przy dynamiczniejszym przyspieszeniu potrafi podkręcić prawie pod czerwień to chyba nie jest optymalnym wyborem w moim przypadku i lepiej dobre (spełniające normy i wymagane parametry) 5w40?
 
A czemu ma być nieodpowiedni? Instrukcja obsługi dopuszcza? Jeśli dopuszcza, to możesz na 5W30 jeździć.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Płukanka nic nie zaszkodzi, jej zadaniem nie jest czyszczenie (no ok, niektórych jest zwłaszcza długodystansowych, ale większości nie), tylko pomoc w odprowadzeniu starego oleju, w tym zagęszczonych partii spoczywających tu i ówdzie. Ja stosowałem (i stosuję) we wszystkich swoich samochodach, jeszcze żadnemu nie zaszkodziło.

5W-30 jak najbardziej nadaje się na wysokie obroty. Niby dlaczego nie? Producent silnika przewiduje obciążenia jakim może podlegać i dobiera środek smarny. Są wyjątki (FCA ma niechlubną historię pod tym względem), ale to wyjątki. Lejesz olej o takich parametrach jakie zaleca producent silnika.
 
Panowie gdzie macie zapisy w instrukcjach gdzie podczas mocniejszej jazdy macie zmieniac lepkosc oleju . Macie widełki w instrukcji i się do nich stosujcie . Można podnieść lepkosc tylko po co .. skoro silnik jest pod daną lepkosc stworzony :D
 
No ja na forum Laguny zostałem wyśmiany, bo 5W30 się podobno nie nadaje do 2.0T, a jak brakło argumentów, to się wycieczki zaczęły, że nie rozbieram silników to forum to ogólnie jest porażka totalna i kółko wzajemnej adoracji :D

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
@Zielony34 grupy Hondy nic nie pobije tam oleje dzieli sie na wodę i olej . Najlepiej Motul :D

Aczkolwiek mnie szokuje grupa Seicento gdzie dużo userów leje 5w30 (dopuszczalne)
 
Last edited by a moderator:
Przez cały okres eksploatacji auta na Totalu, jeździe na krótkich odcinkach po Kielcach oraz kilku wypadach do Warszawy (do 160km/h, przeważnie 120km/h) dolałem mu może 0,3l max 0,5 oleju.

A co polecisz na pao/estrach z bogatym pakietem dodatków dla tego silnika?

Ten Total był pewnie HC i jak widać dał sobie radę. 5w30 to dla Forda nadworna lepkość. Można też szukać olejów z ACEA A5:
.
Ten Amsoil to olej jeden z lepszych i bazowo i pakietowo - ale czy konieczny to bym się zastanawiał szczególnie do takich warunków jazdy. Bardziej bym się skupił jak pisano na interwałach wymiany - 10 kkm.
 
Back
Top