• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Focus MK3FL 2015 1.5 TDCI 95km

mati5123

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus MK3 FL 1.5 TDCI
Marka samochodu
Ford Focus MK3FL
Budżet/ile litrów
150/4L
Styl jazdy
Silnik
1.5 TDCI
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Castrol Magnatec Ford D 0w30
Jaki olej masz obecnie
Castrol Magnatec Ford D 0w30
Witam! Szukam porady odnośnie oleju. Obecnie używam Castrol wymieniam co 10 tyś. czy pomysł zmiany na Valvoline z normą Forda uważacie za dobry ? Ewentualnie polecacie coś innego ? Rozumiem ,że lepiej pozostać przy 0W30 i nie zmieniać na 5W30.
 
1. Castrol jest dobrym olejem i nie widzę potrzeby go zmieniać dla samej zmiany.
2. Zmiana z 0w30 na 5w30 najprawdopodobniej spowoduje również zmianę normy ACEA z C2 na C3, czyli nie będziesz miał oleju z WSS-M2C950A, co nawiasem mówiąc może się okazać bez znaczenia.
3. Jeżeli chodzi o alternatywy, to ja mam na myśli oleje klasy 0w/5w-30 C3 z normami VW i/lub MB.
Co do normy forda 950, zdecydowane lepiej @Triumphator Ci odpowie.
 
Ford zaleca 0w30 do tego silnika, alternatywa 5w30 tylko jeśli 0w30 akurat nie jest dostępny.
Możesz pomyśleć o Gulf LEF 0w30 (125 zł za 4L), druga opcja to Texaco Havoline ProDS F 0w30 (140 zł za 4L) i na tym chyba @Triumphator śmiga swoim TDCI, oba oleje mają zatwierdzenie Ford WSS-M2C950-A.
Valvoline 0w30 Synpower DT raczej nie zamyka się w budżecie.
 
@mati5123, nie znam na tyle oferty Valvoline, żeby się o ich olejach wypowiadać.
Wiem natomiast, że ten MaxLife to "olej do starych trupów". ;)

Pisząc o C3, miałem na myśli Mobil 1, Shell, Castrol, Eurol, Fuchs itd
 
@mati5123 ja mam obecnie Texaco ProDS F 0W30, na Twoim miejscu został bym na Magnatecu D 0W30, albo Magnatec Professional D 0W30, to ten sam olej, przy czym Professional jest sygnowany logiem Forda. Bardzo ciekawym olejem jest Shell Helix Professional AF-L 0W30, ale nie mogę go jakoś ostatnio namierzyć z pewnego źródła.

Ogólnie zostań przy normie 950 bo to bardzo ciekawe oleje, mające bardzo niski KV40 rzędu tych występujących w olejach SAE20, a KV100 masz nadal z SAE30, co prawda z tego dolnego zakresu, jak to normy Forda mają od dawna.

Taniej możesz zastosować Gulfa LEF, ale nie wiem czy to błąd w karcie, czy faktyczne parametry, ale lepkości w karcie ma znacznie wyższe, niż oleje z normą 950, także pod tym względem trochę mi się w tą normę nie wpisuje.
 
Tak, tak, wiemy, że do każdego samochodu byś łał tylko VAG OEM ;)
 
Bo tak szczerze to jest chyba najbardziej uniwersalny olej na rynku - 0W30 C3
Ale do forda raczej A5/B5 czy właśnie C2 jest preferowane przez producenta.
 
Te normy to bardziej widzimisię, bo jak inaczej wytłumaczyć smarowanie tego samego silnika różnymi oliwami
 
A to jest to samo co 1,5 HDI PSA?
 
@luckyboy pieniądze. W PSA można stosować tylko te oleje, których producenci zapłacili za oficjalną aprobatę PSA, w Fordzie tylko te, za które zapłacono aby mieć normy Forda, a klienta się w instrukcji uświadamia, że tylko z aprobatą producenta ma być, bo inny to zły i gwarancję zabiorą. A potem historie, że w ASO 15w40 leją, bo ASO może wszystko a klient nic ;)
 
1.5 Ford to nie są te same silniki co PSA

W sensownej cenie jest np Total FDE 0W30 ok 160zł/5L U kolegi.b to nawet jeszcze taniej
 
@apede główna różnica to skok i średnica cylindra. Osprzęt w dużej części ten sam ale jednak to nie to samo...

TEXACO PRO DS F 0W30 - śmigam od ponad 40 tys km. Ten sam silnik tylko moc zmieniona na 120hp. Oleju nie ubywa, daje radę w mieście i na autostradzie. Wymiana co 10 tys km....
 
Texaco to jedna z tańszych opcji a przy tym oferująca bardzo dobry moim zdaniem stosunek cena/jakość. Polecić też mogę Eurola Ulrance FDE 0W30, który ma bazy z dużą zawartością IV grupy , bardzo dobre parametry a nie kosztuje jakoś bardzo dużo.
 
Hello! I'm looking for oil advice. Currently, I use Castrol, I replace every 10,000. Do you consider the idea of changing to Valvoline with the Ford standard good? Possibly you recommend something else? I understand it's better to stay with 0W30 and not change to 5W30.
I also recommend not to change. When I changed the Ford focus myself, the engine was rusty, so now somehow I don't risk it and use the safe option
 
Back
Top