• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Focus MK3FL 2017 1.5 TDCI 95km

Adalbert

Użytkownik
Samochód
VW Golf 7.5, 2017, 1.4 TSI CZCA (125 KM)
Marka samochodu
Ford Focus MK3 FL
Budżet/ile litrów
150/4L
Styl jazdy
Silnik
1.5 TDCI 95km
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ford WSS-M2C950-A
Jaki olej masz obecnie
Castrol Magnatec Ford D 0w30
Witam,
Poszukuje optymalnego oleju do Focusa 1.5 TDCI 95km z 2017 roku. Póki co auto ma 86k km i jeździ na Castrol Magnatec Ford D 0w30 w interwale 20tys km - planowana zmiana interwału na 10 do 15 tys km. Na olej nie można narzekać, ale chciałem zasięgnąć waszej opinii czy to dobry olej czy może warto pomyśleć nad czymś innym? Chciałbym trzymać się norm Forda.
 
Last edited:
Olej, który lejesz jest bardzo dobry i osobiście nie widzę potrzeby zmiany. Jakbyś chciał poeksperymentować to polecam taniutki Gulf Formula LEF 0W30 i zmiany co 10 tys. ewentualnie Texaco Havoline Pro DS F 0W30.
 
Wg mnie możesz tego Castrola nadal używać. Mamy parę analiz olejów tej firmy i wszystkie na tyle na ile możemy ocenić wypadają bardzo dobrze.
 
planowana zmiana interwału na 10 do 15 tys km
I to jest dobra decyzja.
Jeżeli eksploatujesz samochód z przewagą "miasta" (jednorazowe odcinki max 15km) sugeruję wymiany co 10 tys km.
Jeżeli trasy to co najmniej 40km z dużą przewagą takiej eksploatacji nad "trybem miejskim", to nawet 20 tys km nie będzie straszne dla oleju.
Bezpiecznie możesz przyjąć 15 tys km.
Tutaj analiza oleju przepracowanego dużo by ci powiedziała.
 
Popieram przedmówców, nie widzę konieczności zmiany oleju.
 
Powrót do tematu - olej na którym auto pokonało interwał to Gulf LEF 0W30 - raczej bez zastrzeżeń, nic niepokojącego się nie działo. Teraz w planach jest Shell AF-L 0W30 - cena ta sama co Gulf a mamy bazę GTL. Zastanawiam się również czy np zastosowanie oleju z norma 504/507 jak OEM VAG nie byłoby z korzyścią dla silnika z racji lekko większej lepkości w temperaturze roboczej przy nadal bardzo dobrej płynności w niskich temperaturach?
 
Shell AF-L 0W30 - cena ta sama co Gulf a mamy bazę GTL
Czy ja wiem, czy tam jest GTL, może jakaś mała domieszka, ale na pewno nie jest oparty na GTL. W tej samej cenie co AF-L, masz np. Texaco Havoline ProDS F 0W30, który mi przynajmniej, wydaje się ciekawszym olejem.
 
dzięki za opinie, pytanie tylko czy to podobne silniki - wiem ze 1.6 TDCI oraz HDI były niemal bliźniacze, drogi PSA i Forda rozeszły się jednak ok 2017 roku i 1.5 HDI =/= 1.5 TDCI. Czy uważacie ze norma 504 będzie lepszym wyborem do tego silnika biorąc pod uwagę wyższa lepkość (tłusta 30-tka) w temperaturze roboczej? Myślę tutaj nad 0w30 VAG (Shell) w kontraście do np Shell AF-L 0W30 ( któremu bliżej do 0w20)
 
Last edited by a moderator:
Będzie to samo jeżeli chodzi o lepkość, natomiast VAG będzie miał być może więcej GTL. Jak otworzyłem butelkę, to ten olej w ogóle nie śmierdzi
 
Więcej GTL?
Z tego co przeczytałem na forum to pamiętam, że Shell nie deklaruje minimalnej ilości GTL, a VAG ma co najmniej chyba 70% albo 80% jak dobrze pamiętam. Dlatego opłacało się lepiej kupić olej Volkswagena...
 
@luckyboy, nie zapominaj, że Ty, jako konsument kupujesz olej jako gotowy produkt.
"%" zawartość konkretnej bazy nie jest żadnym wyznacznikiem tzw jakości końcowej.
 
Bo to będzie ca. 70 %. Ale to będzie dotyczyć jednego i drugiego oleju. GTL/PAO są bezwonne.
 
Ja coś kojarzę, że w przypadku Shella mógł być duży rozrzut.

1645634773360.png
 
Tym się nawet nie opieraj, spójrz na zakres od 0. A gdzie reszta? Pakiet dodatków? Dyspergator? VM? Itd.
 
Na pewno był taki motyw, bo gdyby nie to, kupiłbym Shell'a.
 
Back
Top