• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford focus st170

dupczakulus

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus ST170
Marka samochodu
Ford Focus
Budżet/ile litrów
300/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 St170
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Jeszcze nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul 20w60
Witam, nabyłem forda focusa st170 przerobionego na rajdowke. Kubly, klatka, zawias, ale silnik seryjny, bez żadnych modyfikacji. Poprzedni właściciel łał 20w60, ja myślałem żeby zalać mihel 5w50, samochód cały czas będzie dostawał po dupie, będzie upalany. Co myślicie o tym pomyśle?
 
Motul 20W60
Nieźle, dawać taki syrop, przy fabrycznych gratach, w silniku dla którego wymagane są normy wss-m2c913-a, lub wss-m2c912-a1, czyli niskolepkościowe 5W30 A1/B1 ;).

0W40 to maks. co bym się tam odważył zalać. Sprawdzonym, bardzo dobrym olejem jest:
-Mobil1 FS 0W40,
ewentualnie, jeżeli chcesz jakąś egzotykę, skoro wspominasz o Mihelu:
-Aral supertronic 0W40.

Jeżeli producent wymaga niskich lepkości, to trzeba się w miarę tego trzymać, bo ktoś widocznie założył, że olej ma szybko i sprawnie poruszać się wąskimi kanałami po silniku, a nie lać tam taki lepik.
 
Silnik jest przystosowany do olejów niskich lepkości. 20W-60 to masakra w tego typu jednostce, ani się to nie dogrzeje, ani dobrze nie popłynie. Lej 5W-30 albo 0W-30 I nawet się nie zastanawiaj.

Mihel może być, ja dorzucę Motul 300V. Olej bardzo dobry, formuła ja pod jazdę wyczynową. Tylko trzeba go dość często wymieniać. Możesz też spróbować angielskiego Millers CFS, francuskiego Yacco albo Penrite 10Tenths. O dwa pierwsze możesz pytać (która wersja najlepsza) @Millers&YaccoWawa są ich dystrybutorem. Od Penrite nikogo nie mamy, ale oni nie mają aż takiego wyboru więc wystarczy dobrać lepkość.
 
20W60 to masakra ale jeśli auto służy do upalania to 5W50 wcale nie musi być złym pomysłem pod warunkiem, ze będzie to naprawdę dobre 5W50 ( Amsoi, Repsol, Motul) . Myślę jednak, że 5W40 lub na 0W40 będa jak najbardziej odpowiednimi lepkościami. Nieśmiertelny Meguin Super Leichtlauf/Super Leichtlauf Driver się sprawdzi. Niższe lepkości 5W30/0W30 to już jak dla mnie musi być górna półka np. Penrite Racing 5W30 albo Fuchs Race Pro S 5W30, Motul 300V czy Millers CFS. W przypadku oeljów o bardziej "racingowej" chcarkterystyce trzeba pamiętać, że może zaistnie konieczność ich wcześniejszej wymiany ale to sprawa dość indywidualna. Przy takim trybie użytkowania częste wymiany są zdecydowanie mocno wskazane.
 
Ok, dziękuję wam za odpowiedzi. Chyba się skusze na 5w40, ale dalej się waham. Jeszcze myślałem o petronasie, ale to raczej niższa półka niż te oleje co wymieniliście, a budżet nie jest niski 😉
 
Oraz Castrol Edge 0w40 A3/B4.
 
W lepkosci 0W40 jest cała masa dobrych olejów wykorzystujacych w mniejszym lub w wiekszym stopniu bazy IV grupy. Tak naprawdę przy takim sposobie użytkowania to za bardzo nie ma znaczenia czy to będzie 0W czy 5W. Tutaj chodzi o to, żeby olej wytrzymywał wyższe przeciążenia i wyższe temperatury i zachował jak najdłużej dobrą kondycję przy tego typu użytkowaniu. Masz jak monitorowac temperaturę oleju, ewentualnie ciśnienie?
 
Tak, jest wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju.
Zdecydowałem się na Meguin Super Leichtlaufb driver 0w40 albo aral supertronic 0w40.
Tylko czy jest sens dodawać jakiś dodatek typu AR9200 V2?
 
Back
Top