• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI DW10C 163km

pietrexq505

Nowy użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 Titanium S DW10C / Focus MK2 2.0 Titanium Zetec S
Marka samochodu
Ford Mondeo Mk4
Budżet/ile litrów
130zł/5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCi ( HDi ) 163Km DW10C
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Total Ineo 5w30
Witam,
Prosiłbym o dobranie oleju według waszej wiedzy.
Auto z reguły robi codziennie 2x15km + weekend 100-500km lub więcej zależy jak wypadnie 😄
Po przejrzeniu analiz mam klika propozycji, jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu
- Orlen Platinum XD 5w30
- Lotos Aurum 504/507 5w30
- Lotos Aurum C3 5w30

Nie ma w propozycjach olei A5/B5 ze względu że w analizach wyszły średnio ?
Osobiście jestem fanatykiem GM i do tej pory lałem go do wszystkiego i nigdy nie było problemów ale może jest coś lepszego w tych samych lub mniejszych pieniądzach ?
 
Nie ma w propozycjach olei A5/B5 ze względu że w analizach wyszły średnio ?
U nas, i wyszły średnio bo lab zawalił temat ;).
Od siebie mogę polecić Lotos Synthetic A5/B5 5W30, ale jeżeli nie ufasz Lotosowi, równie dobrym olejem będzie Orlen MaxExpert F 5W30. W dobrych pieniążkach dostaniesz też Eurola Fortence 5W30, czy bardzo chwalonego Texaco Energy 5W30.

Generalnie, poza kilkoma wyjątkami, czego z normą 913C/D byś nie wybrał, to będzie praktycznie jeden czort. Z droższych, fajnie w tym silniku spisuje się Castrol Magnatec A5 5W30 i C2 5W30. Ale w dobrej cenie dostaniesz też dedykowanego Fordowi Magnateca 5W30, a to nic innego jak Formula F, a to jeden z fajniejszych olei w klasie A5/B5.
 
Nie chodzi o to że nie ufam Lotosowi tylko o to że jak patrzę na analizy A5/B5 to widzę w większości 0, nie lepiej zalać coś pokroju 504/507 z domieszką molibdenu lub boru ? Lepkości są bardzo zbliżone, a te silniki pierwotnie jeździły przecież na A3/B3
 
VAG OEM 0w30 i wszystko w temacie
Po taniości ciekawy jest Lotos 5w30 C2 C3
 
Nie chodzi o to że nie ufam Lotosowi tylko o to że jak patrzę na analizy A5/B5 to widzę w większości 0
To nie patrz na analizy olei pod normę 950A. C2, też same zera, a zobacz, spełniają bardziej rygorystyczną normę.
nie lepiej zalać coś pokroju 504/507 z domieszką molibdenu lub boru ?
To zalej coś z normą PSA, czyli ludzi którzy ten silnik skonstruowali, tutaj zalecaną jest 2290, ewentualnie nowsza 2312, czyli przykładowo Ineo ECS 5W30, albo Ineo First 0W30.

W praktycznie każdym oleju z normą 913C/D masz Bor, w Magnatecu A5 masz i Molibden, a wersja Magnatec Ford 5W30 to nic innego jak Formula F 5W30.
W A5/B5 masz fajnego Shella Helix Ultra A5/B5 0W30, na bazach GTL, jest i Bor i Mo.
Ale, idąc w normy PSA, masz wyżej wspomniane Ineo, zaówno ECS, jak i First mają po wiadrze Molibdenu, First ma też sporo Boru w składzie, jest w czym wybierać wśród olei dedykowanym do tych silników, nie trzeba szukać cudów. A skoro olej posiada aprobatę producenta, znaczy że spełnia jakieś konkretne wymagania i dodatkowe testy pod daną konstrukcję, więc po co się na siłę uszczęśliwiać?
Lepkości są bardzo zbliżone, a te silniki pierwotnie jeździły przecież na A3/B3
Pierwotnie to były DW10, można było tam lać od 5W30, po 10W40, A3/B3, A1/B1. I u mnie i u Ciebie siedzi DW10C, tu masz konkretnie 5W30, Ford/Volvo - A5/B5, PSA - C2, czyli we wszystkich przypadkach oleje lekkobieżne. Nie wiesz co się zmieniło w tej rewizji silnika, może materiały i pasowania, może został przeprojektowany układ smarowania, który działa wydajniej i efektywniej na olejach lekkobieżnych? Nie wiem, moim zdaniem takie kombinowanie to przerost formy nad treścią, bo samemu silnikowi to będzie wszystko jedno, czy zalejesz mu olej, który jest do niego zalecany, czy będziesz szukał jakichś wynalazków wyglądających fajniej w pajączku lubrizola :p.
 
Panowie do motoru 2,0 tdci czyli hdi psa w sumie co polecacie, auto z niemiec, wg książki latał na 5w30 formula f , zostać przy 5w30 czy lepiej zalać 5w40 ?
 
@Uziu92 najlepiej to założyć swój temat :).

Ale, jako że trochę olei przerobiłem już na tym silniku, mogę coś napisać. Lepkość sztywno SAE30 i kropka, czy to będzie 0W, czy 5W, już mniej ważne.
Co do olei:
Formula F - mocne 5, naprawdę te silniki świetnie na tym oleju pracują. Motorcraft A5 5W30 i Castrol Magnatec Professional A5 5W30 to zasadniczo te same oleje.
Magnatec C2 5W30 - 6, nie wiem co w tym oleju jest, ale zimne starty i ogólnie praca silnika bardzo przyjemne dla ucha.
Mobil 1 ESP 5W30 - jakich fantastycznych analiz by nie miał, ja daję mu 4. Czemu tak? Silnik pracował na nim bardziej twardo, szczególnie na zimno, a w dodatku to pierwszy olej, który po kilku tys. km. zaczął mi znikać z bagnetu i nie pomógł mu też AR9200.
Motul 8100 Eco-nergy 5W30 - jak na razie zbyt dużo km na tym oleju nie zrobiłem, ale na razie nie mam powodów do narzekań, sprawdzony i chwalony olej przez użytkowników.

Następny u mnie wpadnie pewnie Total INEO ECS 5W30, albo myślałem też nad Motulem 8100 X-Clean EFE 5W30 bo na rosyjskim oilclubie wypadł naprawdę solidnie.

Aktualnie, gdybym miał na teraz zostać przy jakimś konkretnym oleju, to był by to Magnatec C2 5W30 z normą PSA 2290. Drugi w kolejności był by olej Forda, tudzież Magnatec Professional A5 5W30.
 
Dziękuję koledzy za opinie, myślałem o zalaniu liqui Moly 5w30 specjal tec f . Millers chyba droższy jest, budżet jak budżet, ja na olejach nie oszczędzam specjalnie i wolę dołożyć parę zł i kupić coś lepszego. Castrola trochę się boje bo podróbek dużo, a jechać u mnie w mieście kupić stacjonarnie w dużej hurtowni zaczynającej się na literkę "i" to zapłacę tyle za niego co za liqui zamówionego z sieci. Myślałem jeszcze nad ravenolem bo 5w40 vst miałem w TDI silniku i fajny olej, ale mocno podrożał teraz i czy jest tyle warty to nie wiem.
Pozdrawiam 👍
 
Castrola można kupić na all..od oficjalnego dystrybutora.
 
@Uziu92 Castrola w dobrych pieniądzach dostaniesz na znanym portalu od oficjalnego dystrybutora. LM Special Tec F to bezsensowne utopienie pieniędzy, bo to dokładnie taki sam olej, jak nasz Orlen ME F ;).
 
Ford/ motorcraft to chyba też Castrol tylko w innej butelce. Macie może dane czy się czymś różnią , bo jakoś nie mogę karty charakterystyki wygrzebać.
 
@Uziu92 Ford/Motorcraft to to samo co Magnatec Professional A5 5W30.
Sam Magnatec Stop-Start A5 od niedawna ma nową formulację, spełnia np. nowsze normy ILSAC.
 
@Uziu92 jeździłem na obydwu i szczerze, gdybym miał wybierać, to wybrał bym C2, chociażby dlatego, że normy PSA są bardziej wymagające, niż normy Forda. Jeżeli nie ten Magnatec, to kierował bym się w stronę Motorcrafta.
 
Millers jest ok, dobre oleje, ale oni są poza Unią co podraża ten olej a one nigdy nie robiły szału ceną. Ravenola osobiście nie lubię i nie polecam chociaż sporo osób go stosowało i chwaliło.

Magnateca C2 5W-30 miałem w Kijance i bardzo mi ten olej odpowiadał. Nie znaczy że sprawdzi się u Ciebie, bo to indywidualna kwestia, ale polecam. Ogólnie jeżeli ktoś zaleje Castrola to raczej nie narzeka.
 
Chyba zrobię tak że będę zalewał tym czym był zalewany w Niemczech czyli ford / motorcraft 5w30 i ścisła wymiana co 10 tys km , zastanawiam się czy nie zalać przy pierwszej wymianie cerateca, w TDI coś tam dał, zaczął mniej oleju pobierać i może coś tam lepiej chroni silnik.
 
Chyba zrobię tak że będę zalewał tym czym był zalewany w Niemczech czyli ford / motorcraft 5w30 i ścisła wymiana co 10 tys km
Pomysł bardzo dobry, Motorcraft/Formula F/Magnatec Professional Ford, to chyba jeden z mocniejszych A5/B5, a w swojej cenie jest praktycznie bezkonkurencyjny.
 
Back
Top