• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM Ford/Motorcraft A5/B5 5W-30

Ford/Motorcraft A5/B5 5W-30

Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA A1/B1
  • ACEA A5/B5
  • API SM/CF
  • ILSAC GF-4
Aprobaty:
  • Ford WSS-M2C913-A
  • Ford WSS-M2C913-B
  • Ford WSS-M2C913-C
  • Ford WSS-M2C913-D

motorcraft-5w30-a5b5-pierwiastki.jpg

Opis:
1. Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C w dolnym zakresie normy, typowa dla olei lekkobieżnych z normą ACEA A5/B5, nastawionych na ekonomię zużycia paliwa
2. Indeks lepkości (VI): 171 - dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur
3. Pakiet dodatków bogaty w wapń, z małym dodatkiem magnezu, nie jest to olej nastawiony na ograniczanie możliwości wystąpienia zjawiska LSPI. Bor pełniący rolę bezpopiołowego dyspergatora zanieczyszczeń. Molibden jako modyfikator tarcia
4. TBN - 11,4 - bardzo wysoka wartość, znacznie powyżej wymogów normy A5/B5 (>8), zapewnia dobrą odporność na zakwaszenie oleju

Baza:
Według naszej opinii, jest to olej bazujący na VHVI, będący bezpośrednim odpowiednikiem oleju Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W30.

Podsumowanie:
Olej dedykowany dla silników Forda, wymagających norm WSS-M2C913-A/B/C/D, w klasie SAE 5W30, ACEA A5/B5 o obniżonej wartości HTHS. Patrząc na lepkość w 40°C i w 100°C, oraz pakiet dodatków przeciwzużyciowych, olej nastawiony jest na zapewnienie wysokiej ochrony w momencie startu silnika, skuteczne neutralizowanie zanieczyszczeń (wysoki TBN), i zapewnienie ekonomii spalania paliwa.

Ciekawy i dobry olej w porównaniu do konkurencji w klasie A5/B5, w zakresie lepkości 5W30.


Opakowanie:

Motorcraft_fwd.jpg
Motorcraft_rev.jpg
Motorcraft_top.jpg

Motorcraft_part.jpg



Mrożenie (20°C vs. 24h@-30°C)

Motorcraft 5W30 @20C.jpg
Motorcraft 5W30 @-30C.jpg


 
Last edited by a moderator:
Dosyć że cienka 30stka to jeszcze molibden brawo.
 
Praktycznie jak Formula F. Nie wiadomo po co zmieniali nazwę.
 
widzę że mogę dalej go zalewać :)
 
Dla mnie analiza zaskoczeniem nie jest. Jak chodzi o Forda, to jestem nudny i monotematyczny. Jak ktoś pyta o olej do tej marki, pierwsze z mojej strony leci ten olej.
 
chodzi mi o to że nie mam co kombinować jak patrze np. na Motula który też ma normę forda to on słaby trochę
konkretniej to podoba mi się parę rzeczy np. lepkość w 40 stopniach w dolnej granicy, liczba zasadowa i kwasowa
 
jak patrze np. na Motula który też ma normę forda to on słaby trochę
A na jakiej podstawie tak twierdzisz?


podoba mi się parę rzeczy np. lepkość w 40 stopniach
Jeśli byłoby troszkę mniej, lub więcej w granicach normy, to nie ma to wielkiego znaczenia.
 
hmm teraz się zacznie 🤔
znawca nie jestem porównałem rubrykę właściwości oleju dla mnie cała jest na niekorzyść Motula
 
Najważniejsze, że silniki w Fordach go lubią, a i do Japonii sporo ludzi go leje. Chcesz, nie chcesz, w tej klasie olei Castrol jest tym produktem z wyższej półki.
 
Czyli dobrze że go wybrałem, w tej klasie daje radę, na 10 tys wystarczy.
 
W zupełności i jest jakieś 20-30% tańszy od Castrola, a rozlewany w tym samym zakładzie w Hamburgu.
 
Czyli dobrze że go wybrałem
Czego by nie pisali o tego typu olejach, że woda, że HTHS, że prawie 0W20, na grupie Mondeo ludziska wrzucają zdjęcia z nalotami 400-600kkm wyłącznie na Formula F/Motorcraft A5, także no...jakoś się od nich motorownie nie rozlatują ;). A przerobiłem i u siebie kilka olejów i chcieć, nie chcieć, przyznać muszę, że na Castrolowych oliwach najprzyjemniej ichniejsze silniki pracują. W domu mam aktualnie benzynowe 1.6 i 2-litrowego diesla.
 
Szczególnie benzyny 2.0 które chleją olej na potęgę, bo nie mają pierścieni
 
Duratec 1.8 też trochę pobiera ale o dziwo Formuły F i obecnie Castrola Magnateca Stop Start A5 pobiera mniej niż Amsoila 5W30 i 0W30 Signature Series, czy Millersa XF 0W30. Najwięcej brał Eurola Fortence'a i Amsoila AZO.
 
I niby jest to winą stosowanego oleju, a nie wadą konstrukcyjną? To samo można powiedzieć o TSI w VAG-ach, jakoś tam ten wspaniały 504-507 nie uchronił silników przed pochłanianiem litra oleju na 1000km ;).

Masz jakieś kolego @luckyboy urojenia, gdzie nie pojawi się olej LV, tam pełno ciebie i twojej bzdurnej teorii o niższości tego typu olejów...
 
Miałem brać lepszy olej zrobić wymianę na 15 tys, ale stwierdziłem że wezmę tańszy i zrobię na 10. Gorzej nie będzie. Jeździłem już na motulu, ravenolu i meguinie za prawie 200 zł za 5 l , teraz mam specola w jednym z aut za 70 zł i silnik tak samo pracuje, co 10 tys i tak wymiana.
 
Dodałem do pierwszego posta zdjęcia opakowania i materiały z mrożenia oleju.
 
Back
Top