• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

FORD Raptor 2.0 BiTurbo 213 KM 157 kW 2021 CZERWONY OLEJ PO 700 KM

Raptr

Nowy użytkownik
Samochód
FORD Raptor 2.0 BiTurbo
Marka samochodu
Ford
Budżet/ile litrów
Dowolny
Styl jazdy
Silnik
2.0 BiTurbo 213 KM
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Zalany przez producenta/serwis w Polsce
Witam wszystkich forumowiczów,

Niedawno zakupiłem Forda Raptora 2.0 BitTurbo 213 KM, przejechałem niecałe 700 KM (świeży samochód prosto z salonu) i sprawdziłem olej. Ku mojemu zaskoczeniu kolor oleju w silniku czerwony. Olej do skrzyni biegów również czerwony, czy jest możliwość że serwis zalał mi zły olej do silnika? Napisałem do dealera ale od kilku dni cisza, pewnie muszą jakoś się ustosunkować do tego. W załączniku zdjęcia jak wygląda olej.

Muszę się przyznać że pierwszy raz spotykam się z czerwonym olejem do silnika.
 

Attachments

  • IMG_20201012_082925.jpg
    IMG_20201012_082925.jpg
    892,9 KB · Odwiedzin: 235
  • IMG_20201012_082933.jpg
    IMG_20201012_082933.jpg
    847,8 KB · Odwiedzin: 209
  • IMG_20201012_082935.jpg
    IMG_20201012_082935.jpg
    930,1 KB · Odwiedzin: 203
Czekaj cierpliwie na odpowiedź serwisu. Widocznie taki ma być. Ustal sobie dokładnie jakiej normie ma odpowiadać olej i jakiej ma być lepkości i najwyżej wymień po 1500-2000 km jak silnik się dotrze. Koniecznie z filtrem oleju.
 
@Raptr, ja nic nadzwyczajnego w kolorze oleju nie widzę.
Poczekaj na odp serwisu, który pewnie odpowie tak samo.

Jakie interwały wymian oleju planujesz utrzymać?
 
Często (najczęściej) olej na piwrwsze zalanie to zupełnie co innego niż olej serwisowy. Jak widać nawet kolor może być inny.
Post automatically merged:

Odp serwisu: Taki został zalany i na takim ma jeździć. 20 tkm lub 2 lata wymiana.


Miałeś racje, twierdzą że wszystko w porządku.


Chciałbym je wykonywać częściej niż zakłada to producent.
Zmień ten olej po kilku tysiącach (max 10 tys ale ja bym wymienił po 3-5tys.). Wbrew pozorom silnik nie jest w pełni dotarty i w ciągu kilku pierwszych tysięcy następuje największe dotarcie i mikro opiłki krążą w układzie. Niby nie powinny specjalnie zagrażać silnikowi czy turbinie ale ja bym wymienił.
 
Moje doświadczenia dotyczące zmiany koloru oleju.W nowym samochodzie po przebiegu 3000 km wymieniłem olej fabryczny na olej wg lepkości zalecanej przez producenta.Olej zmienił kolor na malinowy po przebiegu 4000km ale jak wlewałem był normalny czyli miodowy. Potem w miarę przejechanych kilometrów olej znów zmienił kolor na ciemny brąz.Jak go wymieniałem po przebiegu 10000 km wszystko było normalnie .A silnik pracował idealnie i nadal pracuje. Wiec nie zrezygnowałem z tego oleju i nadal go stosuję.Od wymiany do wymiany ubytek oleju był minimalny i praktycznie nie do zauważenia na bagnecie podczas pomiaru. Prawdopodobnie olej ma specyficzny dodatek który go wyróżnia i powoduje zmianę koloru,wiec bez obaw gdyby zamienili olej i wlali przekładniowy to silnik by już ci to zasygnalizował swoją pracą.Ten olej który aktualnie wlałem zapewne też zmieni kolor i jestem na to przygotowany, a tak przy okazji kolor oleju jest bez znaczenia jeśli silnik pracuje prawidłowo.
 
Mój Molygen jak go nalewałem do zbadania był fluorescencyjnie zielony :D
 
Back
Top