• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford s-max 2.0 tdci BEZ DPF

Montoy82

Nowy użytkownik
Samochód
Audi a4 b6 1.8t bex 190 km quattro
Marka samochodu
Ford
Budżet/ile litrów
Średnia cena
Styl jazdy
Silnik
2.0tdci 140km bez dpf
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Niewiem
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Raz w tygodniu trasa 35-70 km
Dwa razy w tygodni po miescie
raz w roku trasa autostradowa 2000km

na pierwszą wymianę chciałbym coś tańszego i wymiana po 2000km
później coś ze średniej lub wyższej półki i wymiana co 10 000km,auto tyle co kupiłem i raczej żadko było wymieniane.a3/b4 czy c3,zawsze miałem benzyny turbo i lałem 0w40 syntetyki żeby było fajnie w zimie i w lecie.Na dieslach sie nie znam.
 
Orlen MaxExpert F 5W30 wydaje się być rozsądnym wyborem, zarówno na pierwszą wymianę, jak i na kolejne.
Ewentualnie Motorcraft A5 5W30.
 
Ten silnik nie potrzebuje wysokiej lepkości i 0W30/5w30 będzie optymalna lepkością. Jak nie masz filtra to możesz rozejrzeć się za full sapsem ale olejów c2/c3 też bym nie skreślał. Bardzo korzystny stosunek cena/jakość ma ciekawy i niedoceniany Elf Evolution 900FT 0W30 i jest to na pewno produkt godny uwagi w tym wypadku. Możesz zalać coś dedykowanego pod Forda z A5/b5 i też będzie ok. Koledzy ci na pewno zaraz coś doradzą.
 
Jak nie masz filtra to możesz rozejrzeć się za full sapsem
Przecież nawet będąc wyposażonym w DPF, zalecanym przez Forda olejem jest FullSAPS 5W30 A5/B5 z normą WSS M2C-913C 😉.

@Montoy82
Najlepiej cena-jakość wyjdzie Ci OEM-owy Motorcraft A5 5W30.
Taniej możesz szukać Texaco Energy 5W30, Gulf Formula FS 5W30.
Z Polskich Lotos Synthetic A5/B5 5W30, Orlen ME Platinum F 5W30.
 
Przecież nawet będąc wyposażonym w DPF, zalecanym przez Forda olejem jest FullSAPS 5W30 A5/B5 z normą WSS M2C-913C 😉.

@Montoy82
Najlepiej cena-jakość wyjdzie Ci OEM-owy Motorcraft A5 5W30.
Taniej możesz szukać Texaco Energy 5W30, Gulf Formula FS 5W30.
Z Polskich Lotos Synthetic A5/B5 5W30, Orlen ME Platinum F 5W30.
zgadza się jednak nie jest to jednoznaczne, że nie ma ograniczeń względem poziomu popiołów i można zastosować dowolny full saps.
 
@tomek evo mozna, dowolny fullSAPS z normą A5/B5 i mówi o tym jasno instrukcja obsługi.
 
Czyli jednak nie dowolny full saps bo powinien raz, że spełniać normę A5/B5 a dwa normę producenta a to powoduje to o czym pisałem wcześniej. Z tego co wiem nieoficjalnie to Fordowskie rozwiązanie filtra cząstek stałych przewiduje popioły na poziomie 1,0 max 1,1. Nie wiem dokładnie jakie jest powiązanie z normą oleju ale chyba jakieś jest. Dotyczy to oczywiście starszych konstrukcji bo nowsze z Euro 6 to już inna bajka i tam jest max 0,8.
Swojego czasu temat 2 norm Forda przerabiałem dość dokładnie i abstrahując od kretyńskich tłumaczeń centrali Forda to do poziomu popiołów nie należy podchodzić bezkrytycznie. Oczywiście w praktyce zwłaszcza jak silnik nie bierze oleju to te zalecenie mogą być zasadne albo nie.
 
Last edited:
Czyli jednak nie dowolny full saps bo powinien raz, że spełniać normę A5/B5 a dwa normę producenta
Dlatego też pewnie polecasz Elfa 0W30 A3/B4? ;)

Poza tym instrukcja mówi o 5W30, normie 913C lub A5/B5, czyli norma producenta nie jest bezwzględnie wymagana.


popioły na poziomie 1,0 max 1,1.
I pewnie dlatego Motorcraft ma je na poziomie 1.3...


Nie wiem dokładnie jakie jest powiązanie z normą oleju ale chyba jakieś jest.
Nie ma, norma 913 od zwykłego A5 B5 różni się głównie wymogiem TBN na poziomie >10.


Swojego czasu temat 2 norm Forda przerabiałem dość dokładnie
No nie dość dokładnie, jak widać.


abstrahując od kretyńskich tłumaczeń centrali Forda to do poziomu popiołów nie należy podchodzić bezkrytycznie. Oczywiście w praktyce zwłaszcza jak silnik nie bierze oleju to te zalecenie mogą być zasadne albo nie.
To w końcu Ford jest w błędzie, czy nie jest, są debilami, czy tylko Ty tak twierdzisz? Volvo też w takim układzie też pracują debile, bo do tych silników zalecają A5/B5 0W30? ;)
 
Dla normy ...913C jest dopuszczone 1.2% - TBN 8, a dla ...913D 1.3% - TBN 10. Po za tym 913D zastępuje poprzednie normy A/B/C
 
Co się stało z DPFem ze nie ma ?
Wersja bez , czy usunięty?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Dlatego też pewnie polecasz Elfa 0W30 A3/B4? ;)

Poza tym instrukcja mówi o 5W30, normie 913C lub A5/B5, czyli norma producenta nie jest bezwzględnie wymagana.



I pewnie dlatego Motorcraft ma je na poziomie 1.3...



Nie ma, norma 913 od zwykłego A5 B5 różni się głównie wymogiem TBN na poziomie >10.



No nie dość dokładnie, jak widać.



To w końcu Ford jest w błędzie, czy nie jest, są debilami, czy tylko Ty tak twierdzisz? Volvo też w takim układzie też pracują debile, bo do tych silników zalecają A5/B5 0W30? ;)
Nie twierdze, że są debilami tylko debilne było ich stwierdzenie, że pomimo, że olej spełnia ich normę to się nie nadaje bo jest z Australii a tam jest inny klimat. Taki tekst dostał Klient z centali Forda (nota bene były user tego forum). Co do stosowania olejów z normą 913 i dpf-a/fapa to opieram się na tym co twierdziło ASO.
Co do oleju, który poleciłem to jest to do pojazdu pozbawionego filtra cząstek stałych wiec nie bardzo wiem po co ten wpis.
Proszę nie przekręcaj tego co napisałem. Nigdzie nie napisałem, że "To w końcu Ford jest w błędzie, czy nie jest, są debilami, czy tylko Ty tak twierdzisz? Volvo też w takim układzie też pracują debile, bo do tych silników zalecają A5/B5 0W30? " To jest niestety Twoja nadinterpretacja, która nie ma nic wspólnego z tym co napisałem. Najlepiej będzie jak posprzątasz temat.
 
To w końcu z czy lub.
Zalecają stosowanie olejów z normą 913C, bo logiczne że mając swoją normę i swoje oleje OEM, będą to oleje pierwszego wyboru, lub w razie ich niedostępności dopuszczają A5/B5 bez normy Forda.


Co do oleju, który poleciłem to jest to do pojazdu pozbawionego filtra cząstek stałych wiec nie bardzo wiem po co ten wpis.
To czym się różni SILNIK pozbawiony filtra, od tego z filtrem? Skoro zalecanym olejem jest A5/B5, to co konstrukcyjnie zmienia się w silniku po usunięciu filtra, że zmieniłeś zalecenie na A3/B4, biorąc pod uwagę taki drobny szczegół, że obydwa są olejami FullSAPS i obydwa teoretycznie nie nadają się do stosowania z filtrami cząstek stałych?
Wpis po to, żeby wyprostować marketingowy bełkot, który się nie trzyma kupy. Jakbym miał posprzątać temat, musiał bym zacząć od usunięcia Twoich wpisów, także wolę po prostu zwracać uwagę na pewne nieścisłości ;).
 
W 1.6 TDCI to się zdarzało, że jak przyszła dostawa do dilera to jedne miały filtr a inne nie. Znam też przypadek Opla, gdzie po VIN-ie powinien być filtr ale go fabrycznie nie było. Oczywiście dotyczy to pojazdów przed Euro 5.
 
Lotos Synthetic A5/B5 5W30 ten olej już wleciał do silnika i posiedzi tam 1000-2000
Zostaje kwestia oleju drugiego używanego "na stałe" lepszej jakości.
Pytanie dodatkowe jaki olej ma najlepsze właściwości myjące ,wiem chyba już że TBN musi być wysoki.Co jeszcze ?Znacie taki olej?
Czy poprostu nic nie zastąpi płukanki dodanej do oleju przed wymianą( nie jestem zwolennikiem)
 
Jeżeli chodzi o "lepszej jakości" to w kwestii A5/B5 913C/D, czy kupisz Lotosa za 90 zł, czy Motula za 150 zł, czy Liqui Moly za ponad 200 zł, te oleje nie będą się różniły niczym pod względem pakietu, baz, ani w zasadzie jakości.
Co w olejach tej klasy się wyróżnia, to na pewno Castrol Magnatec A5, Motorcraft A5, Millers PerformanceECO - aczkolwiek, po naszej analizie, moim zdaniem nie wyróżnia się niczym pozytywnym.
No i pomijam już oleje pokroju Amsoila, bo to już trochę inna liga.
Jak chcesz porządny olej z topowej półki, to mogę Ci polecić Mobil1 ESP LV 0W30.
A jeżeli nie chcesz co wymianę wywalać ponad 200 zł na sam olej, to silnikowi nie zrobi różnicy, czy zalejesz mu tam Lotosa, czy Liqui Moly ;)
 
Fakt, wypadł mi całkiem z głowy Shell ;). Ale jego ceny tak poszły w górę ostatnio, że zrównał się z ESP LV, który też ma -60°C, do tego jest po prostu bardziej zaawansowanym olejem, no i posiada API SN i dodatkowo jest to olej ACEA C2+A5/B5. Shell, poza bazami GTL ma w zasadzie dosyć standardowy pakiet pod A5/B5, ot ma trochę Moli w pakiecie, dlatego uważam go za takiego fajniejszego Motorcrafta A5 :).
 
Back
Top