• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford s-max 2.0 tdci BEZ DPF

Montoy82

Nowy użytkownik
Samochód
Audi a4 b6 1.8t bex 190 km quattro
Marka samochodu
Ford
Budżet/ile litrów
Średnia cena
Styl jazdy
Silnik
2.0tdci 140km bez dpf
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Niewiem
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Raz w tygodniu trasa 35-70 km
Dwa razy w tygodni po miescie
raz w roku trasa autostradowa 2000km

na pierwszą wymianę chciałbym coś tańszego i wymiana po 2000km
później coś ze średniej lub wyższej półki i wymiana co 10 000km,auto tyle co kupiłem i raczej żadko było wymieniane.a3/b4 czy c3,zawsze miałem benzyny turbo i lałem 0w40 syntetyki żeby było fajnie w zimie i w lecie.Na dieslach sie nie znam.
 
Zgadza się, to ogromna zaleta. Ale jak mówię, to jest taki Motorcraft A5 na bazach GTL, a ESP LV to już zupełnie inna bajka, bo masz tam GTL+PAO+Estry, no i nowoczesny pakiet Exxona.
Generalnie obydwa oleje są bardzo dobre, obydwa w podobnej cenie, kwestia podejścia do olejów, Shell robi solidne oleje na GTL, powiedział bym, że taką starą szkołą, Mobil robi nowoczesne, zaawansowane oleje testując i rozwijając autorskie rozwiązania i pakiety, obydwu efekt końcowy wychodzi tak samo dobrze :)
 
Mobil 1 ESP LV to zapewne dobry olej ale API SN tylko w testach silnikowych
20220825_205355.jpg
 
Last edited:
A to błąd ;)
Z doświadczenia wiem że w silniku (pewnie nie każdym )potrafi zostać 0.5 L oleju więc też płukanki ,ta płukanka później dołączy do nowego oleju.Stary nauczyciel mechaniki uczył że po spuszczeniu oleju zalewa się świeżym odpala i znowu spuszcza żeby zalać olej docelowy.Olej używany do płukania można użyć kilka razy.
 
Nieraz było mówione na forum, że płukanka wyparuje dość szybko ze świeżego oleju, a nawet jeśli by zostało te 20 czy 30ml to przy 5L oleju naprawdę nie ma się czym przejmować. Płuczę każdy samochód przy wymianie oleju, nie miałem jeszcze żadnych problemów czy nieprzyjemnych sytuacji z tym związanych.
 
Dlatego też pewnie polecasz Elfa 0W30 A3/B4? ;)

Poza tym instrukcja mówi o 5W30, normie 913C lub A5/B5, czyli norma producenta nie jest bezwzględnie wymagana.



I pewnie dlatego Motorcraft ma je na poziomie 1.3...



Nie ma, norma 913 od zwykłego A5 B5 różni się głównie wymogiem TBN na poziomie >10.



No nie dość dokładnie, jak widać.



To w końcu Ford jest w błędzie, czy nie jest, są debilami, czy tylko Ty tak twierdzisz? Volvo też w takim układzie też pracują debile, bo do tych silników zalecają A5/B5 0W30? ;)
Nie ani w Volvo ani we Fordzie nie pracują debile. Normy olejów jakie są narzucone przez tych producentów wynikają z wyśrubowanych norm ekologicznych w Europie. W serwisówce Volvo dla silnika D4204T (2.0 HDI 136km) stoi że:

Lubricants,
engine
EngineService interval
(km)
Volume
(litres)
GradeViscosity
EUD4204T20.000Approx. 4.8ACEA A5/B5SAE 5W-30
Rest of the worldD4204T20.000Approx. 4.8ACEA A3/B3/B4SAE 0W-30
 
Back
Top