• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Smax 2008 MK1 2.0 TDCI 140KM

mackoo

Nowy użytkownik
Samochód
Ford S-Max MK1 2.0 TDCI
Marka samochodu
Ford Smax MK1
Budżet/ile litrów
150 zł/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCI 140 KM DW10
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
WSS-M2C913-B
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Long Life 5w30
Witajcie,
Dobijam do 7kkm na obecnym oleju (przebieg 212 kkm), więc zastanawiam się co wlać przy następnej wymianie. Obecnie z racji pandemii i pracy zdalnej większość przebiegu to krótkie dystanse, ale zaczyna się to zmieniać (powrót do pracy stacjonarnej) no i wakacje przed Nami.
Zadanie domowe odrobiłem i z polecanych olei do TDCI/HDi wytypowałem następujące:
- Mobil 1 ESP 5w30
- Lotos Aurum 504/507
- Fuchs Titan GT1 Pro C3 5w30
- Specol 504/507

Na obecnym Total'u auto zachowuje się bardzo ok., dpf bezproblemowy.
Będzie jakaś znacząca różnica między ww.? A jeśli nie, to może wziąć ten, który wychodzi najtaniej i dopakować go AR9100?

pozdrawiam
 
Ford Formula F 5W30
Castrol Magnatec A5 5W30
Orlen Max Expert F 5W30
Motul 8100 ECO-nergy 5W30

ewentualnie, chcąc mniej popiołów:
Castrol Magnatec C2 5W30
Mobil1 ESP 5W30

Miałem wcześniej DW10 w Focusie i chyba najprzyjemniej ten silnik pracował na Formule F i Motulu 8100

Dlaczego chcesz iść w klasę C3, zamiast zalecanych olei lekkobieżnych A5B5, albo C2?
 
@mackoo - trochę dziwny dobór olejów, żaden z nich nie spełnia wymaganej normy Forda?

Wg mnie Ford Formula F, Orlen ME F albo zostań przy totalu tylko zamiast tego co masz teraz zalej 9000 Future NFC 5W-30
 
Generalnie wzorowałem się m.in. na poniższych wypowiedziach dot. TDCI:
Są generalnie różne szkoły odnośnie olejów do Forda i norm. Jeśli trzymamy się normy Forda to dla mnie faworytem jest Millers EE longlife Eco 5W30 - Klienci sa naprawdę bardzo zadowoleni z tego oleju. Ale za 150 zł 6 litrów się nie kupi. Bardziej budżetowo na pewno godny polecenia jest ww. Meguin oraz niezły powinien być Eurol Fortence 5w30 - patrząc na parametry oraz kierując się dotychczasowymi analizami Eurola to za te pieniądze chyba nic lepszego nie dostaniemy.
Inna szkoła mówi, ze (zwłaszcza jak jest brak filtra) lejemy full saps najlepiej A5/B5 ale niekoniecznie i patrzymy tylko na lepkość aby była zbliżona do tego co zaleca producent.
Jeszcze inna, że (zwłaszcza jak jest filtr) lejemy mid sapsa i patrzymy tylko na lepkość aby była zbliżona do tego co zaleca producent.
Mam Klientów, którzy stosują w tym silniku Specola Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 i silniki pracują bardzo fajnie i z AR9100 i bez też jest ok.
Konstrukcja filtra cząstek stałych w Fordach starszych generacji umożliwia zastosowanie oleju full spas, choć zaleca się aby poziom sapsów nie był zbyt wysoki.
5w30 z normą VW 504/507 najlepiej wypada w tym silniku. HTHS 3,5 to zawsze rezerwa, HTHS poniżej 3,5 to nic innego jak niewielka oszczędność paliwa, której kierowca w żaden sposób nie odczuje. Norma VW 504/507 dlatego że jest najbardziej wymagającą wśród lepkości 5w30.
Ja na początku też patrzyłem na normy PSA (a mam chyba taki sam silnik) ale ostatecznie wybrałem oleje z 507.00 (zalałem 2 raz)
Póki co trzymam cię C3 i nie będę przechodził na C2. Możliwe że różnicy i tak bym nie odczuł ale wolę mieć ciut wyższy HTHS niż teoretyczną oszczędność na spalaniu paliwa przy C2.
Mobil 1 to wyższa półka, wg mnie jedne z lepszych olejów na rynku z tych ogólnie dostępnych. A niektóre już w ogóle. Wg mnie jak najbardziej może być. Tylko pamiętaj, żeby kupić ESP albo ESP LV, bo ESP Formula się nie nadaje - nie spełnia żadnych norm ACEA

@Triumphator, miałeś te same wątpliwości w swoim temacie, na co się finalnie zdecydowałeś?

Nie zamykam się na żadne opcje, po prostu po lekturze forum wyszło, że można zdecydować się na c3 do tego silnika.
 
miałeś te same wątpliwości w swoim temacie, na co się finalnie zdecydowałeś?
W Focusie lałem, albo Formule, albo 8100. W Mondeo jeździłem na Formule F, później przeszedłem na Castrola Magnatec A5 5W30, z normą ILSAC GF-5 i muszę przyznać, że silnik bardzo na plus zmienił się akustycznie. Teraz w ramach testu i żeby sprawdzić jaka jest faktycznie różnica pomiędzy wpływem oleju FullSAPS, a MidSAPS na filtr DPF, rozważałem albo Magnateca C2, albo Mobila ESP, no i po forumowej analizie, wczoraj odebrałem paczkę z Mobilem jednak. Ale generalnie trzymam się, albo norm Forda, albo norm PSA, zobaczę jak to się na Mobilu będzie spisywać teraz, ale np. do Taty C-Maxa bankowo biorę Magnateca A5, ILSAC GF-5, bardzo pozytywnie mnie ta oliwa zaskoczyła.
 
No właśnie, ja mam obecnie wlany olej LowSaps, silnik pracuje bardzo kulturalnie a DPF jest ale działa jakby go nie było ;) ale nie mam porównania do FullSaps.
Zastanawiam się czy przechodzić na C2 skoro nie mam się do czego przyczepić obecnie.
Daj znać jak zalejesz Mobila, jestem ciekawy odczuć.
 
C2 nie wiem czy nie będzie zbyt niska lepkosc hths,ja bym pozostał na c3 jednak
Jakim sposobem ma być za niska lepkość, w silniku, do którego wymagany jest olej o obniżonym HTHS?

2.0TDCi to konstrukcja PSA, silniki HDI z serii DW10, produkowane od 1999 roku i od tamtej pory pracujące na olejach lekkobieżnych A1/B1, później A5/B5, przez C2, kończąc obecnie na C1.
Poza tym, praktycznie cała gama -cywilnych- silnikowa Forda, od wprowadzenia normy 913 - czyli też około 2000 roku - jeździ na olejach A1/B1 lub A5/B5, począwszy od benzyniaków od Mazdy, po ropniaki od PSA ;).
 
Last edited:
Jakim sposobem ma być za niska lepkość, w silniku, do którego wymagany jest olej o obniżonym HTHS?

2.0TDCi to konstrukcja PSA, silniki HDI z serii DW10, produkowane od 1999 roku i od tamtej pory pracujące na olejach lekkobieżnych A1/B1, później A5/B5, przez C2, kończąc obecnie na C1.
Poza tym, praktycznie cała gama -cywilnych- silnikowa Forda, od wprowadzenia normy 913 - czyli też około 2000 roku - jeździ na olejach A1/B1 lub A5/B5, począwszy od benzyniaków od Mazdy, po ropniaki od PSA ;).
Obecnie bodajże od 2019 roku 2.0TDCI to już nie jest silnik PSA tylko konstrukcja własna Forda.
 
Tak, zgadza się, wprowadzony w 2019 roku, silnik 2.0 EcoBlue, to konstrukcja własna Forda. Ale już koniec offtopu. Temat dotyczy oleju do silnika DW10 i do niego wracamy.
 
Bo nie jest olejem stricte dedykowanym do diesli z DPF.
Bo Ford też nie wymagał w tym modelu olei o obniżonej zawartości popiołów. Masz zalecamy A5/B5 5W30 z normą 913C lub 913D. Filtry w MK4 są dostosowane do współpracy z olejami FullSAPS.

Poza tym, jeżeli interesuje Cię temat doboru oleju do Twojego samochodu, proszę o założenie własnego tematu.
 
W tym roku taka kombinacja wpadnie do auta.

20220412_193321.jpg
 
od 1999 roku i od tamtej pory pracujące na olejach lekkobieżnych A1/B1
jesteś w błędzie, RHY, RHZ oraz wczesne 1.6 HDi bez FAPa miały zalecane 5w40/10w40 a3/b3 a3/b4 ;)
 
Dopiero w 2011 wraz z modernizacją silników wszedł lekkobiezny Total Ineo ECS
 
@CallMeDezy @luckyboy, w 2011? Nie miałem styczności z PSA w tamtym okresie, ale miałem Focusa MK2 z 2004 roku, z 1.6 TDCi pod maską, czyli bądź co bądź DV6, i tam w instrukcji było coś takiego:
Jeżeli olej spełniający wymagania specyfikacji WSS-M2C913-C nie jest dostępny, należy zastosować olej SAE 5W-30 (preferowany), SAE 5W-40 (oprócz pojazdów na paliwo E85) lub SAE 10W-40, spełniający wymagania specyfikacji ACEA A5/B5 (preferowany) lub ACEA A3/B3

Nie wiem kiedy Pug i Cytryn zaczęli stosować oleje lekkobieżne, ale Ford stosował je w tych silnikach od kiedy zaczęli je tylko montować w swoich samochodach.
 
PSA chyba w 2009r wprowadziło normę 2290 czyli np. Total Ineo ECS.
 
Back
Top