• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Forte top end treatment czy liqui moly ceratec

Tob_Teo

Użytkownik
Samochód
Audi a3 8l 1.8t ARZ 2000r.
Witam, posiadam audi a3 8l 321 000km przebiegu 1.8t arz z 2000r. Będę zmieniać olej na Meguin'a Super Leichtlauf 5w40 z Mobila 10w40 i zastanawiam się jaki dodatek do oleju dodać. Od zakupu auta w listopadzie 2022r. auto na 900-1000km wzięło 400-500ml oleju, a po dodaniu Forte Seal Conditioner ubytek ten zaobserwowałem około 200-250ml na 1500km. Z racji tego, iż patrząc w książeczki serwisowe poprzedni właściciele zmieniali olej raz w roku i było to mniej więcej co 12-18 tysięcy kilometrów więc nie ciekawie. Po zakupie zrobiłem płukankę liqui moly przez 10 min na biegu jałowym, a teraz będę robić płukankę od Forte, lecz mam dylemat czy dodać do nowego oleju Ceratec'a czy Forte Top End Treatment (usuwa osad, lak, żywice itp, a silnik po odkręceniu środka jest cóż... dość zasyfiony)?
Co byście polecili? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pomoc.
 
Można się zastanawiać czy zastosować forte top end czy oilsyn LL. Domyślam się, że to forte to płukanka długodystansowa. Jeśli widzisz, że masz zasyfiony silnik to bez dwóch zdań dodaj forte top tylko czy do meguina SL? Można by coś tańszego nie na bazie PAO.
 
Od dłuższego czasu mam zamiar zmienić olej z 10w na dobre 5w, a olej kupiłem już w poprzednim miesiącu, a w tym tygodniu, ściągam miskę, czyszczę smok i zakładam nową miska bo ta obecna jest przegwintowana na śrubę 17 jak się nie mylę i cieknie troszkę z korka.
Ceratec'a też mam już kupionego ale zastanawiam się czy nie wlać teraz czegoś od forte, gdyż seal conditioner widać że pomógł, a ceratec'a wlać przy jeszce następnej wymianie
 
Najpierw proponuję płukanie Oilsyn LL lub Forte TET, a przy następnej wymianie modyfikator tarcia.
 
Chyba właśnie tak zrobię. Myślę nad tym od jakiegoś czasu, bo pierwotnie teraz miałem wlać ceratec'a, ale kusi mnie wlanie Forte najpierw, stąd ten post aby dowiedzieć się co więcej osób o tym myśli 😅
 
W tym silniku najlepiej zrobisz ja olej będziesz zmieniał co 5 kkm plus szybką płukanka.
Ps jak zdejmiesz misę to wymień obrazu smok od pompy bo lubi zarastać glonami.
 
5 tys to akurat przesada. Wymiana co 10tys km jest OK. Smok/sitko pompy przy sciaganiu miski konieczne do wymiany/czyszczenia.
Turbo zdrowe? Przewody odmy wymienione?
 
Jeśli pobjera olej na autostradzie to grzybek /odma do sprawdzenia.
 
Odma całą nowa, rurki, zaworki i grzybek nowe.
Auto dymi tylko jak się na LPG przełączy, a przy tych temperaturach to normalne.
Niby na zimnym jak tata jechał za mną to mówił że tak przez pierwsze 800-1000 metrów wydaje się jakby było czuć olejem
Czasem przy cofaniu jak parkuje to poczuje olej lekko albo już przeczulony jestem i mi się wydaje.
Czytałem że 1-1.5 litra na 10 tysięcy kilometrów to w 1.8t norma zużycia oleju
Olej mam w planach zmieniać tak co 8-9 tysięcy kilometrów
 
Odpuść ten Ceratec. Sam olej starczy. A jak już to coś z AR a nie szuwaksy.
 
Odma całą nowa, rurki, zaworki i grzybek nowe.
Auto dymi tylko jak się na LPG przełączy, a przy tych temperaturach to normalne.
Niby na zimnym jak tata jechał za mną to mówił że tak przez pierwsze 800-1000 metrów wydaje się jakby było czuć olejem
Czasem przy cofaniu jak parkuje to poczuje olej lekko albo już przeczulony jestem i mi się wydaje.
Czytałem że 1-1.5 litra na 10 tysięcy kilometrów to w 1.8t norma zużycia oleju
Olej mam w planach zmieniać tak co 8-9 tysięcy kilometrów
Sprawdź czy turbo nie puszcza oleju w dolot, smród może też powodować jakiś wyciek i olej kapiący na wydech, przy okazji wymiany oleju możesz na noc zalać płukanki bezpośrednio na cylindry przez dziurę od świec bo takie interwały olejowe poprzedniego właściciela mogły pozaklejać pierścienie. Jeśli to nie pomoże to śmiało lej tego cerateca bo zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi a może pomóc
 
Po zdjęciu węża od przepustnicy było sucho, żadnego oleju poza może 2-3 kropelkami na klapie przepustnicy, a sama przepustnica w sobie czysta
Patrząc od dołu widać lekko przypocone turbo do strony zimnej lecz nie wiem czy może od uszkodzonej wcześniej odmy gdzieś wywaliło olej czy może coś innego ale przy okazji zdejmowania miski będę wymieniać uszczelki rury spustowej oleju od Turbo bo możliwe że to właśnie od tych uszczelek turbo lekko przypocone
 
Kolego w Audi po 23 latach to uszczelniacze zaworowe są już plastikowe na granicy żywota, sam mam z tego samego rocznika, jedynie co cie może uratować to Valvoline Max life 5w-40 o ile to rzeczywiście działa, ja leję tylko go ale czy zmiękcza te uszczelki to niewiem, wmawiam sobie że tak. Ale remontu nie unikniesz, plus prowadnice jeżeli zamierzasz trzymać to auto dla siebie, no i już do panewek trzeba zajrzeć i pierścienie więc raczej grubszy kwit trzeba szykować.
 
U mnie uszczelniacze ori lat 35. I zero oznak zużycia. Tak tak pierścienie i panewki... :p
 
Panewki ładne bo były sprawdzane przy zdejmowaniu miski
Po płukance forte i przejechaniu 52km na niej auto mniej kopci na luzie nawet po przełączeniu na lpg ale może to być zasługa wyczyszczenia smoka i cieplejszych dni niż to było w grudniu czy styczniu
Możliwe że uszczelniacze, lecz po wlaniu forte seal conditioner ubytek oleju spadł i to bardzo widocznie. Narazie będę obserwował i kontrolował stan oleju
U dziewczyny w Grande Punto 1.4 z 2009 z spalania oleju 2.5l może trochę więcej na 10 tysięcy po zastosowaniu płukanki Liqui Moly spalanie te spadło do jakiś 1.5-1.8l.
Teraz zastosowałem u niej również płukankę forte + przejechane 35km i silnik pod korkiem gołym okiem widać że o wiele czyściej jest plus spalanie oleju spadło do około 200ml na 1600-1700km
 
Back
Top