• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

GOLF IV Variant 1.9 TDI ALH 90KM

M@ciek

Użytkownik
Samochód
Volkswagen Golf
Marka samochodu
VW Golf
Budżet/ile litrów
150 / 4 litry
Silnik
1.9 TDI ALH 90KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505.00
Witam Panów !!!
Mam takie pytanie odnośnie oleju. Jestem użytkownikiem pełnoletniego Golfa 4 z silnikiem 1.9 TDI 90 KM kod silnika ALH ze zmienną geometrią.
Dotychczas jeździłem na oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil Higth Tech w sumie jestem bardzo zadowolony. Jedynym minusem jest cena.
Czy polecicie coś równie dobrego, ale w bardziej przystępnej cenie?

 
Bezpośrednim odpowiednikiem LM jest Meguin Super Lichtlauf 5w40.
Cena od 160 do około 200pln, za 5L.
Taniej na pao nie będzie.
Jeżeli cena dalej za wysoka, to schodzimy do hc i tutaj klasyka, czyli total, Castrol, Valvoline, ...
Jeszcze taniej - Lotos 5w40 ...
I to jest chyba mój faworyt.
 
Ten motor pojedzie na wszystkim. Wstyd sie przyznać ale 9 lat temu zalewałem do niego 10w40 Valvo Durablend Diesel.
Zalej jaki kolwiek 5w40.
 
a co sądzicie o Eurol Super Turbo Di?
ewentualnie Shell Helix Ultra

Ten motor pojedzie na wszystkim. Wstyd sie przyznać ale 9 lat temu zalewałem do niego 10w40 Valvo Durablend Diesel.
Zalej jaki kolwiek 5w40.
Kiedyś też jeździłem na 10w40, aż mnie jeden mechanik sprowadził na ziemię, później lałem nawet chyba raz 5w30, a teraz 5w40.
Chodzi mi o to, że nie wiem czy jest sens na tak drogim oleju jeździć, silnik ma ponad 370 tyś nalotu.
Wiem, że na wszystkim pojedzie, ale zależy mi by dalej jeździł i to dobrze.
 
To pancerne jednostki. Moim zdaniem szkoda pln na LM. Wszystkie oleje co koledzy wymienili będą dobre. Z tego co pamiętam wchodzi tam 4.5L.
 
Mam w rodzinie takiego i zalany jest Lotos Synthetic Plus 5w40 i nie mam na co narzekać.
Wcześniej jeździł na olejach Total, Motul, Castrol, Valvoline i powiem szczerze że nie warto przepłacać.
 
Dziękuję Panowie za podpowiedzi
"na tapecie" mam olej

EUROL FLUENCE 5W40​

z chwilowej lektury Forum widzę, że to dobry stosunek ceny do jakości
 
Lotos Syntetic Plus 5w40 będzie w sam raz, to są bardzo dobre olej i nie ma sensu wydawać dodatkowych pieniędzy na zagraniczną konkurencję. 4l można kupić za ok 50-60zl, olej ma oficjalne aprobaty LL01 (BMW), MB 229.5 i VW 505.
 
Nie wiem dlaczego, ale zejście z pułapu ponad 200zl na 60zl dla mnie jest dużym przeskokiem 😝 już zdecydowałem się na EUROL tylko proszę mi wytłumaczyć dlaczego nie Fluence, a Super Lite
W specyfikacji Fluence ma również VW 502.00, VW 505.00
 
@M@ciek, Fluence to MID saps, czyli do diesli/benzyn z DPF.
Super lite to fullsaps; to samo Lotos.
Możesz lac obydwa, ale spośród euroli to Fluence lepiej się prezentuje.
 
Panowie wielkie dzięki za pomoc i sugestie.
Przeliczyłem opcje i sprawa się ma tak, że zostaję przy Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40.
Mam teraz jeszcze dodatkowo od około 25 tys razem z tym olejem Ceratec. Nie będę teraz póki co płukał. By nie podgryzać modyfikatora, który i tak utrzymuje silnik w czystości.
Plan mam taki by lać Liqui Moly Synthoil High Tech plus Ceratec. Wymieniając olej raz w roku co 12 tyś. Planuję co trzecią wymianę czyli co 30 tyś płukać czarną płukanka LM i dodawać ceratec.
Schodząc na tańszy olej na jedno wyjdzie i tu przykład.
Lejąc np. EUROL bądź Shell Helix plus do tego płukanka, plus modyfikator tarcia np. Ar9100 wychodzi cenowo tyle co LM, tak więc raczej odpuszczam zmianę oleju, no chyba że mnie ktoś konstruktywnie "sprowadzi na ziemię".
Z góry dziękuję.
 
Do takiego silnika to ja bym wolał kupić tańszy olej i częściej zmienić, nawet co pół roku (lub co 5 tys. km), wyjdzie taniej niż zalewanie tego LM, a myślę że i korzystniej. Ewentualnie tańszy olej + witaminka przy normalnym interwale też uważam że więcej zrobi niż droższy olej solo w tym konkretnym przypadku.
 
Do takiego silnika to ja bym wolał kupić tańszy olej i częściej zmienić, nawet co pół roku (lub co 5 tys. km), wyjdzie taniej niż zalewanie tego LM, a myślę że i korzystniej. Ewentualnie tańszy olej + witaminka przy normalnym interwale też uważam że więcej zrobi niż droższy olej solo w tym konkretnym przypadku.
Kolego czyli lepiej zejść na tańszy np. EUROL/Shell i dolewać np AR 9100 bądź 9200v2 poprzedzając oczywiście płukaniem np. Archoil bądź LM?
 
Last edited:
Back
Top