• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf VII CUNA pobór oleju

marmur

Nowy użytkownik
Samochód
VW Golf VII CUNA
Marka samochodu
VW Golf VII
Budżet/ile litrów
200
Silnik
2.0 CUNA
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
+/- 200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504/507
Witam, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad olejem do swojego golfa. Starałem się znaleźć odpowiedz na forum ale im więcej szukam i czytam mam coraz większy mętlik… czy ktoś mógłby mi pomóc i trochę sprawę rozjaśnić?

Golf oczywista rzecz (podobno) pobiera olej w różnych ilościach zależy od jazdy ale trochę mnie to męczy i spać nie daje, przebieg prawie 300000, powiedzmy ze inne uszkodzenia sprawności/niesprawności podzespołów nie bierzemy pod uwagę. Zalecany Specyfikacja VW 504 00 / 507 00 i teraz pytanie:

Czy mogę zmniejszyć pobór oleju przechodząc z 5W30 który teraz leje na 5W40 ?

Czy 5W40 który chciałbym zalać musi mieć ACEA C3? Dodam ze okazało się ze DPFa już auto nie miało jak kupiłem…

Czy 5W40 ACEA a3,b4 będzie gorzej chronił silnik lub co gorsze szkodził mu?
 
Różnicy między 5W-40 a 5W-30 jest bardzo mała, nie ma sensu zmieniać oleju. Ja bym został przy 504/507, przejdź po prostu na jakiś tani (Lotos Aurum 504/507 np). możesz spróbować jakiejś płukanki.

Mamy tutaj mechanika, @Kaczorek79 , może coś ci podpowie.
 
Zwiększanie lepkości to pudrowanie trupa. Pobór 2 litry na 10 tys. km to jeszcze nie tragedia. Jak chcesz go zmniejszyć to spróbuj to osiągnąć skróconymi interwałami i stosowaniem płukanek zarówno postojowych do każdej wymiany, jak i długodystansowymi. Póki co lej coś w miarę najtańszego z normą 504/507, jak się pobór zmniejszy to wtedy można pomyśleć o czymś ze średniej/wyższej półki.
 
Płukanki się tu na wiele nie zdadzą, ale zaszkodzić nie zaszkodzą. W tych dieslach raczej nie ma problemu z układem tłokowym, a same pierścienie rzadko się zapiekają, w końcu to diesel. Chyba, że ktoś do tej pory zmieniał olej w trybie LL. Moim zdaniem olej znika już turbosprężarką, albo przez odmę. Sprawdź dolot, czy czasem tam nie jest mokro i zostaw jakiś 5w30 C3. Od siebie polecę niedrogi Texaco ProDSM, z doświadczenia z klientami wiem, że silniki "biorą" go mniej, a analiza wykazała niski parametr NOACK.
 
Back
Top