• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

"Grubasy" 5W40

DjStar

Użytkownik
Dzień dobry, próbowałem się doczepić do jakiegoś tematu, ale nie znalazłem żadnego, gdzie mógłbym to zrobić. Proste pytanie - czy jest szansa zrobienia jakiejś listy olejów 5W40 full SAPS, tzw. "grubasów"? Często w tematach padają różne propozycje olejów, ale rzadko kiedy tak naprawdę jest to określone. Wiem na przykład, że Helix 5W40 się do nich na pewno nie zalicza, zaś Orlen C3 jak najbardziej, z tym, że nie jest to full SAPS. Jeśli jest taka możliwość, rzucajcie swoje propozycje. Byłbym wdzięczny :)
 
Taka lista nie była by zbyt długa, to z reguły starsze formulacje.
 
Ze swojej strony mam jedną propozycję Q8 OILS FORMULA EXCEL 5W-40
1585900768427.png
 
@DjStar a co taka lista miałaby na celu? Ja wiem, że w niektórych przypadkach silnik chodzi na takim oleju bardzo fajnie, szczególnie w trasie [Totala 10W40 na autostradach latem nie zapomnę nigdy] i szczególnie, jak olej posiada troszkę Molibdenu, to już w ogóle supcio. Pytanie tylko, co chcemy osiągnąć zalewając starszą formulację o większej lepkości, zamiast nowszej, bogatszej pakietowo wersji powiedzmy z lepkością na poziomie 13? Czy od jakiej tam lepkości się dla Ciebie "grubas" zaczyna?
 
Do grubasow można zaliczyć Shella Hx8, Eurola Super Lite, Totala 9000/Elfa SXR, Gulf GX
 
Podejrzewam, że w dużej mierze lepkość w 100° powyżej 14 cSt. Do listy dochodzi Meguin Super Leichtlauf 0W/5W-40.
 
Platinum Classic na granicy "grubości"
 
Na rynku są dziesiątki jak nie setki olejów 5W40 z lepkością w 100 stopniach powyżej 14 bo to akurat środek zakresu dla 5W40. Jak już faktycznie szukać "grubasów" to raczej coś z górnych widełkach czyli 15-16cSt
 
A w takim razie nie prościej zainteresować się SAE50?
 
Dziękuję wszystkim za propozycję, jeśli ktoś coś jeszcze ma niech śmiało wrzuca :)

@DjStar a co taka lista miałaby na celu? Ja wiem, że w niektórych przypadkach silnik chodzi na takim oleju bardzo fajnie, szczególnie w trasie [Totala 10W40 na autostradach latem nie zapomnę nigdy] i szczególnie, jak olej posiada troszkę Molibdenu, to już w ogóle supcio. Pytanie tylko, co chcemy osiągnąć zalewając starszą formulację o większej lepkości, zamiast nowszej, bogatszej pakietowo wersji powiedzmy z lepkością na poziomie 13? Czy od jakiej tam lepkości się dla Ciebie "grubas" zaczyna?
Szukam właśnie czegoś, co nie podda się tak szybko przy wyższym obciążeniu, a nie czuję potrzeby zakładania tematu z pomocą w doborze oleju, bo forum czytam od jakiegoś czasu i wiem, co jest polecane, ale nie zawsze są te propozycje precyzyjniej opisane. Stwierdziłem, że taki temat może się (nie tylko mi) przydać.

A w takim razie nie prościej zainteresować się SAE50?
Może i prościej, ale wybór takich olejów jest dużo mniejszy.
 
Jak szukasz czegoś co nie podda się przy dużych obciążeniach szukaj po bazie i dodatkach, a nie lepkości...
 
Racja, po za tym @DjStar jezeki szukasz odpowiedniego oleju, to powinieneś mimo wszystko założyć swój wątek odnośnie doboru.
 
Szukam właśnie czegoś, co nie podda się tak szybko przy wyższym obciążeniu

a co to jest wyższe obciążenie? Nie wiemy nic o stylu jazdy, silniku, przebiegach, nic. Dostaniesz listę olejów, które mają w 100 parametr w górnej graniczy 40 i co Ci to da? Może się okazać, że olej w okolicach 13 bedzie miał duzo lepszy pakiet dodatków i będzie chronił lepiej i lepiej zniesie cały interwał.

forum czytam od jakiegoś czasu i wiem, co jest polecane, ale nie zawsze są te propozycje precyzyjniej opisane

to załóż swój temat i stawiaj pytania przy wątpliwościach.

Temat moim zdaniem bez sensu i do zamknięcia. Równie dobrze, możemy podyskutować, który producent ma ładniejszą etykietkę.
 
Żeby kolega nie był smutny to ja mu parę grubasów podrzucę, które są "grubasami" nie tylko lepkościowymi:

Amsoil AZF 14,8 cSt
Fuchs Titan Race Pro S 14,9cSt
Ravenol RCS 15 cSt
Redline 15,6 cSt
 
Tylko tak na marginesie autorowi nie tylko chodzi o lepkość, lecz między innymi o zawartość ZnDDP tzn. z P na poziomie 700 ppm już bym do "grubasów" nie zaliczył.
 
Sadzać po tym fragmencie

Wiem na przykład, że Helix 5W40 się do nich na pewno nie zalicza, zaś Orlen C3 jak najbardziej, z tym, że nie jest to full SAPS

To chyba nie do końca skoro Orlena C3 można zaliczyć do "grubasów" z notabene 700ppm P ;)
 
Samo ZDDP i lepkość nie determinują tego czy olej się sprawdzi przy wysokich obciążenaich czy nie liczy się całokształt produktu :)
 
Logiczne, istotna się cała mieszanina. Ale dla mnie wyższa zawartość ZnDDP (oczywiście do pewnej granicy) jest zaletą.
 
Back
Top