• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Grupa VAG

IKE

Nowy użytkownik
Samochód
VW Sharan 7N 2.0 TDI
Witam .

Dzisiaj byłem w serwisie VW i zadałem pytanie dlaczego volkswagen zmienił specyfikację z 5W30 na 0W30 -odpowiedz była krótka ekologia.

Proszę powiedzcie czy ta zamiana wpłynie na żywotność silnika

Przez ostatnie 9 lat był jeden olej 5W30 z którym samochód wyjechał z fabryki - jednostka TDI 2.0 .

Mam obecnie zalanego Eurola 0W30

Pozdrawiam życząc zdrowia
 
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale 0W30 chyba lepiej chroni od 5W30, bo jak silnik jest zimny to szybciej uzyskuje odpowiednie parametry
 
Mi też się wydaje, że to zmiana na plus, niższy ccs, niższa temperatura płynięcia, niższa lepkość w 40 stopniach przy takiej samej w 100 stopniach. Silnik ma duże zużycie przy rozruchu. Nie wiem jak stary olej, ale nowy to gtl prawdopodobnie na nowym pakiecie (trzeba głosować na analizę). Takie opracowanie marketingowo techniczne, którego lubię: https://sklepshell.pl/shell-helix-ultra-ect-c2-c3-0w-30-w-technologii-shell-pureplus
Pokazują że ich olej 0w30 lepiej utrzymuje lepkość przy wzroście temperatury ponad 100 stopni niż 5w30. Ja mam zalany ravenol vmp 5w30 w 2.0 tdi, teraz wymieniam na eurol fs 0w30, następny chyba oryginalny volkswagena.
 
Last edited:
Back
Top