jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Castrol GTX 5W-30 RN17
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Kris_No89 , @Uriziel , @michalm83 , @soszo , @orzeszpole i anonimowych darczyńców. Olej do analizy dostarczył @Uriziel . Wszystkim serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Nowoczesny olej przeznaczony głównie do silników Renault wymagających normy RN17. W takim zastosowaniu powinien sprawdzić się bez zarzutu. Natomiast biorąc pod uwagę pakiet dodatków oraz parametry (wysoka lepkość) raczej nie jest skierowany do silników spoza koncernu wymagających normy ACEA C3. W takich wypadkach celowałbym raczej w produkty koncernu Castrol z serii Magnatec albo Edge.
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Kris_No89 , @Uriziel , @michalm83 , @soszo , @orzeszpole i anonimowych darczyńców. Olej do analizy dostarczył @Uriziel . Wszystkim serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- Renault RN17
CASTROL GTX | CASTROL POLSKA
Castrol GTX jest konwencjonalnym olejem silnikowym premium, który pomaga wydłużać żywotność silników już od 1968 r. Zastosowana w nim formuła o podwójnym działaniu usuwa szlam, zapobiegając jego ponownemu powstawaniu.
www.castrol.com
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3 - <12,5 cSt) z lepkością pod granicą przedziału SAE 30 i SAE40
- Indeks lepkości 170, wartość niezbyt wysoka, ale typowa. Olej nie będzie nadmiernie zmieniał lepkości wraz ze wzrostem temperatury
- Pakiet dodatków standardowy dla normy RN17 i ACEA C3 czyli mocno ukierunkowany na czystość i oszczędność paliwa. Castrol raczej nie starał się tego oleju specjalnie wyróżnić
- TBN 7,8 - dość wysoki biorąc pod uwagę wymogi na normy C3 (>=6), ociera się o wartości wymagane dla olejów full saps
- Wg widma FTIR olej oparty o bazy HC, możliwa niewielka ilość estrów
Nowoczesny olej przeznaczony głównie do silników Renault wymagających normy RN17. W takim zastosowaniu powinien sprawdzić się bez zarzutu. Natomiast biorąc pod uwagę pakiet dodatków oraz parametry (wysoka lepkość) raczej nie jest skierowany do silników spoza koncernu wymagających normy ACEA C3. W takich wypadkach celowałbym raczej w produkty koncernu Castrol z serii Magnatec albo Edge.