• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Guma cewki zapłonowej

Tom.

Użytkownik
Samochód
Octavia III FL 1.4 CZDA <> VW golf 7 1.2 <> MotoGuzzi V9 Bobber Nero Mat
Czym przesmarować gumę cewki , lub porcelanę świecy żeby się na niej nie zapiekła ? Mówimy o grupie VAG - gdzie problem występuje często ( przy próbie zmiany świec ciężko jest ją zdemontować i dochodzi do jej rozerwania .)
Może być ciutka smaru ceramicznego ?
Dzięki za podpowiedzi 🤞
 
Smarem silikonowym. Ale prawdziwym. Nie w spraju.
 
Silikon zawsze coś pomoże, ale w niektórych silnikach, jak VW ea211 praktycznie nic się nie sprawdza i fajki się rwą przy próbie wyjęcia cewki. Jest na to sposób, wyjmować cewki, jak silnik jeszcze gorący, wtedy ładnie wychodzą.
 
Porządny smar sililkonowy zawsze da radę.
 
Pamiętam, że jest specjalny smar Beru ZKF 01
 
No - 50 pln za 10 g... ;-))))))) Na bogato.
 
Ten smar również nic nie daje w cewkach VAGa. Nowe cewki, czy nowe fajki są w środku tym smarem wypełnione, ale po 50-60 kkm na zimno można sobie wyciągać, cewka w ręku, fajka na świecy w połowie wyrwana i potem weź to wyjmij, jak nic się tam nie mieści. Zostaje mini brzeszczot bez ramki i nacinanie gumy w otworze. Jak wyrwałem pierwszą, to przy kolejnych już widziałem, że to nie pójdzie, a świece miały dopiero 41 kkm przebiegu. Nasadziłem urwaną fajkę i rozgrzałem silnik bez obciążenia, żeby zapłon nie wypadał. Na ciepło poszły bez użycia szczególnej siły. Od tamtej pory każdy silnik ea211 na świece biorę prosto z ulicy po rozgrzaniu.
 
No można dorwać za 40zł, ale jak nie działa to bezsens kupować.
 
ja używam tego do takich tematów jak również do uszczelek itd:
 
Jestem po wymianie świeć ...dla potomnych cewki wykręcamy i wyciągamy na ciepłum silniku , ponieważ guma na świecy jest ciepła i elastyczna - wyskoczyły jakbym wkładał palec do masła - świece wykręcamy i wkręcamy na zimnym silniku . Przy montażu nie ma potrzebny niczym smarować .
Patent sprzedany przez mechanika który siedzi w tym od 20 lat i nie urwał anni jednej fajki
Brawo Kaczorek79 - strzał w 10
 
Co mechanik to mechanik. Teoria teorią ale fach w ręku zdobyty przez lata najważniejszy!
 
Z tym wykręcaniem na zimnym ostatnio miałem problem jak u ojca chcieliśmy wymienić świece. Były tak dokręcone przez poprzedniego właściciela że nie miałem odwagi użyć więcej siły przy grzechotce 1/2 cala. Odpaliliśmy silnik i rozgrzaliśmy tak że płyn był koło ~75 stopni i dopiero poszły przy użyciu takiej siły że nie strach było o ukręcenie świec. Potem trochę odczekaliśmy i poszły nowe już przy użyciu klucza dynamometrycznego, przy kolejnej wymianie nie będzie już takich problemów.
 
Coś w tym jest wymieniałem świec dwie poszły, a drugie dwie nie chciały drgnąć, wkręciłem 2 nowe odpaliłem, potrzymałem kilka minut na jałowym i spróbowałem odkręcić te 2 stare i o dziwo poszły na ciepłym, więc warto tak robić niż coś ukręcić na zimnym na siłę wykręcając.
 
Ciekawe - wydawało by się ze na ciepłym wszystko rozszerzone i ciężko wykręcić -a tu na odwrót 🤔
 
Serwisówka zaleca smar, internety też:
Ale jak widać życie sobie radzi bez .
 

Attachments

  • 1371347410_O3RSP.thumb.JPG.5dd56534377ed6af8998c9a7d79f78f6.JPG
    1371347410_O3RSP.thumb.JPG.5dd56534377ed6af8998c9a7d79f78f6.JPG
    143,1 KB · Odwiedzin: 135
Back
Top