• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Accord VII 2.4 + LPG + dodatkowa chłodnica oleju

ziooomus

Nowy użytkownik
Lokalizacja
Wrocław
Samochód
Honda Accord VII 2.4
Marka samochodu
Honda Accord VII
Budżet/ile litrów
5/6L ~200zł
Styl jazdy
Silnik
2.4 V-TEC
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,3
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30, 0w40, 5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
valvoline 5w40 maxlife
Witam, proszę o dobór oleju.
Jeżdżę głównie po mieście (do pracy 5km) po zagrzaniu silnika jazda dość agresywnie
trasy raz w miesiącu 200km prędkość autostradowa ~180
Raz w roku trasa do Chorwacji
Rocznie robię około 10 tyś. km

po wlaniu 5l oleju na bagnecie jest max, w najbliższym czasie mam zamiar zamontować dodatkową chłodnice oleju 19 rzędową + termostat od 80 stopni. Więc pewnie dojdzie z litr oleju.

Z uwagi na częste krótkie odcinki do pracy po 5km rozważam przejście oleju na 0w
oraz czy z uwagi na dodatkową chłodnice oleju nie lepiej przejść z lepkości 40 na 30?

Myślałem o tych olejach:
- Shell Helix Ultra 0w40
- Meguin 5w30 full economy
- Meguin 5w30 surface protection
- Meguin 5w40 super leichtlauf

Który z tych olejów był by najlepszy w moim przypadku? Ewentualnie czekam na inne propozycję.
 
Jaki jest powód, dla którego chcesz dołożyć chłodnicę oleju? Tym bardziej, że 19 rzędów, to już dosyć mięsisty kawałek chłodzenia.

Nie cudował bym tutaj za bardzo, z jakimiś chłodnicami - chyba że masz wskaźnik temperatury, który faktycznie daje jakieś podstawy do tego - tylko zalał tam dobry 0/5W 40.
Mobil1 FS 0W40, czy Millers EE Performance 5W40,
 
Jak jechałem do Chorwacji to silnik mega się grzał z uwagi na upał, długą trasę i przez LPG też mocniej się grzeje silnik.
Nie wiem jakie były temperatury bo nie miałem wtedy zegarów.
Mam już podstawkę pod filtr oleju do której chce podłączyć zegary ciśnienia oraz temperatury oleju a do tego chłodnice oleju.
Ewentualnie mogę zamontować na początku same zegary i zobaczę jak będą wyglądały temperatury ale myślę, że taka chłodnica i tak mimo wszystko nie zaszkodzi tym bardziej, że podstawka ma termostat, który się otwiera przy około 80 stopniach.
 
Last edited by a moderator:
@ziooomus Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że silnik się mega grzał? Oczywiście nie miej moich pytań za złośliwe, po prostu szkoda, żebyś może kompletnie niepotrzebnie miał wydać kilka ładnych złotówek. Na początek zalał bym na Twoim miejscu dobrego SAE40, czy któregoś wymienionego przeze mnie, czy z propozycji, które sam podesłałeś, bo zarówno Shell HU 0W40, jak i Meguin 5w40 SL są bardzo dobrymi olejami. Do tego zamontuj wskaźnik temperatury i monitoruj, jak wygląda sytuacja, przy następnej wymianie, możesz spróbować z SAE30, bo możliwe, że uzyskał byś niższe temperatury, bo mniej lepki olej, szybciej krąży po układzie i jest wydajniejszy w transferze ciepła.
To, że masz wrażenie, że coś się mocno grzeje, czy może temperatura płynu chłodzącego jakoś nienaturalnie wzrosła, nie oznacza, że w tym samym czasie olej nie trzyma sobie stabilnie bezpiecznych 100-110 stopni, a Ty byś może zupełnie niepotrzebnie zamontował chłodnicę oleju, wydał kupę kasy i skomplikował sobie tylko serwis olejowy.
 
Back
Top