• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Accord VIII 2.4 (CU2) K24Z3 automat

rudi0018

Użytkownik
Samochód
Honda Accord VIII 2.4 (CU2) AT
Marka samochodu
Honda Accord VIII
Budżet/ile litrów
4L
Styl jazdy
Silnik
2.4 (201KM) K24Z3
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A1/B1; ACEA A3/B3, ACEA A5/B5 (0W20, 0W30, 0W40, 5W30, 5W40)
Witam ;)
Potrzebuję Waszych rad w wyborze oleju do Hondy Accord VIII (CU2) z silnikiem 2.4 (201KM) K24Z3 z automatyczną skrzynią biegów. Przebieg samochodu 137 000 km (w 100% realny). Auto pokonuje średnio 12 tyś km rocznie.
600km miasto trasy w jedną stronę (5-6km), a nie raz przejeżdżanie między sklepami 1-2km, i 7 razy w miesiącu 2x30km drogą krajową.
Głównie spokojna jazda, ale czasami zdarzy się bardzo dynamiczna. Zimy mamy różne, ale zdarza się, że 3-4 razy dziennie jest odpalane w niskich temperaturach otoczenia(jeśli takie są).
Olej ma jak najlepiej zadbać o ten silnik. Filtry oleju jakie stosuje to Knecht/Mahle lub OEM Honda.
Co do ilości pobieranego oleju, nie mam pojęcia świeży zakup.
Olej nad jakim myślałem to Shell Ultra Helix 5W30 lub 5W40 (w drugim aucie Accord VII z silnikiem (2.0) K20Z2 z LPG jest lany przez cały czas olej Shell Ultra Helix 5W40, pokrywa zaworów czysta, a pobór oleju na poziomie około 0,5l na 12 tyś km).
Proszę o wasze najlepsze propozycje. ;)
 
Last edited:
Lej Shella.
Będziesz kupował 1 olej do dwóch samochodów z tym, że ja poleciałbym 5w30, bo "japońce lubią" niskie lepkości.
 
Podbijam propozycję Moderatora jeden olej do dwóch aut i też bym wybrał 5w30 mimo,ze instrukcja do mojego przewiduje nawet 10w40 .
 
Co prawda dopiero ~1000km, ale zmieniłem ostatnio na Shella HU 5w30 i na razie pełne zadowolenie. Nie znika jak poprzednicy (Millers CFS 5w40, Motul Xcess 5w40), czysty i mam wrażenie jakby nieco żwawszy był niż na 5w40 ;-)

Civic FN2 z blokiem K24Z3, w którym zastanawiałem się nad wymianą pierścieni, ale póki co, zerowy pobór ;-)
 
Wszyscy zgodni co do oleju Shell Ultra Helix, co do lepkości też pójdę za Waszymi radami i wlewam 5W30 do dwóch aut.
Wymiana tego oleju co 12 tyś km jest granicznym przebiegiem, czy spokojnie zachowuje parametry?
 
Interwal wymiany zależy od sposobu eksploatacji. 12tys km przy odcinkach 5km może być za dużo. Głównie chodzi o ilość paliwa w oleju . Jak średnią prędkość będziesz miał ok 25kmh to przy 12kkm wyjdzie 500 godzin pracy silnika . To zdecydowanie za dużo.
 
Jeżeli producent dopuszcza wymieniony przez Ciebie "wachlarz" między lepkosciami to najlepiej wybrać ten o największej rozpiętości czyli w twoim przypadku 0w40. 0w ze względu na płynność w niskich temperaturach, co wiąże się z najlepszą ochroną silnika podczas "zimnych rozruchów" oraz w40 w celu najlepszej ochrony podczas pokonywania dłuższych tras czy od czasu do czasu sportowej jazdy.
Co do samej marki to moim faworytem jest Mobil 1 i do Twojego auta użyłbym właśnie Mobil 1 fs 0w40.
Co do interwałów wymiany to osobiście ściśle przestrzegam interwału 10k lub 1 rok.
 
Ja do Accorda VIII leję 0W40, głównie Mobil1 FS 0W40, z promocyjnego przypadku zdarzyło się raz Orlen 0W40 i 2x Bizol 0W40, ale Mobil1 FS 0W40 to mój typ.
 
Dziękuję bardzo za odpowiedzi, zostanę przy Shell Ultra Helix 5W30 i drugie auto też przerzucę na ten olej. ;) Myślę, że nie ma co szukać innego oleju, jeśli na tym nie będzie nadmiernego poboru. ;)
 
Jeszcze mam jedno pytanie do Was, powinienem wybrać ten Shell Helix Ultra 5W30 w normie A3/B4 czy A5/B5? Który będzie odpowiedni do tych Accordów?
 
Oba oleje są ok, jednak na początek zalej zwykły 5W30 A3/B4. Lepsza baza GTL i bogatszy pakiet dodatków w porównaniu do A5/B5.
Ja miałem w swoim Civicu ten olej i zero dolewki na 10 tkm. W mrozy silnik od rozruchu cicho pracował. Po garach też dostawała i nic jej nie dolegało.
Jeśli miałbyś wybrać A5/B5 z Shell to proponował bym 0w30.
 
Nie dość, że A5/B5 lekkobieżny to jeszcze obniżając lepkość do 0W30 to chyba przesada. Zastosuje 5W30 A3/B4, ale jeszcze myślę nad tym 5W40, aby miał dobre smarowanie podczas dynamiczniejszej jazdy, czy 5W30 wystarczy?
 
Paradoksalnie nizsza lepkosc zapewnia lepsza smarnosc. ACEA A5/B5 ma ciekawe pakiety dodatkow, nalezy uwzglednic inne istotne wazne skladniki np. przeciwutleniacze, dyspergatory (stezenie N) oraz oczywiscie zastosowane wiskowizatory.
 
Nie dość, że A5/B5 lekkobieżny to jeszcze obniżając lepkość do 0W30 to chyba przesada. Zastosuje 5W30 A3/B4, ale jeszcze myślę nad tym 5W40, aby miał dobre smarowanie podczas dynamiczniejszej jazdy, czy 5W30 wystarczy?
Japońce są przystosowane do niskich lepkości, 5W30 bez problemu sobie poradzi
 
Paradoksalnie nizsza lepkosc zapewnia lepsza smarnosc. ACEA A5/B5 ma ciekawe pakiety dodatkow, nalezy uwzglednic inne istotne wazne skladniki np. przeciwutleniacze, dyspergatory (stezenie N) oraz oczywiscie zastosowane wiskowizatory.
Jestem laikiem w temacie olei, dlatego gdyby nie było problemem, abyś napisał, który olej Shell Helix Ultra 5w30 czy A3/B4 czy A5/B5 będzie lepszym wyborem przy interwałach wymiany 1rok/12 tyś km będę Ci bardzo wdzięczny.
 
@rudi0018 przy takim sposobie eksploatacji łał bym A5/B5.
Shell Helix Ultra A5/B5 0W30
Mobil1 ESP LV 0W30
Castrol Magnatec A5 5W30,
Z tańszych opcji Texaco Energy 5/0W30, Eurol Fortence 5W30,
Fajnym olejem, ze względu na deklarowany wyższy HTHS w tej klasy olejach, jest Motul Eco-nergy 5W30.
 
Back
Top