• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Accord VIII 2.4 (CU2) K24Z3 automat

rudi0018

Użytkownik
Samochód
Honda Accord VIII 2.4 (CU2) AT
Marka samochodu
Honda Accord VIII
Budżet/ile litrów
4L
Styl jazdy
Silnik
2.4 (201KM) K24Z3
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A1/B1; ACEA A3/B3, ACEA A5/B5 (0W20, 0W30, 0W40, 5W30, 5W40)
Witam ;)
Potrzebuję Waszych rad w wyborze oleju do Hondy Accord VIII (CU2) z silnikiem 2.4 (201KM) K24Z3 z automatyczną skrzynią biegów. Przebieg samochodu 137 000 km (w 100% realny). Auto pokonuje średnio 12 tyś km rocznie.
600km miasto trasy w jedną stronę (5-6km), a nie raz przejeżdżanie między sklepami 1-2km, i 7 razy w miesiącu 2x30km drogą krajową.
Głównie spokojna jazda, ale czasami zdarzy się bardzo dynamiczna. Zimy mamy różne, ale zdarza się, że 3-4 razy dziennie jest odpalane w niskich temperaturach otoczenia(jeśli takie są).
Olej ma jak najlepiej zadbać o ten silnik. Filtry oleju jakie stosuje to Knecht/Mahle lub OEM Honda.
Co do ilości pobieranego oleju, nie mam pojęcia świeży zakup.
Olej nad jakim myślałem to Shell Ultra Helix 5W30 lub 5W40 (w drugim aucie Accord VII z silnikiem (2.0) K20Z2 z LPG jest lany przez cały czas olej Shell Ultra Helix 5W40, pokrywa zaworów czysta, a pobór oleju na poziomie około 0,5l na 12 tyś km).
Proszę o wasze najlepsze propozycje. ;)
 
Last edited:
Na czym Ci bardziej zależy? :)
- jak ochrona silnika to 5w30 A3/B4
- jak mniejsze spalanie to 5w30 A5/B5
 
Auto przekazałem żonie, ona jeździ grzecznie 🙂 nie przekracza 3 tysięcy na obrotomierzu, do pracy lata 70 km w obie strony, więc chcę zobaczyć czy mniej będzie palić auto w trasie. Wcześniej był Shell HU 5w30 A3/B4 jak ja nią jeździłem i vtec załączany był regularnie 🙃
 
Last edited by a moderator:
Skąd bierze się taka różnica w cenie między tymi dwoma normami w Shell Helix Ultra 5w30? Lepsza jakość i dodatków tego droższego?
A3/B4 - 120zlł
A5/B5 (AF) - 90zł
 
Last edited by a moderator:
 
Back
Top