• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic IX 1.8 R18Z4 z LPG

cyga

Nowy użytkownik
Samochód
Honda Civic IX 1.8 R18Z4
Marka samochodu
Honda Civic IX
Budżet/ile litrów
Około 200 zł za 5 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.8 R18Z4 z LPG "LPG Tech"
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
60-80 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A3/B3, ACEA A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix Ultra Professional 5w-30 AM-L
Witam,

Prosiłbym o pomoc w doborze odpowiedniego oleju silnikowego.
Do ok. 30 000 km przebiegu nie wiem jaki wlewano olej. Od ok. 30 000 - 60 000 lany był Millers 5w-30 EE Long Life Eco. Później, od 60 000 - 124 000 (czyli do teraz) zalewany był głównie Shell Helix Ultra Professional 5w-30 AM-L, z krótką przerwą na Millers 5w-30 EE Long Life Eco. Od przebiegu 81 000 jeździ na LPG firmy LPG Tech.

Poprzedni właściciel (30 000 - 60 000 przebiegu) miał regularne ubytki oleju około, jednak nie znam dokładnej cyfry. Moje ubytki oleju, to 60-80 ml / 1000 km

Samochód głównie wozi mnie do pracy po 20 km dziennie, 1-2 razy w miesiącu jadę nim w trasę poza miasto i/lub na autostradę.
Olej wymieniam co 10 000 km. Mój styl jazdy jest spokojny, bardzo rzadko z kręceniem silnika do wyższych obrotów.

Dodatkowo proszę o opinię, czy instalacja gazowa lub jazda na LPG powoduje pobór oleju silnikowego? Bo spotkałem się z różnymi opiniami.
 

Attachments

  • P_20190404_170657.jpg
    P_20190404_170657.jpg
    2,3 MB · Odwiedzin: 65
  • P_20190411_143701.jpg
    P_20190411_143701.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 66
Civic z silnikiem 1.8L z rocznika 2012 miał serię z wadliwymi tłokami/pierścieniami, która powodowała gigantyczną konsumpcję oleju.
Sprawdza się to po nr na denku tłoka (endoskopem przez otwór świecy).
Co do oleju, to poleciłbym po prostu 5w30 z normami ILSAC GF5 / API SN i zapomniał o problemie.

Konkretny olej"
Tym razem zaproponuję Exeos X-Prime 0w20 lub 5w30.
216PLN/4L.
Oleje idealne do przerywanej jazdy na krótkich odcinkach, dzięki "kosmicznemu" indeksowi lepkości (olej stosunkowo niewiele zmienia lepkość w funkcji temperatury).
 
Last edited by a moderator:
W sumie się podpiszę. Zgadujemy trochę ale nowe Eneosy wydają się być już z rodziny olejów gdzie stosuje się VM innego rodzaju niż wcześniej, na dodatek w sporych ilościach biorąc pod uwagę parametry. Idealne oleje do hybryd i silników jeżdżonych na krótkich dystansach.

Alternatywnie możesz spróbować dowolnego oleje w lepkości 0W-20 i 5W-30 z przeznaczeniem "do hybryd".
 
Precyzyjnie obliczone zużycie... jeśli przyjąć min/max 20mm, przeważnie 1L to twoje 60ml to 1,2-1,6 mm. Na interwał 10 tyś 0,5-0,6L to niedużo.

Do co lepkości 5W-30 wydaje się być optymalne - można iść w ILSAC GF-5/GF-6, ACEA A5/B5, C2+C3 każdy będzie dobry. Najlepiej taki przeanalizowany na forum.
 
A ja dzisiaj "odkryłem" oleje Mitasu.
Do tej Hondy idealnie pasuję seria Gold i Gold Plus z ww normami.
MSDS olejów podaje duuuużo dodatków:
 
Chłopaki z oilklubu pewnie dobrze radzą, zwłaszcza że nie wiedzieli, że w hondzie na każdy czop wału przychodzi inny wymiar łożyska. Co wymianę poleciłbym plukanke, sam olej wymieniał nie wg wskazań kompa, tylko zgodnie z instrukcja obsługi dla pojazdu bez przypominania o przegladzie:
Warunki trudne max 6 miesięcy i max 5 tys km, warunki normalne max 12 miesięcy i max 10 tys km.
Olej C3 nie pomaga na wadę, od siebie polecę 5w30 acea A3.
 
Xprime 5w30 ze względu na zalety wymienione wyżej jest to chyba najlepsze co możesz zalać. Oleje te tj. seria Sustina jest produkowana tylko w Japonii na własnych bazach Eneosa - WBase. Na znanym portalu kupisz za ca. 200 zł ze smartem od partnera Eneosa. Jeśli chodzi o lpg uważam, że ten rodzaj paliwa nie ma znaczenia przy poborze. Sprawdziłem na własnym przykładzie. Od 23k km latam na zestawie od KME Nevo Sky.
 
Cyga musisz liczyć się z tym, że zmiana lepkości i norm może przynieść zwiększone spalanie oleju silnikowego. Masz niewielkie ubytki bo styl jazdy na to wpływa. Pod moją stopą to już było by 0,2-03 l/1000km. Ja bym nie kombinował i lał olej zgodny w 100% z instrukcją obsługi tj 5w30 api sl i acea A5 i zmieniał tak jak dla pojazdu bez przypominania o przeglądzie, co wymianę płukanka.
Poczytaj wątki olejowe na civicforum.pl i hondaaccordklubpolska.pl, nie jeden tak miał, że brał litra między wymianami a po takiej zmianie już 2 litry itp... i to jeszcze w silniku bez wady olejowej.
Pierścienie tłokowe w twoim silniku są bardzo specyficzne tj. cieniutkie o małej sprężystości, pierwszy uszczelniający o wysokości 1mm, drugi 0,8mm, olejowy 2 częściowy 1,5mm, niemalże identyczny jak w wadliwych TSI i podobny do tych z valvematic toyoty(1,0x1,0x1,5mm olejowy 2 częściowy), z tym, że te w toyocie mają nieco większe otwory. Standardowo honda ma 1,2x1,2x2,0mm(olejowy 3 częściowy).
Puszczają znacznie więcej oleju do komory spalania podczas hamowania silnikiem niż podczas przyśpieszania, czy stałych obrotów i oczywiście więcej produktów spalania, które zaklejają pierścień olejowy. Mniej hamując silnikiem będziesz miał mniejsze ubytki.
Pierścienie tłokowe w wadliwych TSI(1,2x1,2x1,5 i 1,2x1,5x1,5mm olejowe 2 częściowe) to w porównaniu z nimi podkowy :).
 
Last edited:
@killg tylko, że w 2012 instrukcja zaleca już tylko 0w20 bez możliwości wyboru innej lepkości wiec autor tematu nie jest w stanie trzymać się zaleceń z instrukcji.
Co do civicforum.pl to daruj sobie te mądrości bo tam "specjaliści" wszędzie chcą stosować oleje A3/B4 bo "lepiej chroni" 🤣
 
W instrukcji jest rozpiętość od 0w20 do 5w30.
 
@artunero może i tak. Zawsze miałem z tyłu głowy, że w 9gen już tylko 0w20 był możliwy o_O
 
Ja mam polifta accord VIII(czyli rok modelowy 2012 z wadliwymi pierscieniami, tlokami) z początku produkcji i mam dopuszczone sae 5w40 i 10w40 a wpozostalych rocznikch z tych generacji jest jak wyżej napisał @artunero.
 
Żeby być dokładnym to polska instrukcja zaleca 0W20 i ewentualnie 0W30 lub 5W30m ACEA A1/B1, A3/B3, A5/B5. Mając tego Civica lałem długo 5W30, natomiast po zgłębianiu forum obecnie mam 0W30 Shell Helix Ultra natomiast za kilka tygodni wleci 0W20 Mannola lub Specola. Może właśnie coś z 0W30? Wspomniany Shell lub nasz rodzimy Orlen?
 
Instrukcja mojego accorda, mimo że to już polift z wadliwymi pierścieniami i tłokami, nie zaleca konkretnej lepkości, tylko daje wolny wybór.
 
Ale to jest r20a3 a nie r18z4... Niestety instrukcja od mojego Accorda odjechała razem z autem, ale wydaje mi się, że była tam informacja o 5W40 bo na tej podstawie zmieniłem lepkość bo ASO lało 5W50.
 
Wg instrukcji to chyba wszystko pasuje, skoro silnik na wszystkich rynkach jest identyczny, a dopuszczalne lepkości to nawet 15W40.
 
Back
Top