• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic UFO Type R

Gossciu

Użytkownik
Samochód
Civic UFO FN2 Type R
Marka samochodu
Honda
Budżet/ile litrów
350
Styl jazdy
Silnik
2.0
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Hej, kupiłem kilka dni temu Type R'ka UFO FN2 z silnikiem K20z4, poprzedni właściciel lał Valvoline 5w30 albo 5w40. Odrazu chcę zmienić olej, chciałbym zrobić płukanke (nigdy nie robiłem), dobrać olej + myślałem o AR9200.

Samochód daily, ale w miare regularnie będzie dobrze grzany :)

Jaki poleciacie olej? Myślałem nad Xado 5w-40 + płukanka AR2820 + AR9200, z filtrem wychodzi nie całe 400zł, jak na jedną wymiane - całkiem sporo. Może polecicie coś tańszego/innego itp.

Pod koniec miesiaca bedzie założone LPG.

Jakiej firmy filtry oleju polecacie?

Pozdrawiam :)
 
Last edited:
Jakiej firmy filtry oleju polecacie?
Filtry Filtrona to już w porządku półka, poniżej nie ma co schodzić.
Dla spokoju ducha możesz dopłacić droższego, chociażby do MANN.
Bosch to pakowacz, nie wiadomo co się trafi.
Ja mam jeszcze pozytywne doświadczenia z filtrami UFI ale są u nas dość rzadko spotykane.

Co do oleju to Xado to trochę niewiadoma.
Bez aprobat, niby ukraińskie a jednak chyba holenderskie.

Norma A1/B1 jest już wycofana.
Instrukcja dopuszcza niskolepkościowe A5/B5 lub standardowe A3/B3 które IMO spokojnie można zastąpić A3/B4.

Możesz wlać chociażby Meguin 5W40 który jest prawdziwym syntetykiem opartym na PAO, lub postawić na jakieś porządne HC.
Wybór masz w sumie nieograniczony bo olei A5/B5 i A3/B4 jest mnóstwo.
Może jakieś Neste lub Eurol?
Może coś z krajowych Lotos, Orlen, Specol?

Witaminkę typu AR9200 moim zdaniem spokojnie możesz dodać do nowego oleju, na pewno nie zaszkodzi.

Z kolei AR2820 używałem i osobiście polecam do przepłukania przed wlaniem nowego oleju.
 
Do japońca to raczej coś z niższych lepkości, czyli A5/B5 chyba. Orlen Max Expert F albo Aurum A5/B5 będą w sensownej cenie. Jak chcesz coś droższego to idź na całość i wlej Eneosa Hyper-Multi 5W-30 albo Mitasu MJ-111 :)

Xado swego czasu zamawiał oleje u Eurola, ale gdzie teraz robią to nie mam pojęcia. Jakościowo powinno być ok, cena - za metalowe puszki i fikuśną nazwę się dopłaca :)
 
Oleje Xado są produkowane w Holandii, a przynajmniej tak jest napisane na puszce. To samo dotyczy płynów hamulcowych oraz chłodniczych tego producenta.
Rewitalizanty z kolei są wytwarzane na Ukrainie.
 
Zalej jakieś porządne 5w40 a3 i będzie dobrze jak zamierzasz ostro jeździć, jak tylko wkoło komina to a5.
Wymiana co 10tys i koniecznie regulacja zaworów przed założeniem gazu a potem inspekcja co 2 wymiane oleju.

Filtry w k serii najlepiej sprawdzają się OEM niebieskie lub hamp zielone.
Nie są drogie, dobry jest też knecht jeśli produkowany w de i również Bosch ma dedykowany filtr oleju do Hondy wyłącznie, bardzo dobrej jakości made in de F 026 407 077.
 
Zalej jakieś porządne 5w40 a3 i będzie dobrze jak zamierzasz ostro jeździć, jak tylko wkoło komina to a5.
Wymiana co 10tys i koniecznie regulacja zaworów przed założeniem gazu a potem inspekcja co 2 wymiane oleju.

Filtry w k serii najlepiej sprawdzają się OEM niebieskie lub hamp zielone.
Nie są drogie, dobry jest też knecht jeśli produkowany w de i również Bosch ma dedykowany filtr oleju do Hondy wyłącznie, bardzo dobrej jakości made in de F 026 407 077.


Dzieki! Wlasnie o ten porządny olej pytam, motul wystarczy + witaminki?
 
Nie koniecznie musi to być Motul.
W niższych seriach to są bardzo podobne oleje do Lotosa tylko droższe.
Moim zadaniem możesz postawić na
Shell Helix Ultra 5W40, który jest dość "cienki" jak na 5W40, ale to nawet dobrze przy silniku który może latać na 5W30 A5/B5.

W dodatku jest na bazach GTL, czyli ciutkę lepszych niż zwykłe VHVI.

Doprawisz go AR9100 albo 9200V2 i będziesz latać bez stresu.
 
Zmuszony do dość szybkiej decyzji, padło na Motula 8100 X-Clean 5w40 + AR9200, mam nadzieję że to nie będzie zły wybór, dzięęki :)
 
Chodzi mi konkretnie o te auto, 2007 rok, brak DPF/GPF. Żeby to było np. Audi TFSI 2017 rok z GPF to bym powiedział OK.
Ale mogę się mylić....😉
 
Generalnie chodzi o to, że w zwykłej benzynie na pośrednim wtrysku bez GPF ani wymyślnego katalizatora olej C3 (o obniżonej zawartości popiołów) nie ma przewagi nad zwykłym A3,
natomiast zwłaszcza doprawiony AR napewno nie zaszkodzi silnikowi.
 
X-clean kosztuje 30zl wiecej niz X cess, skoro jest lepszy i nie zaszkodzi to przy całym paragonie 500zl, roznicy duzej nie robi :)
 
Back
Top