• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic UFO Type R

Gossciu

Użytkownik
Samochód
Civic UFO FN2 Type R
Marka samochodu
Honda
Budżet/ile litrów
350
Styl jazdy
Silnik
2.0
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Hej, kupiłem kilka dni temu Type R'ka UFO FN2 z silnikiem K20z4, poprzedni właściciel lał Valvoline 5w30 albo 5w40. Odrazu chcę zmienić olej, chciałbym zrobić płukanke (nigdy nie robiłem), dobrać olej + myślałem o AR9200.

Samochód daily, ale w miare regularnie będzie dobrze grzany :)

Jaki poleciacie olej? Myślałem nad Xado 5w-40 + płukanka AR2820 + AR9200, z filtrem wychodzi nie całe 400zł, jak na jedną wymiane - całkiem sporo. Może polecicie coś tańszego/innego itp.

Pod koniec miesiaca bedzie założone LPG.

Jakiej firmy filtry oleju polecacie?

Pozdrawiam :)
 
Last edited:
@Gossciu to że przez dwie minuty precik się mniej wytarł to nie oznacza że olej jest lepszy. Silnik nie pracuje w takich warunkach, w silniku chociażby olej jest wprowadzany kanalikami pod ciśnieniem z innych materiałów wykonane elementy silnika itd. Jak by najlepiej sprawdził się tam smalec to też byś go dał do silnika bo pręcik najmniej zużyty? masz w instrukcji napisane ACEA A3 lub A5 i tego sie trzymaj. te testy nie mają nic wspólnego z zachowaniem sie oleju w silniku.
 
Ja też nie miałem i zawsze lałem motula i Valvoline teraz Lotos i różnicy nie ma, a przynajmniej podróby nie kupisz. Jak chcesz to jak najbardziej lek motula bo nie jest to zły olej, tylko kupuj z normą A3 i nie patrz na te testy na YT bo są o kant du.. potłuc
 
Do mojej starej Hondy (Civic VI 1.5 115km) lałem zawsze Shella Helixa HX7 10w40, samochód dostawał tak niemiłosierne baty przez 3 lata i wszystko elegancko pracuję do teraz, po za tym że olej się leje z co drugiej uszczelki ale to nie jest wina oleju :)

Jakość oleju Motula jest zbliżona do np. takiego Shella?
 
Ogólnie tak już lecąc całkiem offtop-em, to moim zdaniem najlepszy przyrząd do badania oleju pod kątem ochrony współpracujących elementów to maszyna czterokulkowa. Wspomniane powyżej testy wycierania pręcika w jakimś sensie przypominają inny przyrząd do badań trybologicznych, ale tylko przypominają. Testy tego człowieka są nic nie warte, ponieważ pomijają kilka ważnych elementów, ale jeśli pamiętam to temat "Pana Testera" jest zamknięty na tym forum, jest oficjalne stanowisko oilclub.pl i nie ma sensu tego dalej ciągnąć.

Odnośnie doboru oleju w tym temacie, to autor zapewne liczył na to, że ktoś wykona za niego pracę i wskaże mu jedyny słuszny olej, który jak wiemy, nie istnieje.
Tak więc wybór padł na markę olejów popularnie stosowanych w Hondach, zwłaszcza polecany często przez użytkowników type-r fn2, nie widzę w tym nic dziwnego. Ogólnie nie jest to przecież "słaby olej" czy nie wskazany do tego silnika, ale... w tej cenie można dostać lepszy produkt. Motul często przyciąga klientów wysoką temperaturą zapłonu w kartach technicznych, ale w rzeczywistości ciężko znaleźć odniesienie do tego parametru w postaci dowodów na lepszą wytrzymałość oleju na ciężkie warunki pracy. Karty techniczne olejów nie mają bezpośredniego przełożenia na zachowanie się oleju w konkretnym silniku.

Nie lubię polecać oleju, bo zawsze mam wrażenie, że mogę kogoś nieumyślnie wprowadzić w błąd, bo zwyczajnie nie mam racji, albo nie znam potrzeb konkretnego kierowcy. Rozumiem awersję do Orlenu, ale pozwolę sobie zapytać: Dlaczego nie Valvoline?
Skoro silnik wcześniej na oleju tego producenta pracował, pytam z ciekawości. Np. 5W30 SynPower XL-III, silniki Hondy świetnie pracują na tych olejach, również jednostki z alu blokiem (Jednocześnie oświadczam, że nikt mi nie płaci za polecanie jakiegokolwiek oleju i nie czerpię z tego profitów).
 
Chłop kupił i zaleje do silnika motula a więc temat przynajmiej do nastepnej wymiany jest zamkniety. A że kupił olej jakości większości olejów do 100zł/4l i dopłacil za markę te 40 zł to już Jego sprawa:)
 
@denton88

Valvoline też był w kręgu moich zainteresowań, jakoś wybór padł na Motula, może przez to że wcześniej stosowałem go do Quada?
Wymieniony przez Ciebie Valvoline kosztuję 20zł mniej, więc różnica żadna. Przy następnej wymianie spróbuje Valvoline.

Akurat nie widziałem że hondziarze polecają Motula :)

Tutaj pytanie, jakie różnice jesteśmy w stanie zaobserować? Nie mając wskaźników ciśnienia/temperatury, mogę obserwować pobór (który i tak jest zależny od stylu jazdy) i zmiane koloru.

@Dulin7 Jasne, temat zamknięty bo wybór został dokonany, jednak bardzo chętnie poczytam wypowiedzi ludzi mądrzejszych w temacie odemnie.
 
Jak auto do jazdy miejskiej to interwał max 10000. Poczytaj forum a dojdziesz do wniosków że lepiej kupić tańszy olej i częściej zmieniać, a Lotos i Orlen przestanie być straszny ;)
 
@Dulin7 Jasne, temat zamknięty bo wybór został dokonany, jednak bardzo chętnie poczytam wypowiedzi ludzi mądrzejszych w temacie odemnie.
No pokazałeś za co masz porady mądrzejszych od siebie dokonując wyboru na podstawie pseudo testów pseudo testera. Żeby nie było nic nie mam do Ciebie ani do Motula, to z pewnością dobre oleje a że trochę przepłacone to już nie mój interes. Jednak po coś zakładamy te tematy w doborze i jak mądrzejsi i bardziej doświadczeni coś proponują to raczej wiedzą co mówią. Jak mówią że orlen czy lotos wcale nie ustępuje zachodniej konkurencji to tak jest co zostało tu wielokrotnie potwierdzone.
 
@Dulin7 Daj spokój z tym najeżdżaniem na kolegę, kupił olej na biegu i tyle. Jak bedzie chciał to poczyta forum i na następny interwał wybierze może odpowiedniejszy olej. Jak honda niedawno kupiona to akurat zobaczy czy olej bierze, jak pracuje itd. ja zanim się zarejestrowałem na forum to też nic polskiego bym nie wlał.
 
X-clean kosztuje 30zl wiecej niz X cess, skoro jest lepszy i nie zaszkodzi to przy całym paragonie 500zl, roznicy duzej nie robi :)
Akurat w tym wypadku lepszy nie jest - co najwyżej tak samo dobry. Ale masz witaminy od Archoila więc nie ma obaw. Stosowanie oleju C3 w tego typu silnikach jest trochę pozbawione sensu jeśli ten olej nie jest bazowo ani parametrowo lepszy od klasyczniego A3/B4. Pakiety C3 sa lepsze dla nowszych benzyn ale w starszych klasyczne pakiety są lepiej dopasowane do wymogów silnika.
 
Back
Top