• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic VII, 1.7 cdti

Szpako

Użytkownik
Samochód
Honda Civic VII, 1.7 cdti
Witam wszystkich serdecznie!

Szukam oleju do swojej Hondy Civic 1.7 cdti, brak DPF.


Aktualnie jeżdżę na Shell Helix Ultra 5w40. Zastanawiam się czy jest ogólnie sens zmieniać, ponieważ jakość do ceny jak najbardziej mnie zadowala, ale wiadomo że zawsze można coś lepszego zalać ;-)

Cena jaka mnie interesuje oscyluje w granicach 0-170zł.

Ostatnio dość często jeżdżę po mieście, do sklepu 2-3km, do pracy ok 6-10km. Dłuższe trasy, czyli jakieś 400km robię 1-2 razy w miesiącu. Roczny przebieg to 13-16kkm.

Z moich poszukiwań znalazłem następujące oleje od najtańszych do najdroższych:
Eurol Super Lite 5w40
Petro Canada Synthetic 5w40
Eurol Fluence 5w40 + archoil 9100 w promocji
Millers Trident 5w40
Ravenol Turbo Sae VST 5w40
PMO extreme 5w40
Penrite HPR 5w40

Dziękuję z góry za odpowiedzi.
 
Najlepsze będą te dwa oleje penrite i ravenol parametry mają podobne tylko dodatkami się różnią ja bym wybrał ravenol ma lepszą penetracje w minusowych temperaturach oleju pmo jeszcze nie ma w sprzedaży
 
Myślałem że ten penrite ma PAO w tej cenie :)

Shell + ar9100 przekracza już mój budżet, który założyłem.

PMO ma być w sprzedaży za 2 tygodnie, a jeszcze mam chwilę do wymiany. Czyli który będzie lepszy - Ravenol czy PMO?
 
pmo jeszcze nie ma karty charakterystyki także nie wiadomo jakie ma parametry moim zdaniem jeszcze w tej cenie bizol allround albo green ten drugi jest specjalnie zrobiony na krótkie odcinki
 
Jeżeli manual dopuszcza taką lepkość, to Eurol Fluence + AR9100 jest jak najbardziej odpowiedni. Sam olej w analizie wyszedł dobrze a biorąc pod uwagę przedział cenowy jeden z lepszych, a aer tylko wzmacnia jego właściwości ochronne ale także z zakresu zasadowości.
 
Różne są teorie na forach, jedni leja 5w30, inni 5w40. W manualu mowa jest o 5w20, ale to nie na nasze warunki.
 
Czemu 5W20 nie jest na nasze warunki?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Do diesla Hondy wątpię aby był w manualu olej 5w20 do diesla, najniżej schodzili kiedyś do 0w30 teraz nie wiem. Natomiast do benzyniaków 0w20/5w20 jak najbardziej są w ich manualu, pisałem już o tym kilka razy.
 
No dla tego zapytałem o to, dlaczego nie na nasz klimat, jak sam pamiętam, że wlewałeś do jakiejś starszej Hondy taki olej i hulało

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Możliwe, że coś pomieszałem. Nie mogę znaleźć ogólnie dostępnego manuala..

Na tę chwilę wacham się między Eurol Fluence + Archoil, Ravenol Vst, i czekam jeszcze na parametry PMO extreme.
 
Back
Top