• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0 155km 2018 r.

ppawel555

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia II 1,6 BSE 102 km (LPG) + Toyota Avenis 1.8 (LPG)
Witam,
Panowie poszukuję oleju do Honda CR-V 2.0 155km. Auto obecnie posiada przebieg 3000 km i niedługo będzie miało wymieniany olej (jestem purystą i wychodzę z założenia iż silnik należy jednak dotrzeć a następnie wymienić olej i filtr) - planowany interwał olejowy to max 15 000 km. Obecnie zalany olej to fabryczny Hondy 0w20. Auto użytkowane jest w szczególności w ruchu miejskim.

Wdzięczny byłbym za poparcie ewentualnych sugestii, argumentacją merytoryczną.
Budżet na 4L to max 230 zł

Pozdrawiam
 
Auto użytkowane w ruchu miejskim podpada pod ciężki warunki użytkowania, wątpię że olej wytrzyma 15kkm. U mnie w ivtec jednym czy drugim szansy takiej nie było. Auto jest na gwarancji ale chyba w Hondzie wiele się nie zmieniło i nadal nadworną lepkością jest 0w20 i A1/B1. Dość długo lałem oem Hondy 08798-9037 i w porównaniu do Motula (pierwszy wypust na estrach) i Millersa CFS był naprawdę spoko, a auto lekko nie miało. Zrobione na nim było coś 70-80kkm. Polecam.
 
Co do użytkowania w ruchu miejskim - dlatego określiłem interwał olejowy na MAX 15 tyś km, swoją drogą komputer na pewno pokaże "service" wcześniej.
W kwestii rekomendowanego przez Ciebie oleju Hondy, szukałem szczegółowych informacji o tym produkcie tj. TBN, temperatura zapłonu/krzepnięcia, lepkość przy 100 C, indeks lepkości... i niestety brak. Jeśli masz dostęp do tych info to byłbym wdzięczny.

Z mojej strony wstępny wybór padł na RAVENOL ECS SAE 0W-20/Eurol LV 0w20 / AMSOIL Signature Series Synthetic 0W-20.
Może jakieś inne rekomendacje???
 
ja bym na Twoim miejscu skrócił interwał wymiany z MAX 15 na bezdyskusyjny MAX 10 tysięcy, a zalecane co 8.
 
Jak rozmawiałem w serwisie, to panowie stwierdzili, że komputer przy mojej eksploatacji, wyświetli "serwis" po 10 tys km.
 
Ja stwierdzam, że stara metoda zapisu przebiegu następnej wymiany, oraz zdrowy rozsądek jest metodą najlepszą. Ty rób, jak uważasz.

Mam u siebie elektroniczny wskaźnik na komputerze stanu oleju w misce olejowej. Mimo to, sprawdzam olej również na bagnecie, bo elektronika bywa zawodna.

Mam też zalecenia w książce serwisowej wymiany oleju co 30 tysięcy. Wymieniałbyś olej w takim zaleceniu? Po części przez to własnie Laguna została okrzyknięta "Królową Lawet" Panewki i turbiny nie wytrzymywały w Dci.
 
Back
Top